Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264

بورس 24: شرکت بیمه سینا در سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر مدیریت دقیق خسارات، اصلاح ساختار مالی و ارتقاء نظام پرداخت به مراکز درمانی، توانست بدهی‌های معوق خود را به شکل چشمگیری کاهش داده و شفافیت مالی در حوزه درمان را به مرحله‌ای جدید برساند. در ابتدای سال ۱۴۰۳، بدهی شرکت به مراکز درمانی و مطالبات انباشته‌شده از سال‌های گذشته، حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان بود.

کاهش بدهی به مراکز درمانی و کنترل خسارات در بیمه سینا؛ بهره‌برداری از سامانه هوشمند «سیناپس»

بورس24 : کاهش بدهی به مراکز درمانی و کنترل خسارات در بیمه سینا؛ بهره‌برداری از سامانه هوشمند «سیناپس»

شرکت بیمه سینا در سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر مدیریت دقیق خسارات، اصلاح ساختار مالی و ارتقاء نظام پرداخت به مراکز درمانی، توانست بدهی‌های معوق خود را به شکل چشمگیری کاهش داده و شفافیت مالی در حوزه درمان را به مرحله‌ای جدید برساند.

در ابتدای سال ۱۴۰۳، بدهی شرکت به مراکز درمانی و مطالبات انباشته‌شده از سال‌های گذشته، حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان بود. این رقم با اجرای برنامه‌های تسویه منظم و پرداخت خسارات، تا پایان سال به کمتر از ۹۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت. این اقدام در شرایط اقتصادی پر تورم و فشارهای نقدینگی، گام مهمی در جهت جلب رضایت شبکه درمان و بیمه‌گذاران محسوب می‌شود.

هم‌زمان با این اصلاحات، بیمه سینا که از شرکتهای تابعه هلدینگ مالی و سرمایه‌گذاری سینا وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیجیتال،برای نخستین بار در صنعت بیمه کشور اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع و هوشمند مدیریت خسارت درمان با نام «سیناپس» کرد. این سامانه با رویکردی کاملاً فناورانه، با قابلیت‌های فنی پیشرفته، به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای داخلی صنعت بیمه، توسط بیمه مرکزی مورد تأیید فنی و عملکردی قرار گرفته است.

راه‌اندازی «سیناپس» در کنار تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی شرکت، موجب ارتقاء شفافیت، سرعت رسیدگی، کاهش خطاهای انسانی و تسهیل در ارتباط با مراکز درمانی طرف قرارداد شد. از میان ۵۵۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد با شرکت که در آغاز سال ۱۴۰۳ بیش از ۵۰ درصد آنها غیرفعال بودند، با پیگیری اصلاحات و پاسخ‌گویی سریع، هم‌اکنون بیش از ۷۰۰۰ مرکز درمانی فعال و پاسخگو در سراسر کشور در حال ارائه خدمات هستند.

این تحول، نقش مؤثری در کاهش شکایات، ارتقاء رضایت بیمه‌گذاران و بهبود تعامل با ارائه‌دهندگان خدمات درمانی داشته است و در ارزیابی‌های نهاد ناظر نیز مورد تأیید و تحسین قرار گرفته است.

بیمه سینا مهمترین اولویت خود را شفافیت مالی و پاسخ‌گویی به تعهدات درمانی قرار داده و سامانه سیناپس تنها یک ابزار نرم‌افزاری نیست، بلکه نماد تحول در تفکر مدیریتی برای رسیدن به نظام عادلانه، شفاف و کارآمد در مدیریت درمان است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 270

پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24