Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت ایران خودرو در کنفرانس خبری روز سه شنبه مورخ 1402.12.08 که از طریق سایت رسمی این شرکت برگزار شد به سوالات سهامداران پاسخ داد.

ایران خودرو : برای تجدید ارزیابی دارایی منتظر جلسه سران قوا هستیم

به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت ایران خودرو در کنفرانس خبری روز سه شنبه مورخ 1402.12.08 که از طریق سایت رسمی این شرکت برگزار شد به سوالات سهامداران پاسخ داد.

این شرکت در خصوص عدم تغییر قیمت فروش محصولات نسبت به ماه های گذشته در گزارشات ماهانه در حالیکه قیمت های ارائه شده بر اساس استاندارد 85 گانه بیشتر از قیمت های گزارش است که چند ماهه اخیر از طریق شورای رقابت اعلام شده و با قیمت خودرو های عرضه شده همخوانی ندارد اظهار داشت:  خودرو های جدید که اخیرا توسط شورای رقابت قیمت گذاری شده اند عمدتا در پایان سال و یا در سال آینده واگذاری می کردد، ضمنا در گزارشات ماهانه قیمت فروش به صورت گروه محصول شامل ترکیب تمامی کلاس های آن گروه ارائه می شود.


شرکت ایران خودرو در خصوص قیمت گذاری های دستوری توضیح داد: بیش از 71 مکاتبه با نهادها و مراجع ذیربط در خصوص قیمت گذاری  دستوری صورت گرفته و حتی در این خصوص اظهار نامه ای  نیز برای مراجع تصمیم گیر قیمت گذاری ارسال گردیده است. لازم به ذکر است وزارت محترم صمت نیز با قیمت گذاری دستوری به این صورت موافق نمی باشد و امید است که قیمت گذاری دستوری که صنعت خودرو را زمین گیر کرده است رفع شود.


این شرکت توقف تولید را امری نادرست عنوان کرد و اظهار داشت: تعطیل کردن مجموعه عظیم ایران خودرو با بیش از 62 هزار نفر شاغل در سطح گروه قطعا به صلاح سهامداران نمی باشد. هیئت مدیره تلاش می کند تا بتواند با حذف قیمت گذاری دستوری روند سودآوری شرکت را بهبود دهد که در این زمینه می توان به قیمت گذاری 8 محصول جدید که اخیرا اخذ شده اشاره کرد.


شرکت ایران خودرو بیان داشت: با برنامه هایی که شرکت در جهت ارتقا کیفیت محصولات دارد و برنامه ریزی که برای بهبود کیفیت بسیاری از قطعات صورت گرفته و نتایج خوبی را بدنبال داشت امیدواریم در آینده خودروهای با کیفیت بالاتری تولید شود و انشاءالله سال آینده مردم ما و سهامداران کیفیت بالا را در خودروی ری را خواهند دید.

این شرکت افزود: تولید محصولات جدید از جمله تغییرات در 8 محصول جدید تحت عنوان ارتقا یافته منجر به این گردید که این محصولات با زیان به فروش نرسد.

همچنین برنامه تولید شرکت در سال آینده عمدتا محصولاتی می باشد که زیان ده نباشند لذا سودآوری محصولات در سال آینده تابعی از قیمت نهاده های تولید ، تورم و نرخ ارز می باشد.


این شرکت در خصوص مطالبات سال های گذشته بابت یارانه سوخت از دولت اظهار داشت: در خصوص بخشی از این مطالبات اختلافاتی با وزارت نفت هنوز وجود دارد که بخش کمی است، بخش عمده ای را دولت پرداخت کرده و یک بخشی را برای اینکه اسناد و مدارکی را باید ارائه می دادند مطالبه داریم که در حال رفع شدن است.


شرکت ایران خودرو در خصوص عرضه زیر مجموعه های غیر مرتبط با کسب و کار خود  در بازار و تسویه بخشی از بدهی های بانکی از این طریق اظهار داشت: با تصمیم هیات مدیره در حدود 39 شرکت در لیست واگذاری قرار گرفته است. اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفته و برای برخی از آن ها فراخوان شناسایی خریدار منتشر گردیده و در صورت وجود متقاضی بلقوه واگذاری انجام می شود.


ایران خودرو در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و سختی انجام آن گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی طبق قانون هر 5 سل یکبار قابل انجام است و لازمه آن انجام آن زودتر از 5 سال ، این است که یک مرجع قانونی تصمیم بگیرد. هیچ کدام از قوا به لحاظ قانونی به تنهایی قادر نیستند یک قانون را نقض کنند بنابر اختیاراتی که به سران قوا داده شده فقط آن ها می توانند آن قاعده را نقض کنند و به همین دلیل ما از مرجع محترم سران قوا تقاضا کردیم و جلسه اول هم تشکیل شده است و موضوع بر تشکیل جلسه سران قوا آماده است که انشاءالله تا پایان سال اصلاح و تدوین قانون مروبطه انجام می شود.خودروخودروخودروخودروخودروخودروخودروخودرو

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24