Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پگاه فارس با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

پروژه های «غفارس» در حال بهره برداری

بورس24 : جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پگاه فارس با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

غفارس در سالی که گذشت

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس در سالی که گذشت اقدامات اساسی در خصوص توسعه و افزایش ظرفیت و همچنین افزایش کیفیت محصولات انجام داده است.

وی افزود: خرید شیرخام از دامداران صنعتی افزایش یافت و همچنین سکوی جمع آوری شیر خام نیز با رشد رو به رو بود، همچنین محصولات پرفروش نیز با رشد نسبت به سال قبل مواجه بود.

وی افزود: در سالی که گذشت پگاه فارس با تولید محصولات جدید از قبیل پودر پروتئین تغلیظ شده، شیربطر کم چرب، ماست رویه دار، انواع میلک شیک داخلی با فرمولاسیون جدید و پودر بستنی حیوانی دانش بنیان شد، این شرکت همچنین در بخش استریل با 95 درصد ظرفیت کار می کند که این بخش به تدریج بزرگتر و کامل تر هم می شود.

پروژه های شرکت در حال بهره برداری است

مدیرعامل شرکت با اشاره به وضعیت پروژه ها در پگاه فارس گفت: خط تولید کره پاستوریزه و خط کامل پاستوریزاسیون در مراحل پایانی قرار دارند و به زودی به بهره برداری و تولید می رسند لازم به ذکر است که خط کامل پاستوریزاسیون در تیر ماه سال آینده به طور کامل به اتمام می رسد.

وی خبر داد: در سال آینده 1،400 میلیارد تومان اعتبار خواهیم گرفت 1،000 میلیارد برای تولید محصولات WPI و WPC بیشتر دانش بنیان صرف می شود. در حال حاضر هم ما پروژه های جدید در دستور کار داریم.

دلیل کاهش ارزش سبد صادراتی شرکت

این مقام مسئول با اشاره به افزایش ارزش سبد داخلی گفت: سبد داخلی شرکت با افزایش ارزش مواجه بود اما سبد صادارتی با کاهش، دلیل این موضوع هم به کاهش صادرات ارزش ریالی پودر شیر خشک مربوط است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش قیمت در سال 402 کمتر از افزایش قیمت در هزینه ها بود و به همین دلیل حاشیه سود شرکت به شدت در سال 402 پایین آمد. نزدیک به 60 درصد از مواد بسته بندی از شرکت بازرگانی تامین می شود و عمده افزایش هزینه های ما بابت افزایش در قیمت مواد بسته بندی بوده است.

تجدید ارزیابی از دستور کار خارج شد

وی در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها گفت: مجموعه صنایع شیر ایران براساس قانون افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داده است و طبق قانون تا سال 1404 نمی تواند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی بدهد. پیگیری های مجموعه انجام شده تا اگر زودتر از موعد افزایش سرمایه بدهد و مشمول مالیات نشود مجدد تجدید ارزیابی انجام شود در غیر این صورت امکان تجدید ارزیابی نیست.

وی با اشاره به برنامه های آتی شرکت گفت: نصب و راه اندازی خط تولید کره، احداث سردخانه زیر صفر، خرید و نصب تجهیزات تولید و بسته بندی پنیر پیتزا، نصب و راه اندازی تانک 4 تنی از جمله برنامه های شرکتت تا پایان سال جاری است و همچنین شرکت در نظر دارد تا پایان شهریور 1403 اقدام به نصب و راه اندازی خط کامل پاستور 15 تنی و خریداری و نصب دستکاه هموژنایوز و همچنین خریداری و نصب دستگاه پاکوفیور شیر را تا پایان سال 1403 عملیاتی نماید.

حاشیه سود پایین محصولات

وی در پاسخ به سوال سهامداران در مورد حاشیه سود پایین محصولات گفت: درصد سود صنعت لبنیات در تمام دنیا کم است. ما بخشی از محصولاتمان را الزام تولید از جانب دولت داریم و این موضوع منجر به کاهش سودآوری می‌شود، اما تلاش می کنیم تا  با سایر محصولاتمان آن را کنترل میکنیم، ما جز ۴ شرکت برتر از ۲۸ شرکت، شرکت صنایع شیر ایران هستیم.

وی تاکید کرد: پروژه‌های آینده شرکت، در آینده شرکت را متحول می‌کند و در کنار بی نیازی کشور از واردات حاشیه سود شرکت را بالا میبرد.

مدیر مالی شرکت در مورد علت تفاوت در میزان تولید و فروش کره گفت: تولید محصولات بدون برون سپاری است و محصولات برون سپاری در تولید نیامده است.

قیمت محصولات لبنی دستوری است

مدیرعامل شرکت در مورد قیمت محصولات توضیح داد: محصولات لبنی دو قیمت داره که دولت بخشنامه داده و سود تولید کننده و مصرف کننده را تعیین کرده است. ما اگر بخواهیم افزایش قیمت داشته باشیم باید آنالیز بهای تمام شده و افزایش نرخ را بدهیم ضمن اینکه حتی محصولات رقابتی هم به راحتی نمی‌شود افزایش نرخ داد و باید توسط سامانه ۱۲۴ تایید شود.

وی ادامه داد: این صنعت حاشیه سود پایین اما پایدار دارد، امیدواریم موانع صادراتی نیز برداشته شود تا سود شرکت بالا رود. 70 درصد محصولات لبنی شیر خام است و سال گذشته رشد قابل توجهی داشت.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و رئیس مجمع دستور پیگیری به بندهای حسابرسی را به شرکت داد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 600 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24