Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

چارتیست‌ها معتقدند بازار به سطح حمایتی بعدی خود در محدوده دو میلیون الی دو میلیون و 50 هزار واحدی رسیده است. از طرف دیگر کلیه اندیکاتورها از RSI گرفته تا استوکاستیک در منطقه اشباع فروش قرار گرفته‌اند و لذا بازار از این نقاط می‌تواند یک برگشت ولو نیم‌بند و موقت داشته باشد و کمی از زیر فشار فروش رها گردد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 30 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری بهمن می‌رویم که بازار دیروز شرایط نسبتا بهتری داشت و تا حدودی از زیر فشار عرضه رها شد. مهمترین دلیل این موضوع دو اقدام فوری قادر معصومی، مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر لغو عرضه‌های اولیه و توقف الزام بازارگردان‌ها به سفارش‌گذاری در سمت فروش (تا اطلاع ثانوی) بود. البته مشکلات بازار سرمایه تنها به اقدامات اشاره شده خلاصه نمی‌شود. بزرگترین مشکل بازار گسترش فضای بی‌اعتمادی ناشی از 4 موضوع دست‌درازی‌های مکرر دولت به ‌جیب شرکت‌ها و صنایع، حبس دلار نیمای2 در مرز کانال 40 هزار تومانی، اصرار دولت بر قیمت‌گذاری دستوری در راستای تحقق شعارهای پوپولیستی و در نهایت افزایش نرخ سود بدون ریسک توسط بانک مرکزی است.

اما به هر جهت از کنار سیگنال مثبت مدیر جدید نظارت هم که در همان روز نخست در مسیر ایجاد تغییرات و شنیدن اعتراض و صدای سهامداران قرار گرفت، بی‌تفاوت نباید گذشت و این موضوع را باید به فال نیک گرفت. همین‌که بازار دیروز از آن فضای یکدست سرخ فاصله گرفت، نشان از حائز اهمیت بودن موضوع دارد. بسیاری معتقدند تجربیات خانقاه در صندوق توسعه و شناخت او از بازار و اشراف به مشکلاتی که بسیاری از حقیقی‌ها و حقوقی‌ها با آن مواجهند، می‌تواند در بهبود وضعیت بازار و اثرگذاری او در تصمیمات رئیس سازمان بورس موثر باشد.

به هر جهت در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با رشد بیش از 4 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 64 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات کاهشی بود و با افت 10 درصدی به 3.4 همت رسید و رقمی بالغ بر 150 میلیارد تومان از سبد سهامداران حقیقی به پرتفوی سهامداران حقوقی منتقل شد.

دومین ماه از فصل زمستان و یازدهمین ماه از سال جاری در حالی امروز خاتمه می‌یابد که بازدهی دلار از ابتدای زمستان تا امروز 13 درصد و بازدهی شاخص کل منفی 7 درصد بوده است !! در واقع بازار سرمایه نه‌تنها همگرایی خود با دلار را از دست داده که طی مدت اخیر کاملا واگرا بوده و رفتار متفاوتی داشته است. بازار انگیزه خود را از دست داده و شبیه افسرده‌ها رفتار می‌کند. کار به جایی رسیده که معامله‌گران و سهامداران دیگر توجهی به متغیرهای بنیادی نداشته و صرفا با فروش سهام به دنبال فرار از تله زیان بیشتر و رسیدن به نقطه آرامشند !

بورس طی مدت اخیر روند نزولی و رکودی داشته و دلیل اصلی این موضوع تصمیمات دولت بوده است. تصمیماتی که تیم اقتصادی دولت برای کنترل انتظارات تورمی اتخاذ می‌‌‌کند باعث شده تا بازار سرمایه از تعادل خارج شود. اما یکی از موضوعات مهم در این میان این است که همراهی مجلس با بخشنامه‌‌‌های دولت سبب شده تا بخشنامه‌‌‌هایی ابلاغ شود که به صورت مستقیم افت شاخص بورس را رقم بزند. به عنوان مثال هر آنچه در مورد قیمت‌گذاری دستوری و مباحث مرتبط با عرضه خودرو صورت گرفته است‌؛ عقبگرد بازار سهام را به دنبال داشته است. از سوی دیگر برخی دستورالعمل‌‌‌ها به ویژه سیاست‌‌‌های دستوری پیرامون تثبیت نرخ دلار نیمایی عملا به ضرر بورس تمام شده است.

بر همین اساس می‌‌‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24