شنبه (۴ خرداد)، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت قاسم ایران با مشارکت بالغ بر ۸۲درصد سهامداران برگزار شد و اعضای هیئت مدیره این شرکت گزارشی از عملکرد و صورت های مالی خود ارایه دادند.

بورس24 : شنبه (۴ خرداد)، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت قاسم ایران با مشارکت بالغ بر ۸۲درصد سهامداران برگزار شد و اعضای هیئت مدیره این شرکت گزارشی از عملکرد و صورت های مالی خود ارایه دادند.
تمرکز بر توسعه بازار
بر همین اساس با تاکید بر رشد فروش و جذب مشتریان جدید اظهار شد:
در سال ۱۴۰۲ شرکت بخشی از مشتریان قدیمی خود را از دست داد، اما با اجرای برنامههای بازاریابی و توسعه، در سال ۱۴۰۳ توانست حدود ۱۸ هزار مشتری جدید جذب کند که فروش ۱۱۰۰ میلیارد تومانی را برای شرکت ایجاد کردند. همچنین در لاین فروش تلفنی نیز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان فروش ثبت شد. این موفقیت ناشی از تمرکز بر جذب و حفظ مشتریان جدید و بهرهگیری از شیوههای نوین فروش بوده است.
معرفی محصولات جدید و توسعه شبکه توزیع
یکی از چالشهای شرکت، ناشناخته بودن برخی محصولات جدید با کیفیت بالا بود که شرکت با تلاش گسترده توانست آنها را در بازار معرفی کند. علاوه بر این، برای پوشش مناطق دوردست، از نمایندگیها بهره گرفت که عمده آنها عمدهفروش نبوده و نقش مهمی در عرضه مویرگی ایفا کردند.
تحلیل عملکرد مالی
شرکت قاسم ایران در سال گذشته فروش خود را به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان رساند که نسبت به سال قبل رشد ۲۵درصدی را نشان میدهد. این رشد با خرید ۵۰ دستگاه کامیونت جدید و فروش ۱۷ دستگاه فرسوده، که درآمد عملیاتی قابل توجهی نیز ایجاد کرد، همراه بود.
در سال جاری ضایعات شرکت ۲۹درصد کاهش یافته که نشان از بهبود فرآیندها و دقت بیشتر در کنترل کیفیت و لجستیک دارد. همچنین حدود ۶۰درصد فروش شرکت به صورت اعتباری انجام شده که همراه با انضباط مالی بالاست.
ورود به فروش نوین و استفاده از هوش مصنوعی
لاین فروش داغ که در مکانهای توریستی و خارج از سبک سنتی اجرا میشود، سرعت تحویل کالا را بهبود بخشیده است. همچنین شرکت برنامه دارد تا از هوش مصنوعی در حوزه توزیع و لجستیک استفاده کند تا کارایی و سرعت پاسخگویی را ارتقا دهد. انتقال برخی شعب به خارج از بافت شهری نیز با هدف بهینهسازی شبکه عملیاتی دنبال میشود.
تخفیفات گروه بر اساس شرایط بازار تعیین شده و در برخی اقلام شرکت پیشرو و در برخی دنبالهرو است. با وجود چارچوب محدودکننده انجمن صمت برای سقف تخفیفات، شرکت تلاش کرد از طریق قراردادهای جانبی بخشی از محدودیتها را جبران کند. با کمرنگ شدن الزام صمت، امروز تخفیفات شفافتر و میزان سود خالص قابل محاسبهتر است.
ساختار فروش و تأکید بر خردهفروشی مویرگی
اساس فعالیت شرکت بر خردهفروشی و فروش مویرگی است و البته حوزه عمدهفروشی را نیز مدنظر دارد. ترکیب فروش شرکت به این صورت است:
۱۷درصد عمدهفروشی
۵۷درصد مویرگی
۱۶درصد فروشگاههای زنجیرهای
در پایان این مجمع و با تاکید بر رای سهامداران قاسم به میزان ۴۰۰ ریال به ازای هر سهم به تصویب رسید.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.