Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

و نکته دوم اینکه، با تحت فشار قرار گرفتن سهام بزرگ از محل ابطالی صندوق‌های درآمد ثابت، بازار کمی از سهام بزرگ فاصله گرفته و تحرکات در سهام کوچکتر را شاهد هستیم. در واقع از آنجا که در اسفند ماه عموما حقوقی‌ها فعالیت بیشتری در سمت فروش و شناسایی سود دارند، بازیگران بازار ترجیح می‌دهند در مسیر سهامی حرکت کنند که 4 مشخصه: مارکت کوچک، شناوری محدود، عرضه محدود حقوقی‌ها و شرایط بنیادی قابل دفاع را داشته باشند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 21 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه نسخه مشابهی از بازار سه‌شنبه بود. در نیمه نخست کمی مثبت بود و با گام‌های لرزان به سمت جلو حرکت می‌کرد و در نیمه دوم تحت تاثیر قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته، گسترده شدن دامنه تعطیلات و عدم پذیرش ریسک تحولات سیاسی پُر عرضه شد و در حجم هم شرایط خوبی نداشت و ضعیف بود. در واقع با بازاری مواجهیم که پارامترهای مثبت بنیادی برای رشد را دارد اما نه اعتماد به شرایط و اخبار فعلی دارد و نه پولی دارد که سیگنال اولیه را صادر کند. در نتیجه معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بدون تغییر بااهمیت در ارتفاع دو میلیون و 98 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات نیز اندکی رشد کرد و به 3.8 همت رسید و رقمی بالغ بر 310 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد.

نکته جالب در بازار هفته گذشته، تحرکات جالب روزهای میانی هفته در 2 نماد ذوب و اخابر بود. اگر به یاد داشته باشید، حرکت قبلی بازار در آبان هم از سوی این دو نماد همزمان با جدی شدن بحث تجدید ارزیابی آغاز شد و همین مساله نشان می‌دهد که موضوع تجدید، محرک بسیار مهم و تاثیرگذاری در بازار است. ای کاش سازمان بورس تلاش‌هایی که آغاز شده بود را رها نمی‌کرد و در این مسیر گام‌های موثر و مفیدتری برمی‌داشت. بسیاری معتقدند اگر بحث دوره اجرای تجدید از 5 به 3 سال کاهش یابد، باری دیگر موتور بازار روشن خواهد شد. از آنجا که طی روزهای اخیر فضای خبری بد نبوده، لذا تلفیق تجدید با اصلاح نرخ حواله نیما می‌تواند روحیه بازار را تقویت کرده و هوای اسفند را گرم و بهاری کند.

و نکته دوم اینکه، با تحت فشار قرار گرفتن سهام بزرگ از محل ابطالی صندوق‌های درآمد ثابت، بازار کمی از سهام بزرگ فاصله گرفته و تحرکات در سهام کوچکتر را شاهد هستیم. در واقع از آنجا که در اسفند ماه عموما حقوقی‌ها فعالیت بیشتری در سمت فروش و شناسایی سود دارند، بازیگران بازار ترجیح می‌دهند در مسیر سهامی حرکت کنند که 4 مشخصه: مارکت کوچک، شناوری محدود، عرضه محدود حقوقی‌ها و شرایط بنیادی قابل دفاع را داشته باشند. چه بسیار شرکت‌های کوچک و چابکی که فضای منطقی در نرخ‌گذاری و سود را داشته می‌توانند در بازار با رشد سریع‌تری همراه شوند. ضمن اینکه بسیاری از اوقات حرکت بزرگ در بازار به این شکل آغاز می‌شود که ابتدا کوچکترها حرکت می‌کنند و وقتی نقدینگی کمی قوی و فضای بازار هموار شد، تحرکات در بزرگان آغاز می‌شود. بنابراین فضای اسفند را چندان سیاه و تاریک نمی‌بینیم و معتقدیم در بدترین حالت فضای بازار بهتر از دی و بهمن پیش خواهد رفت. مگر اینکه در این میانه راه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد !

به لحاظ تکنیکی، چارتیست‌ها کماکان روی دو زمان خاص مانور می‌دهند و تاکید دارند. زمان اول ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24