Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار پتانسیل‌ها و پارامترهای خوبی برای رشد و حرکت رو به جلو دارد. شاید بازگشت نصفه و نیمه عقلانیت در برخی تصمیمات دولت و اصلاح برخی از سیاست‌ها یکی از اتفاقات و رویدادهای مثبت باشد. موضوع برگشت عوارض صادراتی مواد معدنی و جدی شدن اصلاح ابلاغیه اخیر وزارت نفت سیگنال مثبتی است. موضوع دیگر بحث نرخ ارز است. بازار در انتظار روشن شدن سیاست‌های ارزی و اصلاح دلار نیمایی است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 23 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دوشنبه می‌رویم که بازار شنبه فضای آرام و متعادلی داشت. امیدواری به بازار کمی بیشتر شده و شاید طی روزهای پیش رو فضای بهتری داشته باشیم. به نظر فعال شدن صندوق‌های حمایتی در همین راستاست. به هر جهت شاخص کل در یک روز نیمه تعطیل با رشد اندک 2 هزار واحدی در ارتفاع 2.1 میلیون واحد قرار گرفت. ارزش معاملات کاهشی و حدود 3.6 همت بود و رقمی بالغ بر 40 میلیارد تومان از بازار خارج شد. برخی معتقدند حبس نقدینگی و انتشار گواهی سپرده با نرخ 30 درصد و در ادامه جمع‌آوری نقدینگی از مسیر ثبت‌نام خودرو و افتتاح حساب‌های وکالتی، در راستای سیاست‌های انقباضی دولت عامل فضای رکود در بازار است. البته این موضوع نمی‌تواند ادامه‌دار باشد. سال گذشته دقیقا در همین مقطع زمانی با همین بهانه‌ بخشی از جریان پول از بورس خارج شد و بازار فشار عرضه را تحمل کرد اما پس از آن رشد خوبی را در قیمت‌ها داشتیم. به نظر با اتمام ثبت‌نام خودرو فضای بازار کمی بهتر شود. کماکان تصور می‌کنیم پیش از آغاز اسفند شاهد تحرکاتی باشیم و بازار از لاک دفاعی خارج شود.

بازار پتانسیل‌ها و پارامترهای خوبی برای رشد و حرکت رو به جلو دارد. شاید بازگشت نصفه و نیمه عقلانیت در برخی تصمیمات دولت و اصلاح برخی از سیاست‌ها یکی از اتفاقات و رویدادهای مثبت باشد. موضوع برگشت عوارض صادراتی مواد معدنی و جدی شدن اصلاح ابلاغیه اخیر وزارت نفت سیگنال مثبتی است. موضوع دیگر بحث نرخ ارز است. بازار در انتظار روشن شدن سیاست‌های ارزی و اصلاح دلار نیمایی است. اتفاقی که می‌تواند در افزایش انگیزه معامله‌گران و ورود نقدینگی به بازار نقش بسزایی داشته باشد. و در نهایت زمزمه‌ها درباره برگشت برخی از خودروها به بورس کالا و عرضه از این طریق، رویداد مهمی است که می‌تواند موتور بازار را روشن کند.

عامل دیگر، کاهش ریسک‌های سیاسی است. اگرچه خاورمیانه به این سادگی‌ها آرام نخواهد شد اما به هر جهت بخشی از تنش‌ها رو به کاهش رفته و حتی ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24