نسل جدید نیسان ناوارا ۲۰۲۶ با چهرهای جسورتر و مهندسی مشترک میتسوبیشی معرفی شد؛ پیکاپی با موتور ۲.۴ لیتری توربودیزل، سیستم Super 4WD، طراحی Warrior PRO‑4X و فناوریهای ایمنی پیشرفته که از اوایل سال آینده وارد بازار استرالیا و نیوزیلند میشود.
بورس24 : نیسان از نسل جدید پیکاپ ناوارا (Navara) با نام رسمی مدل ۲۰۲۶ رونمایی کرد؛ محصولی که نتیجهی همکاری نزدیک با میتسوبیشی موتورز و بر پایهی پلتفرم مشترک با تریتون (Triton) نسل جدید شکل گرفته است. این همکاری نقطهی آغاز فصل تازهای در همافزایی فنی میان خودروسازان آسیایی به شمار میآید.
اشتراک پلتفرم در سگمنت پیکاپهای متوسط
در بازار پیکاپهای متوسط، استفاده از زیرساخت مشترک امری مرسوم است. فورد رنجر و فولکسواگن آماروک از یک شاسی بهره میبرند، مزدا BT‑۵۰ همان پلتفرم ایسوزو D‑Max را دارد و نسل پیشین ناوارا نیز با رنو آلاسکان و مرسدس بنز X‑Class ساختار مشترک داشت. حتی در چین، مدل Dongfeng Rich 6 بر پایهی ناوارای نیسان ساخته شده است. این روش توسعه باعث کاهش هزینه و زمان تولید در بازاری بسیار رقابتی میشود.
مهندسی تازه با امضای استرالیا
نیسان در نسل چهارم ناوارا رویکردی تازه در سفارشیسازی و تنظیم دقیق عملکرد اتخاذ کرده است. فاز اصلی تست و توسعهی خودرو در استرالیا انجام شده، جایی که شرکت مهندسی Premcar مسئول بهینهسازی سیستم تعلیق بود تا ناوارا بتواند طیف کاملی از کاربردها ــ از رانندگی شهری تا آفرود و یدککشی ــ را با ثبات کامل ارائه دهد.
طراحی جسورانه با الهام از گذشته
هرچند ناوارا و تریتون از ساختار فنی واحدی استفاده میکنند، اما زبان طراحی در ناوارا چهرهای مستقل و خشنتر به آن بخشیده است. سه شیار کلاسیک جلوپنجره برگرفته از مدل قدیمی D21 بوده و چراغهای LED جلو و عقب با امضای نوری حرف “C”، سیمای ویژهای به خودرو دادهاند.
مدل رونماییشده از نوع PRO‑4X است که تریم آفرودی محسوب میشود. همزمان، نسخهی مفهومی Warrior توسط Premcar در حال توسعه است؛ مدلی با ارتفاع بیشتر، رینگهای ۱۷ اینچی اختصاصی، تایرهای آفرودی، گلگیرهای عریضتر، محافظ زیرین بدنه و چراغهای کمکی مخصوص مسیرهای ناهموار.
قدرت و سامانه انتقال نیرو
نسخههای عرضهشده در بازارهای استرالیا و نیوزیلند به موتور ۲.۴ لیتری توربودیزل چهار سیلندر با قدرت ۲۰۱ اسببخار و گشتاور ۴۷۰ نیوتونمتر مجهز هستند. نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعتهی خودکار AT به چرخها منتقل میشود.
مدلهای پایه دارای قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب و سامانهی Easy 4WD هستند که فقط در شرایط نیاز، محور جلو را درگیر میکند. تریمهای بالاتر ST‑X و PRO‑4X از سیستم پیشرفتهتر Super 4WD با دیفرانسیل تورسن بهره میبرند و امکان انتخاب میان هفت حالت رانندگی (Normal، Eco، Gravel، Snow، Mud، Sand و Rock) را فراهم میسازند.
فرمان برقی در تمام مدلها به کار رفته است؛ امتیازی که در برابر پیکاپهای مشابه مانند تویوتا هایلوکس با فرمان هیدرولیکی، نقطه قوت محسوب میشود. ظرفیت حمل بار این پیکاپ بسته به تریم، بین ۹۵۰ تا ۱۰۴۷ کیلوگرم متغیر است و فعلاً فقط در نسخهی دوکابین تولید میشود.
فضای داخلی؛ کاربردی و مدرن
کابین ناوارا در طراحی، شباهت زیادی به میتسوبیشی تریتون دارد اما با هویت بصری ویژهی نیسان. مرکز داشبورد میزبان یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی است و پشت فرمان نیز صفحهنمایش دیجیتالی ۷ اینچی قرار دارد. با وجود فناوریهای تازه، دکمههای فیزیکی برای کنترلهای سریع حفظ شدهاند تا تمرکز راننده از مسیر منحرف نشود.
ایمنی و فناوریهای کمکی
ناوارای جدید گامی اساسی در زمینهی ایمنی برداشته است. مجموعهی فناوریهای ADAS شامل کروز کنترل تطبیقی، چراغهای خودکار، تشخیص علائم جاده، هشدار نقاط کور، کمک تغییر خط حرکت و دستیار اضطراری حفظ مسیر در آن تعبیه شدهاند.
نسخهی پرچمدار Warrior PRO‑4X
در بالاترین تریم، ناوارا Warrior PRO‑4X با قابلیت یدککشی تا ۳۵۰۰ کیلوگرم، محورهای پهنتر، تزئینات قرمزرنگ با عنوان «Lava»، و نشان برجستهی Warrior در داخل و خارج عرضه میشود.
زمان عرضه
نیسان اعلام کرده است که نسل جدید ناوارا ۲۰۲۶ از سهماههی نخست سال آینده وارد بازارهای استرالیا و نیوزیلند خواهد شد. ترکیب تجربهی مهندسی میتسوبیشی با طراحی اصیل نیسان، محصولی خلق کرده است که هم میراث ناوارا را ادامه میدهد و هم نگاهی آیندهنگر به مفهوم پیکاپهای سایز متوسط دارد.














نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.