مجمع شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

بورس24 : مجمع شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد. این مجمع 1050 ریال سود تقسیم کرد.
مهم ترین موارد مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:
*مدیر عامل شرکت:در سال ۱۴۰۳ علیرغم فشار تحریمها، مجموعه توانست رشد ۸ درصدی با احتساب کاپوتاژ و رشد خالص ۵ درصدی بدون کاپوتاژ ثبت کند. جابهجایی کانتینری نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد ۴.۴ درصدی داشته و به ۸۶۰ هزار TEU معادل ۱۲ میلیون تن رسیده است.
*در بخش فله، رشد ۰.۳ درصدی و جابهجایی ۱۰ میلیون و ۲۳۳ هزار تن ثبت شد. دریای خزر نیز با رشد ۱۱ درصدی به ۱,۴۱۳ هزار تن رسید.
*افزایش سرمایه از محل سود انباشته در خردادماه سال جاری به ثبت رسید و سرمایه شرکت به ۱۱,۶۰۰ میلیارد تومان رسید، که معادل رشد ۴۱ درصد سرمایه ثبتشده است.
*کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۳ رتبه نخست شرکتهای حملونقل دریایی ایران و رتبه هفدهم حملونقل کانتینری جهان را کسب کرده است
در حال حاضر نرخ های حمل و نقل دریایی در حال حاضر چگونه است؟
*در سال ۱۴۰۴، صنعت حملونقل دریایی با رکود قابلتوجهی مواجه بوده است و نرخهای حمل نسبت به سال گذشته حدود ۵۵ درصد کاهش یافته است.
* این افت، مستقل از مسئله تحریمها، ناشی از جنگ تعرفهای میان کشورها و افزایش عرضه شناورها در بازار جهانی است. با وجود این شرایط، تیم عملیاتی شرکت با اتکا به تجربههای ارزشمند سالهای گذشته، روشهای رصد و روش جدیدی را به کار گرفته و علیرغم فشارهای نظارتی و درخواستهای غیررسمی برای افشای اسامی مدیران، عملکرد مثبتی ثبت کرده است.
*تا کنون در بخش مالی و عملیات، به لطف برنامهریزی و تلاش همکاران، شرکت با مشکل جدی مواجه نشده، هرچند آینده تحت تأثیر تحولات ژئواکونومیک و ادامه جنگ اقتصادی قابل پیشبینی قطعی نیست.
پیشبینی جابجایی ۱۳۰ هزار TEU کانتینر با ارتقای جایگاه بندر چابهار
*شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال مالی ۱۴۰۳ با ثبت سود خالص تلفیقی ۱۳۳۰۰ میلیارد تومان و رشد ۲۴٪ نسبت به سال قبل، سود هر سهم را به ۱۱۵ تومان رسانده است، در حالی که سود تلفیقی هر سهم با رقم ۱۸۱ تومان و ۴ ریال رشد ۱۱۹٪ را تجربه کرده است. جمع داراییها به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان و حقوق صاحبان سهام به ۳۷٫۸ هزار میلیارد تومان رسیده که ۵۱٪ افزایش یافته است.
*حاشیه سود ناخالص، عملیاتی و خالص به ترتیب ۳۱٪، ۳۴٪ و ۲۶٪ بوده و نسبت بدهی با رقم ۶۴٪ همچنان بالا ارزیابی میشود. بازده داراییها و حقوق صاحبان سهام به ترتیب ۲۴٪ و ۶۷٪ ثبت شده است. رشد سودآوری عمدتاً ناشی از توسعه ناوگان شامل اضافه شدن چهار فروند شناور مگاسایز در سالهای پیشین و توسعه خطوط کشتیرانی به آفریقا، آمریکای لاتین، شرق هند و بندر چابهار بوده که حجم جابجایی کانتینر را از ۸۸ هزار TEU به پیشبینی ۱۳۰ هزار TEU افزایش میدهد.
*فعالیتهای ریلی با حمل ۱٫۵ میلیون تن بار و رشد ۲۵٪، خرید ۱۵۰ واگن و افزودن ۲۰ هزار TEU کانتینر تقویت شد. در تعمیرات، جایگزینی کامل موتور یکی از شناورها و بهرهبرداری مجدد آن انجام گرفت. همچنین امکان سوخترسانی مستقیم در بندر چابهار ایجاد شد و چهار شناور جدید در داخل سفارشگذاری شد. در بخش فناوری، قرارداد استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت و کاهش مصرف سوخت به منظور کاهش بهای تمامشده خدمات منعقد گردیده است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.