Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه اتکایی سامان با حضور بیش از ۸۵ درصد سهامداران به رسمیت رسید و برگزار شد.

10 تومان سود نقدی برای سهامداران «اتکاسا»

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه اتکایی سامان با حضور بیش از ۸۵ درصد سهامداران به رسمیت رسید و برگزار شد. این مجمع به ازای هر سهم ۱۰ تومان سود تقسیم کرد.

اهم نکات گفته شده در طی جلسه مجمع اتکاسا به این شرح است :

*  درآمد عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۲ افزایشی بوده و ۲۴۰ درصد رشد کرده است اما سود خالص شرکت کاهشی بوده است که به طبع آن سود هر سهم را نیز نسبت به دوره مشابه  کاهش داده است.

* شرکت علی رغم تمامی چالش ها توانسته است با حدود ۲۰۰ درصد رشد در پرتفوی قبولی اتکایی نسبت به دوره مالی قبل داشته باشد و حق بیمه ای بالغ بر ۶٫۳۷۸ میلیارد ریال را تولید کند.

*در پرتفوی قبولی شرکت، سهم بیمه غیر زندگی ( آتش سوزی ) با ۹۰۶٫۵۱۴ میلیون ریال و با ۵۳۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته از همه بیشتر بوده است .

* از اهم برنامه های شرکت برای سال آینده ،  ایجاد محصولات نوین اتکایی و افزایش سهم بازار از طریق ارایه محصولات شخصی سازی شده است .

خبر تکمیلی...

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه اتکایی سامان با نماد اتکاسا با حضور 85 درصدی سهامداران شرکت برگزار شد.

در طول جلسه در ارتباط با عملکرد شرکت در سال گذشته گفته شد که درآمد عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۲ افزایشی بوده و ۲۴۰ درصد رشد کرده اما سود خالص شرکت به میزان 25 درصد کاهشی بوده که به تبع آن سود هر سهم را نیز نسبت به دوره مشابه  کاهش داده است.

در پرتفوی قبلی شرکت،  بیمه غیر زندگی ( آتش سوزی ) معادل ۹۰۶٫۵۱۴ میلیون ریال بوده و  ۵۳۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته که بیشترین رشد را در بین بقیه رشته ها داشته است. سهم مبلغی بیمه درمان با مبلغ 1.757.915 از سال گذشته 93 درصد رشد داشته است و از همه ی رشته های بیمه ای بیشتر بوده است.

سهم نگهداری موسسه بیمه در نسبت های مالی با 98 درصد و نسبت خسارت 14 درصد و ضریب خسارت 47 درصد و نسبت کل سرمایه گذاری به کل دارایی ها با 43 درصد رشد همراه بوده است .

در طول مجمع گفته شد که شرکت علی رغم تمامی چالش ها توانسته حدود ۲۰۰ درصد رشد در پرتفوی قبولی اتکایی نسبت به دوره مالی قبل داشته باشد و حق بیمه ای بالغ بر ۶٫۳۷۸ میلیارد ریال را تولید کند.

نرخ رشد سود سالیانه 16 درصد کاهشی و نسبت قیمت به ارزش دفتری هر سهم 4 و نسبت قیمت به درآمد واقعی هر سهم به p/e 18 و نسبت p/s  16 بوده است .

در ارتباط با اهم برنامه های شرکت برای سال آینده گفته شد : ایجاد محصولات نوین اتکایی و افزایش سهم بازار از طریق ارایه محصولات شخصی سازی شده و ارتقای روز افزون کیفیت پرتفوی و متنوع سازی از برنامه های اتکاسا است .

در انتهای این مجمع، به ازای هر سهم ۱۰ تومان سود تقسیم شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24