Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

محققان دانشگاه بردفورد با انجام تجزیه تحلیلهای شیمیایی روی بدنهای یخ زده و مومیایی شده سه کودک 500 ساله که جسد سالم آنها در سال 1999 کشف شد، متوجه شدند که این 3 کودک با الکل و کاکائو مسموم شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مومیایی جونیتا که از آن با عنوان دختر یخی هم نام می برند بدن یخزده دختری از اینکاها است که به عنوان پیشکش و قربانی به خدایان اینکا بین سالهای 1450 و 1480 در سن 13 سالگی به قتل رسیده است.

این دختر در کوهستان آمپاتو جنوب پرو در سال 1995 توسط خوان رینهارد و میگل زارته کارشنا انسان شناسی کشف شد و در موزه انسان شناسی آرژانتین به نمایش گذاشته شده است و به طور دوره ای در کشورهای مختلف چون ژاپن و آمریکا نیز در معرض دید عموم قرار داده شده اند. وضعیت بدن این دختر یخزده که با توجه به قدمت آن در شرایط خوبی باقی مانده بود به یک حساسیت در دنیای علم تبدیل شد. مجله تایمز در سال 1995 از آن با عنون یکی از ده کشف برتر دنیا یاد کرد.

اما آنچه امروز برای دانشمندان قابل توجه بوده راز مرگ وی با تجزیه تحلیل موهایش بوده است. این دختر 13 ساله اینکایی به شدت تحت تأثیر الکل و برگهای کاکائو به عنوان پایه کوکائین قرار گرفته و پس از آن در ارتفاعات سرد به عنوان یک قربانی برای مرگ قرار گرفته است.

رادیوگرافی های محوری از داخل دهان این مومیایی یخ زده نشان دهنده کاکائو ( قسمت سبز رنگ) است که بین دندانهایش گذاشته شده است. کاکائو و الکل موادی بودند که از نظر اینکاها مقدس در نظر گرفته می شدند این دختر با روسری از جنس پر که روی موهای بافته شده کشیده شده بود در سال 1999 در کنار دو کودک دیگر کشف شد.

محققان اعتقاد دارند که این کودکان قربانی مراسمی به نام " کاپاکوچا" (capacocha) شده اند. مراسمی که تصور می شود برای القای وحشت و کنترل اعضای امپراطوری درحال گسترش اینکا برگزار می شده است. تجزیه موهای این کودکان که نشان اثر شیمیایی رژیم غذایی آنها است نشان می دهد که هر سه با دارو و الکل مسموم شده اند تا برای ماه های پیش از مرگشان آرام شوند.

میزان این داروها در دختر 13 ساله به طور چشمگیری بالا بود که شاید به این علت بوده است که وی مقاومت بیشتری از خود نشان داده است آزمایشهای شیمیایی توسط محققان دانشگاه بردفورد انجام شده و نتایج آن در مجله مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

محققان اظهار داشتند که برگهای کاکائو هنگام جویدن و جذب شدن نوعی محرک معتدل آرام کننده تولید می کرده است. این سه کودک مومیایی نشده اند اما به طور کامل یخ زده اند، در کنار آنها مجموعه چشمگیری از طلا، نقره، مجسمه، منسوجات و ظرفهای حاوی غذا کشف شد.

در کنار این دختر 13 ساله یک پسر هفت ساله و یک دختر شش ساله نیز در این مراسم آئینی به قتل رسیده اند. انتخاب این سه کودک که افتخار بزرگی برای مردم آن زمان بوده برای مرگ در مراسم آئینی به نام کاپاکوچا صورت گرفته است . براساس اظهارات دکتر اندرو ویلیام از این تیم تحقیقاتی دانشگاه بردفورد، حقیقت این است که در هفته های پایانی سطح مصرف کاکائو و الکل در بدن این دختر نسبت به دو کودک کم سن تر بالا رفته است، چرا که به نظر می رسد نیاز به آرام کردن وی در هفته های پایانی زندگیش بیشتر بوده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24