Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بانک مرکزی، سقف كارت اعتباری مرابحه را حداكثر 40 میلیون ریال تعیین و اعلام کرد: صدور كارت اعتباری مرابحه متعدد (بیش از یك فقره) برای یك فرد در شبكه بانكی كشور، تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش مهر، در تازه ترین بخشنامه بانک مرکزی به مدیران عامل كلیه بانك های دولتی و غیر دولتی (به استثناء بانك های قرض الحسنه مهر ایران و رسالت)، شركت دولتی پست بانك و مؤسسه اعتباری توسعه آمده است: كمیسیون اعتباری بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران در دوازدهمین جلسه بیست و دوم خردادماه 1392 در خصوص حداكثر سقف كارت اعتباری مرابحه در سال 1392 و تعداد كارت اعتباری

مرابحه مجاز هر فرد در شبكه بانكی كشور مقرر کرد:

1 - با توجه به بند الف ماده 11سیاست های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانكی كشور در سال 1390 كه سقف تسهیلات بانك ها بابت خرید كالا و خدمات ضروری از قبیل كالاهای مصرفی بادوام نو و دست اول ساخت داخل كشور را حداكثر 40 میلیون ریال تعیین کرده است، كمیسیون مقرر کرد تا تغییر مفاد بند مورد اشاره، سقف كارت اعتباری مرابحه نیز حداكثر 40 میلیون ریال تعیین شود.

2 -  در زمینه تعداد كارت های اعتباری مرابحه هر فرد در شبكه بانكی كشور نیز مقرر شد؛ الف) صدور كارت اعتباری مرابحه توسط بانك ها، منوط به فراهم کردن بستر لازم توسط شركت خدمات انفورماتیك، جهت اتصال بانك ها به سامانه مكنا خواهد بود.

ب) صدور كارت اعتباری مرابحه متعدد (بیش از یك فقره) برای یك فرد در شبكه بانكی كشور، تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

ج) كمیسیون اعتباری توصیه کرد بانكها با استفاده از ییك سیستم نرم افزاری واحد، از طریق سیستم مذكور، شماره شناسه اختصاصی برای صدور هر كارت اخذ کنند.

بانک مرکزی در پایان این بخشنامه از بانکها خواسته است ضمن ابلاغ این مصوبه به شعبات خود و نظارت بر حسن اجرای آن، عنداللزوم، موضوعات مرتبط با بند 2 مصوبه یادشده، از طریق اداره نظام‌های پرداخت بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران پیگیری شود.

به گزارش مهر، به منظور اجرایی کردن هرچه بیشتر عقد مرابحه متناسب با نیازهای جامعه و همگام با توسعه فناوری های نوین بانکداری الکترونیک، دستورالعمل اجرایی کارت اعتباری بر پایه عقد مرابحه در سال 90 توسط کمیسیون اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تصویب و به بانکها ابلاغ شده بود.  

کارت اعتباری مرابحه که مبتنی بر عقد مرابحه است، از توانمندی های منحصر به فردی برخوردار است که دستورالعمل اجرایی صدور و راهبری “کارت خرید اعتباری” مبتنی بر عقد قرض الحسنه فاقد آن است. یکی از ضعفهای کارت خرید اعتباری مبتنی بر عقد قرض الحسنه را می توان محدود بودن منابع قرض الحسنه شبکه بانکی کشور برشمرد، اما از آنجایی که منابع مورد نیاز برای این نوع کارت اعتباری از محل سپرده های مدت دار بانک یا موسسه اعتباری تامین می شود، لذا مشکل کمبود منابع تخصیص یافته به این نوع کارت ها مرتفع می‌ شود. یکی دیگر از امتیارات کارت اعتباری مرابحه آن است که دامنه کاربرد آن گسترش یافته و شامل خرید انواع کالاها و خدمات نیز می‌ شود.

گفتنی است، حیطه وسیع استفاده از خدمات در کارت اعتباری مرابحه ، کمک شایانی به رونق بخش خدمات درکشور می کند و نیاز بسیاری از متقاضیان را در حوزه های مختلف از جمله خدمات رفاهی، درمانی و غیره، پوشش می دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24