قائممقام ارشد ایرانخودرو گفت: بورس کالا راهکار نهایی نیست، اما در شرایط فعلی بهترین ابزار گذار است؛ اگر اصلاح نشود، حتی حفظ روند تولید هم ممکن نخواهد بود.

بورس24 : قائممقام ارشد ایرانخودرو گفت: بورس کالا راهکار نهایی نیست، اما در شرایط فعلی بهترین ابزار گذار است؛ اگر اصلاح نشود، حتی حفظ روند تولید هم ممکن نخواهد بود.
جمشید ایمانی، قائممقام ارشد ایرانخودرو، اظهار داشت: ️15 سال است یک روش نادرست در قیمتگذاری و عرضه خودرو تکرار میشود؛ نتیجهاش 300 همت زیان انباشته، تهدید ورشکستگی، نارضایتی مردم و 60 میلیون سهامدار متضرر است.
وی افزود: دلالان از شکاف قیمت کارخانه تا بازار سود میبرند، در حالیکه مصرفکننده واقعی محروم میشود.
دولت و بهرهمندی ناکافی از مالیات
ایمانی با بیان اینکه "دولت هم به دلیل همین شکافها، از مالیات و ارزش افزوده واقعی بیبهره مانده است"، گفت: تنها 30 درصد عرضه در اختیار خودروساز است؛ 70 درصد براساس قوانین دیگر تخصیص داده میشود.
صفهای طولانی و تولید ناکافی
وی ادامه داد: در حالیکه سالانه 1.35 میلیون دستگاه تولید میشود و تقاضا یک میلیون است، همچنان مردم باید در صف سامانهها بایستند.
زیان روزانه ایرانخودرو و هشدار برای اصلاح
قائممقام ارشد ایرانخودرو تصریح کرد: ایرانخودرو روزانه 150 میلیارد تومان زیان میدهد، مگر یک بنگاه اقتصادی بدون سود میتواند بقا داشته باشد
وی افزود: بورس کالا راهکار نهایی نیست، اما در شرایط فعلی بهترین ابزار گذار است؛ اگر اصلاح نشود، حتی حفظ روند تولید هم ممکن نخواهد بود.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.