Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

چند خبر مهم از مجمع «وهور»

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع 22 ریال از 44 ریال سود شرکت را تقسیم کرد که معادل 50 درصد سود شرکت می شود.

مجمع اعلام کرد افزایش سرمایه حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومانی در دستور کار قرار دارد و در حال اخذ مجوز از سازمان است.

همچنین اعلام شد نیروگاه منجیل تا آخر ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد.

دیگر نکاتی که در مجمع اعلام شد به شرح زیر است:

*برنامه راهبردی ۵ ساله هلدینگ:

-تامین برق پایدار برای صنایع با توجه به نیاز مبرم صنایع و همچنین نقش آفرینی در توسعه انرژی پایدار کشور

-تامین بیش از ۳ درصد از سهم ظرفیت تولید برق کشور

-اختصاص ۲۳ درصد از سهم ظرفیت تولید انرژیهای پاک و تجدیدپذیر کشور

-تامین آب شیرین مورد استفاده مردم و صنایع و اختصاص ۲۰ درصدی از ظرفیت آب شیرین کنهای فعال کشور

-مدیریت و بهینه سازی مصرف آب و انرژی در صنایع با محوریت شرکت خدمات انرژی

*پرتفوی بورسی ۲۷ درصد و غیر بورسی شرکت ۷۳ درصد است.

*احداث و بهره برداری بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان. ️واگذاری این شرکت نهایی شده است. به منظور توسعه و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی طرحهای کلانی در منطقه گل گهر سیرجان در حال بهره برداری و ساخت می‌باشد که تا سال ۱۴۰۳ بخشی از این طرحها نیاز به برق دارند و با توجه به مشکلات صنایع کشور در تامین برق پایدار، احداث این بلوک نیروگاهی برای منطقه صنعتی گل گهر حیاتی است.

*برنامه دریافت روزانه یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین از خط لوله ۴۲ اینچ گوره - جاسک و ارسال به پایانه صادراتی چانگ و ذخیره سازی انواع نفت خام باعث گردید پروژه احداث مخازن ذخیره نفت خام توسط گروه سرمایه گذاری امید آغاز گردد.

*یکی از اساس ترین نیازهای مخازن ذخیره نفت خام تامین برق مورد نیاز تاسیسات بوده که در این راستا پروژه احداث نیروگاه ۱۸ مگاواتی جاسک توسط شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور کلید خورد.

*قرارداد ساخت و بهره برداری و انتقال نیروگاه ۱۸ مگاواتی مقیاس کوچک جاسک فی مابین شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور و شرکت پترو امید آسیا در منطقه بندر جاسک منعقد گردید.

*نوع قرارداد COT با دوره بهره برداری ۵ سال و با نرخ فروش برق ۶.۳۲۵ سنت یورو می باشد.

*پس از انعقاد قرارداد عملیات اجرایی آغاز شده و در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تولید انرژی آغاز گردید.

*موضوع فعالیت اصلی شرکت نیروگاه سبز منجیل  عبارت است از تولید و فروش انواع انرژی در چارچوب ضوابط و مقررات به اشخاص حقیقی و حقوقی سرمایه گذاری و مشارکت در احداث ،خرید ،ساخت ،اجرا طراحی مشارکت در سرمایه گذاری در نیروگاه‌ها و غیره می باشد. شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل در حال حاضر بهره برداری و فروش برق نیروگاههای بادی منجیل را دارا می باشد.

*در زمان خرید این نیروگاه از ۹۲.۲ مگاوات ظرفیت نامی فقط ۳۷ مگاوات آن در مدار بود که به همت کارکنان این شرکت و با اتکا بر توانمندی و تجربیات داخلی توان نیروگاه به ۸۱.۵ مگاوات افزایش یافته است. عرضه این شرکت به بازار سرمایه در دستور کار است.

*از اقدامات انجام شده در پروژه سیرجان شامل،  انجام مذاکرات با بانک سپه و نیایی سازی تامین مالی به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت تکمیل واحدهای گازی، انجام مذاکرات با بانک رفاه و تهیه مستندات مورد نیاز جهت اخذ تسهیلات از محل اوراق سپرده خاص به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت بخش بخار ، انجام مذاکرات با سرمایه پذیر جهت پیش خرید برق به میزان ۶ هزار میلیارد ریال جهت تکمیل بخش بخار ، پیگیری از وزارت نیرو جهت وصول مطالبات نیروگاههای زیر مجموعه هلدینگ به میزان ۵.۶۸ هزار میلیارد ریال جیت پرداخت مطالبات پیمانکار و تکمیل واحد دوم گازی  بوده است.

*قبل از سال واحد را سنکرون خواهیم کرد که ۱.۱ میلیون درآمد برای هر واحد خواهد داشت. امیدواریم در پیک مصرف سال آینده واحد ۲ شرکت وارد مدار شود‌.

*سامان سمنان برای سال آینده پیش بینی درآمدی معادل  ۴ همت خواهد بود. در ابتدای زمستان دو واحد بخار آن به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات آغاز شده است. موضوع IPOاین شرکت هم در دستور کار است و جلساتی هم با فرابورس برگزار شده است.

