Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دولت از زمان شدت گرفتن انتظارات تورمی و آشفتگی در فضای سیاسی، در مسیر حبس نقدینگی و جلوگیری از شتاب حرکت پول قرار گرفته است. بنابراین تا زمانی که این رفتار دولت ادامه داشته باشد، بازار سراغ سهام بزرگ نخواهد رفت؛ مگر اینکه اصلاح نرخ حواله نیما را داشته باشیم یا باری دیگر جریان تجدید در هلدینگ‌ها فعال شده و سازمان بورس از ابزارهای خود استفاده نماید.

پیش‌بینی وضعیت بورس 24 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بازار دوشنبه با گذر از یک تعطیلی چند روزه، متعادل و بی‌رمق آغاز کار کرد و با مشخص شدن ضعف طرف تقاضا، رفته‌رفته فروشنده‌های بیشتری وارد گود شده و قیمت سهام را در مسیر سرازیری قرار دادند. در مجموع، بازارِ روز گذشته شرایط خوبی نداشت و حتی اتمام تعطیلات هم نتوانست عاملی برای مشارکت بیشتر خریداران و عقب‌نشینی فروشنده‌ها باشد و لذا شاخص کل با افت حدود 8 هزار واحد تا ارتفاع دو میلیون و 92 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات با کمی رشد به 4.2 همت رسید و رقمی بالغ بر 310 میلیارد تومان از تالار شیشه‌ای سعادت‌آباد خارج شد. بازار را در حالی پیش می‌بریم که بسیاری از فضای فعلی ناامید شده‌ و تقاضا تنها در تعداد محدودی از نمادها دیده می‌شود که در مسیر پروژه شدن قرار گرفته‌اند ! برخی معتقدند تا مادامی که جریان خروجی پول از صندوق‌های با درآمد ثابت کنترل نشود، بازار در سهام بزرگ به آرامش نخواهد رسید و لذا این روزها می‌بینیم که عمده نقدینگی موجود در بازار در مسیر برخی از سهام متوسط و کوچک و خبرمحور قرار گرفته است.

در حوزه سیاسی فضا کمی آرام شده و خبرنگاران در گفتگو با منابعشان در کاخ سفید، از پیشرفت جدی مذاکرات برای آزادی گروگان‌های اسیر حماس خبر داده‌اند. آنچه به خبرنگاران گفته شده، حاکی از تلاش نهایی برای برقراری آتش‎بس بر اساس الگوی آتش‌بس قبلی در غزه است. در این شرایط، فایننشیال تایمز از وضعیت به هم ریخته ارتش اسرائیل برای حمله به رفح خبر داده و بر خلاف ادعای نتانیاهو، طرحی منسجم و محکم برای عملیات نهایی نشده است که حاکی از تزلزل خود نخست‌وزیر دولت اسرائیل است. وضعیت نیروهای اسرائیلی در پس عملیات‌ها در خان یونس، برای حملات در رفح کاملاً مناسب نیست. این بهترین خبر برای کاخ سفید است. به نظر می‌رسد بازار تا حدودی از تحولات سیاسی فاصله گرفته و تمرکز بیشتر به روی تحولات اقتصادی دارد. البته در این بین انتخابات مجلس را هم داریم که شاید بازار خیلی به آن توجه نکند اما نتایج آن در ماه‌ها و سنوات آتی در روند بازار موثر خواهد بود.

در حوزه اقتصادی، ذهن بازار همواره درگیر اثرات انتشار گواهی سپرده با نرخ سود 30 درصد است و تا زمانی که از سمت دولت چراغ سبز برای جذب منابع از سوی بانکها وجود داشته باشد، نگرانی بازار برطرف نخواهد شد و فشار برای ابطال در صندوق‌های با درآمد ثابت ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر جریان ثبت‌نام خودرو را داریم. دولت از زمان شدت گرفتن انتظارات تورمی و آشفتگی در فضای سیاسی، در مسیر حبس نقدینگی و جلوگیری از شتاب حرکت پول قرار گرفته است. بنابراین تا زمانی که این رفتار دولت ادامه داشته باشد، بازار سراغ سهام بزرگ نخواهد رفت؛ مگر اینکه اصلاح نرخ حواله نیما را داشته باشیم یا باری دیگر جریان تجدید در هلدینگ‌ها فعال شده و سازمان بورس از ابزارهای خود استفاده نماید.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24