برند BYD بهعنوان برند چینی با بیشترین میزان پوشش رسانهای معرفی شده است. در واقع، میزان توجه رسانهها به BYD بیش از دو برابر سایر برندهای چینی بوده است.

بورس24 : طبق گزارشی جدید از شرکت تحلیل رسانهای Carma، رسانههای بریتانیا بهعنوان بدبینترینها در جهان نسبت به برندهای خودرویی چینی شناخته شدهاند.
این تحلیل که بررسی گستردهای بر بیش از ۱۱,۰۰۰ مقاله رسانهای از ۹ کشور مختلف انجام داده، نشان میدهد که رسانههای بریتانیایی و عربستان سعودی به تنهایی مسئول بیش از ۳۰٪ از پوششهای منفی نسبت به خودروسازان چینی در سطح جهانی هستند.
با این حال، این بدبینی مطلق نیست. Carma در گزارش خود اشاره میکند که دو سوم (۶۶٪) از پوشش رسانهای بریتانیا درباره برندهای چینی، بر نوآوریهای فنی و فناوریهای پیشرفته این خودروها تمرکز دارد و لحن مثبتی دارد. این یعنی هرچند نگاهها در بریتانیا محتاطانه یا شکاکانه است، اما موفقیتهای فنی برندهای چینی نیز نادیده گرفته نمیشوند.
در گزارش Carma همچنین آمده که ۸۰٪ از دارندگان خودروهای چینی در کشورهای مورد بررسی، از کیفیت و فناوری خودروی خود رضایت دارند. این آمار نشان میدهد که کاربران نهایی برخلاف برخی دیدگاههای رسانهای نگاه مثبتی به محصولات چینی دارند.
در این گزارش، برند BYD بهعنوان برند چینی با بیشترین میزان پوشش رسانهای معرفی شده است. در واقع، میزان توجه رسانهها به BYD بیش از دو برابر سایر برندهای چینی بوده است. برندهایی مانند MG، Chery و Geely نیز در ردههای بعدی قرار دارند.
این گزارش در حالی منتشر شده که برندهای چینی با سرعت در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی ، بهویژه اروپا هستند. بسیاری از خودروسازان چینی تمرکز ویژهای بر فناوریهای نوین مانند خودروهای برقی، باتریهای پیشرفته و سیستمهای کمکی رانندگی دارند.
همین مسئله موجب شده تا نگرانیهایی درباره رقابتپذیری خودروسازان سنتی در برابر این موج جدید به وجود آید، بهخصوص در بازارهایی مانند بریتانیا که صنعت خودروسازی بومی با چالشهای مختلفی مواجه است.
منبع: autoexpress
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.