Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سایت انتخاب /  آیت‌الله مصباح‌یزدی با اشاره به اینكه در این زمینه دو گونه نگاه جزیی و فراگیر به این مسائل و خطرات وجود دارد، اظهار داشت: در نگاه جزیی به مشكلات و تهدیدها، هر كس با توجه به نوع تفكر و محیطی كه با آن سروكار دارد، برداشت می‌كند، به عنوان نمونه یك طلبه، مخالفت با احكام شرع را تهدید تلقی می‌كند؛ یك نظامی، تهدیدهای نظامی كه متوجه كشور است را مدنظر قرار می‌دهد؛ یك سیاستمدار نحوه تعامل و آشتی با دنیا یا مقابله با آن را مورد توجه قرار می‌دهد. هنرمندان نیز توجه‌شان بیشتر به هنر است.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر قرار بود مشكل اصلی ما، اقتصاد و مادیات باشد، كه در این صورت اگر انقلاب نمی‌كردیم، بهتر بود، چرا كه در آن زمان نه تحریمی دامنگیر ملت ایران بود و نه مشكل انرژی هسته‌یی داشتیم و الان در وضعیت پیشرفته‌تری بودیم، چرا كه از همان زمان قراردادهایی برای صنعت هسته‌یی منعقد شده و در حال اجرا بود.
آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینكه وجود جوان‌های پاكی كه جان خود را برای پیروزی و حفظ انقلاب، فدا كردند، محصول كارهای فرهنگی بوده و نه اقتصادی، اظهار داشت: تكیه كلام امام(ره)، از روز اول نهضت، اسلام بود و اگر زمانی هم برمی‌آشفت، به خاطر این بود كه برای اسلام احساس خطر می‌كرد و این نگاه تا آخرین لحظات عمر امام(ره) ادامه داشت، اما برخی مسوولان كم‌كم اسلام را فراموش كردند، به نحوی كه وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، قید اسلامی را قیدی تشریفاتی تلقی كرده بود و بزرگ‌ترین دستاورد فرهنگی وزارت متبوع خود را آزادی می‌دانست كه متاسفانه نمونه‌یی از چنین سخنانی را در وزیر فعلی و همكاران‌شان نیز شاهد هستیم.
وی با بیان اینكه این اظهارات برگرفته از تفكر سكولاریسم است، اظهار داشت: سكولاریسم، همان مساله‌یی است كه در زمان اصلاحات در سخنرانی‌های‌شان بیان كرده، ترویج كردند و كتاب‌ها درباره آن نوشتند و البته هنوز هم می‌گویند و برخی سخنان دولتمردان فعلی نیز نشخوار سخنان اصلاح‌طلبان است. این استاد حوزه علمیه افزود: اینكه شخصی بگوید عده‌یی دین را نمی‌شناسند و متوهم هستند، در همین مساله ریشه دارد. چون این عده، دین خود را با الهام از فرهنگ غربی تفسیر می‌كنند و شناخت آنها نسبت به دین، به گونه‌یی نیست كه امام(ره) آن را معرفی كرد. بله، ما دینی را كه آنها می‌گویند، نمی‌شناسیم، ما دینی را می‌شناسیم كه امام(ره) به ما یاد داده است و برای آن انقلاب شده و خون‌های زیادی به خاطر آن فدا شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24