Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد کماسه و برترین عرضه از آن نماد حفاری بود.

žبه گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان، روز جاری مدیریت بازار فرابورس از عرضه اولیه 10 درصد از سهام شركت كی بی سی و 10 درصد از سهام شركت سرمایه گذاری اعتلاء البرز در بازار دوم فرابورس در روز چهارشنبه پیش رو خبر داد.

ž همچنین اعلام گردید که بلوک 5 درصدی پست بانک در روز 27 اسفند در بورس عرضه خواهد شد. پیش تر این عرضه در ماه گذشته به علت عدم وجود خریدار بی نتیجه مانده بود.

ž امروز معاون پشتیبانی شرکت بورس در رابطه با بحث کاهش کارمزدهای معاملاتی اعلام کرد که این بحث در صورتی امکان پذیر خواهد بود که بازار سهام روال عادی و متعادل خود را سپری کند و در شرایط کنونی نمی توان به آن پرداخت.

ž در پتروشیمی ها اعلام شد:طبق آخرین خبرها نرخ 13 سنتی خوراک عطف به ماسبق نمی شود. قبلا صحبت هایی شده بود که نرخ خوراک 13 سنتی باید از ابتدای مهرماه 92 محاسبه شود. اگر این اتفاق می افتاد ضربه بزرگ دیگری به بازار وارد می شد. در این گروه شکبیر و خراسان مثبت بودند و سایر نمادها با افت قیمت به کار خود پایان دادند. پارسان به زیر 900 تومان رسید و غدیر نیز به کمتر از 690 تومان! شاید خبرهای مثبت احتمالی در مجمع غدیر و انتقال هر چه زودتر پتروشیمی پارس به پرتفوی این دو شرکت، محرکی برای جلوگیری از افت قیمت این دو سهم شود.

ž امروز در شپدیس شاهد معاملات پر حجمی بودیم که دلیل آن انتقال بلوک به پرتفوی پترول بود تا این شرکت مالک 5 درصدی شپدیس شود.ž پالایشی ها به علت نقدینگی کمی که در بازار در حال چرخش است، با وجود ارزندگی به نظر می رسد نتوانند رشد زیادی داشته باشند و فعلا به معاملات تعادلی خود ادامه می دهند.

ž در شبندر شاهد معامله بلوکی در جهت جلوگیری از ریزش شاخص بودیم. شتران معاملات مثبتی را تجربه کرد. گفته می شود شتران افزایش سرمایه بیش از 650 درصدی اش را به بورس ارسال کرده است.

ž خودرویی ها در غیاب ایران خودرو همچنان با فشار عرضه روبرو هستند. در این گروه وزیر صنعت اعلام کرده که با توجه به حداقلی بودن افزایش قیمت حامل های انرزژی برای سال آینده در قالب مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، به نظر می رسد که این امر تاثیری بر قیمت تمام شده خودروهای داخلی نداشته باشد.

ž در بانکی ها بار دیگر شاهد رسیدن قیمت ها به نقاط جذاب هستیم که باید دید واکنش بازار به قیمت های منفی سهام این گروه چگونه است.گروهی که می توانند یکی از صنایع کم ریسک برای سرمایه گذاری باشند.

در این گروه فعلا بحث نرخ سود بانکی حاشیه ساز شده است. رئیس کل بانک مرکزی نیز در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی و در واکنش به تاکید نمایندگان مجلس، افزایش نرخ سود بانکی به ۲۶ درصد را نپذیرفت، ولی در نهایت به اعضای هیات رئیسه کمیسیون قول داد تا نظارت بانک مرکزی را در این زمینه افزایش دهد.

ž دارویی ها در نمادهای معدودی با معاملات مثبت همراه بودند. روز چهارشنه دو عرضه اولیه در گروه دارویی را در پیش داریم. سهمیه کاربران آنلاین در این عرضه بالاتر از سهمیه کارگزاران در نظر گرفته شده است.

ž 10 درصد کی بی سی ( معادل 6 میلیون سهم ) با سود 1417 ریالی سال 93 و سود 2004 ریالی برای سال 92 عرضه خواهد شد. تعداد سهمیه آنلاین ها 3.5 میلیون سهم و سهمیه کارگزاران در فرآیند کشف قیمت 2.5 میلیون سهم می باشد.

ž 10 درصد اعتلا البرز نیز ( معادل 18 میلیون سهم) هم در روز چهارشنبه عرضه خواهد شد. مالک این شرکت والبر می باشد. سهمیه آنلاین ها 10 میلیون سهم و سهمیه کارگزاران 8 میلیون سهم می باشد.

ž این روزها بسیاری از سهامداران شرکت های فلزی و سیمانی از افزایش نرخ حامل های انرژی نگرانند. با این که برخی مسئولان افزایش نرخ حامل ها را همان 20 تا 25 درصد می دانند اما برخی نیز می گویند افزایش ها در چند مرحله اتفاق خواهد افتاد. معاون وزیر نیرو امروز اعلام کرد: آب و برق سال ۹۳ به شرط اجرای فاز دوم هدفمندی مجدداً گران می‌شود. این در حالی است که وزیر نیرو هم امروز گفت : افزایش مجدد قیمت آب و برق در سال ۹۳ نخواهیم داشت!

ž در سیمانی ها شایعاتی مبنی بر توافق روی افزایش 25 درصدی نرخ فروش محصولات باعث اقبال به نمادهای گروه شده بطوریکه اکثر نمادها امروز با افزایش قیمت و بعضا صف خرید به کار خود پایان دادند.در ساختمانی ها بالاخره با افزایش سرمایه 522 درصدی آ س پ در دو مرحله موافقت شد و سهم با صف خرید روبرو شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24