*سود ۶ ماهه شرکت معادل ۵هزار میلیارد تومان بوده است .

*دارایی های شرکت ۹ درصد افزایش داشته است.

*در خصوص رشد ۶۶۰ درصدی سود خالص سال مالی ۱۳۹۹ بایستی به کسب درآمد غیر تکرار شونده فروش سهام شرکت گهر انرژی سیرجان با سود ۷۰۰۲.۱ میلیارد ریال و عرضه اولیه سهام توسعه مسیر برق گیلان با سود ۲،۴۰۸ میلیارد ریال در فرابورس اشاره نمود.

*آنچه مسلم است به صورت محافظه کارانه  NAVشرکت معادل360تومان است.

خبر تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه وهور با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد.

مجمع وهور 50 درصد معادل ۲۲ ریال  از سود شرکت را تقسیم کرد.

محمد تقی بابایی مدیر عامل شرکت گفت: تامین برق پایدار برای صنایع با توجه به نیاز مبرم صنایع و همچنین نقش آفرینی در توسعه انرژی پایدار کشور ،تامین بیش از ۳ درصد از سهم ظرفیت تولید برق کشور ، اختصاص ۲۳ درصد از سهم ظرفیت تولید انرژیهای پاک و تجدیدپذیر کشور ، تامین آب شیرین مورد استفاده مردم و صنایع و اختصاص ۲۰ درصدی از ظرفیت آب شیرین کنهای فعال کشور،مدیریت و بهینه سازی مصرف آب و انرژی در صنایع با محوریت شرکت خدمات انرژی، پرتفوی بورسی ۲۷ درصد و غیر بورسی شرکت ۷۳ درصد است.

وی گفت:واگذاری این شرکت نهایی شده است. به منظور توسعه و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی طرحهای کلانی در منطقه گل گهر سیرجان در حال بهره برداری و ساخت می‌باشد که تا سال ۱۴۰۳ بخشی از این طرحها نیاز به برق دارند و با توجه به مشکلات صنایع کشور در تامین برق پایدار، احداث این بلوک نیروگاهی برای منطقه صنعتی گل گهر حیاتی است.

بابایی گفت: برنامه دریافت روزانه یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین از خط لوله ۴۲ اینچ گوره - جاسک و ارسال به پایانه صادراتی چانگ و ذخیره سازی انواع نفت خام باعث گردید پروژه احداث مخازن ذخیره نفت خام توسط گروه سرمایه گذاری امید آغاز گردد.

به گفته وی، یکی از اساس ترین نیازهای مخازن ذخیره نفت خام تامین برق مورد نیاز تاسیسات بوده که در این راستا پروژه احداث نیروگاه ۱۸ مگاواتی جاسک توسط شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور کلید خورد.

مدیر عامل وهور گفت: قرارداد ساخت و بهره برداری و انتقال نیروگاه ۱۸ مگاواتی مقیاس کوچک جاسک فی مابین شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور و شرکت پترو امید آسیا در منطقه بندر جاسک منعقد گردید.

وی گفت: نوع قرارداد COT با دوره بهره برداری ۵ سال و با نرخ فروش برق ۶.۳۲۵ سنت یورو می ی باشد.پس از انعقاد قرارداد عملیات اجرایی آغاز شده و در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تولید انرژی آغاز گردید.

وی گفت: عرضه  شرکت نیروگاه سبز منجیل به بازار سرمایه در دستور کار است.

وی گفت: از اقدامات انجام شده در پروژه سیرجان شامل،  انجام مذاکرات با بانک سپه و نیایی سازی تامین مالی به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت تکمیل واحدهای گازی،   انجام مذاکرات با بانک رفاه و تهیه مستندات مورد نیاز جهت اخذ تسهیلات از محل اوراق سپرده خاص به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت بخش بخار ، انجام مذاکرات با سرمایه پذیر جهت پیش خرید برق به میزان ۶ هزار میلیارد ریال جهت تکمیل بخش بخار ، پیگیری از وزارت نیرو جهت وصول مطالبات نیروگاههای زیر مجموعه هلدینگ به میزان ۵.۶۸ هزار میلیارد ریال جیت پرداخت مطالبات پیمانکار و تکمیل واحد دوم گازی  بوده است. قبل از سال واحد را سنکرون خواهیم کرد که ۱.۱ میلیون درآمد برای هر واحد خواهد داشت. امیدواریم در پیک مصرف سال آینده واحد ۲ شرکت وارد مدار شود‌.

وی گفت: سامان سمنان برای سال آینده پیش بینی درآمدی معادل  ۴ همت خواهد بود. در ابتدای زمستان دو واحد بخار آن به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات آغاز شده است.موضوع IPO   این شرکت هم در دستور کار است و جلساتی هم با فرابورس برگزار شده است.

وی گفت: با تایید سهامدار عمده ، شرکت سرمایه‌گذاری به ارزش یک میلیارد و چهارصد میلیون یورو تدوین و تهیه کرده است

مجمع وهور 50 درصد معادل ۲۲ ریال  از سود شرکت را تقسیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24