Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس قوه قضاییه در پیامی به مجلس شورای اسلامی، گفت که پیشنهاد مصطفی پورمحمدی برای وزارت دادگستری سهمیه نبوده بلکه طریق کار است که در قانون اساسی پیش ‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس اظهار کرد: رییس قوه قضاییه پیغامی به مجلس دادند.

یکی از آقایان نماینده گفتند، رییس قوه قضاییه سهمیه ‌ای در کابینه داشتند، آقای ناطق سهمیه ‌ای داشتند و دیگری هم سهمیه ‌ای داشتند، رییس قوه قضاییه گفتند این حرف ناصوابی است، زیرا طبق قانون اساسی، وزیر دادگستری باید با پیشنهاد رییس قوه قضاییه و در هماهنگی با رییس ‌جمهور مشخص شود، بنابراین این طریق کار است که در قانون اساسی پیش ‌بینی شده و نه سهمیه.

رییس مجلس ادامه داد: نکته دومی که رییس قوه قضاییه گفته ‌اند بر اساس اظهارات یکی از نمایندگان بود که گفتند اولین تصمیم معاون اول رییس ‌جمهور خلاف قانون بوده است، ایشان گفتند پیغام بدهم که رییس دیوان عدالت گفته تصمیم معاون اول ملغی است، زیرا خلاف قانون است اما مطابق قانون اساسی و طبق اعلام رییس قوه قضاییه، هیات عمومی دیوان باید نظر دهد تا مصوبه ‌ای لغو شود. لذا نظر رییس دیوان عدالت اداری نظر شخصی بوده و این به معنای رد مصوبه معاون اول و بخشنامه ایشان تلقی نمی ‌شود.

لاریجانی در ادامه یادآور شد: در جلسه نخست بررسی رای اعتماد هیات وزیران، هم رییس‌ جمهور مطالب کلی را گفتند و هم نمایندگان مخالف و موافق صحبت کردند، اما برخی مطالب نباید گفته می ‌شد و توهین بود، من عمدا آزاد گذاشتم که آقایان حرف ‌هایشان را بزنند اما باید رعایت کرد و نباید نسبت به افراد توهین صورت گیرد. رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از نمایندگان خواست تا مطالب ‌شان را در نقد و بررسی وزرا و برنامه آنها با دقت و لحاظ همه جهات مطرح کنند و از طرح مطالبی که توهین به نمایندگان یا دیگران است پرهیز شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24