Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد وایران و برترین عرضه از آن نماد کبافق بود.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،ž در اولین جلسه اعضای جدید هیات مدیره فرابورس، امیر هامونی بار دیگر به عنوان مدیر عامل این شرکت انتخاب شد. همچنین در این جلسه رسول سعدی به نمایندگی از شرکت بورس و اوراق بهادار تهران به عنوان رئیس هیات مدیره فرابورس انتخاب گردید.

ž در پتروشیمی ها خبر آزاد سازی نرخ فروش در بورس کالا خبر مثبتی بوده است ولی در مورد نرخ خوراک و گاز مصرفی مدیرعامل غدیر توضیحاتی داده است. وی گفته:پس از تغییر مبنای قیمت پایه محصولات بر مبنای ارز آزاد پتروشیمی‌ها تعدیل مثبت خواهند داد و پس از اعلام قیمت خوراک گاز ۳۴۴ تومانی و نرخ سوخت ۱۳۲ تومانی عملاً کاهشی اتفاق نیفتاده است. وی افزوده: طبق اعلام دولت، قیمت خوراک گاز 344 تومان و قیمت سوخت 132 تومان اعمال خواهد شد که قبلاً قیمت خوراک، گاز و سوخت در مجموع 265 تومان بود که در دولت تفکیک شده است. سلیمانی امیری درباره میزان تاثیر تفکیک نرخ‌های خوراک گاز با سوخت بر کل شرکت‌های پتروشیمی گفته: امکان دارد، این نرخ‌ها تاثیر جزئی بر روند سودآوری کل شرکت‌های پتروشیمی داشته باشد، اما در مجموعه غدیر عملاً اتفاق محسوسی نمی‌افتد.

ž پالایشی ها با خبر نشست چند روز پیش معاون وزیر اقتصاد و معاون برنامه ریزی و هیدروکربوری وزیر نفت و رئیس سازمان بورس در مورد رفع برخی ابهامات وضعیت خوبی دارند و در روزهای آتی در انتظار خبرهای مثبت در این زمینه خواهند بود. گفته شده مجامع این شرکت ها نیز احتمالا در نیمه دوم مرداد برگزار خواهد شد.

ž در خودرویی ها امروز سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در زمینه افزایش قیمت خودرو موضع گیری کرد. نوبخت در این زمینه اظهار داشت: رئیس جمهور از افزایش قیمت صورت گرفته خشنود نبوده و بحث بازنگری در این قیمت ها مطرح است.

ž گفتنی است از کمیسیون صنایع مجلس نیز خبر می رسد که این کمیسیون قرار است در اعتراض به افزایش قیمت صورت گرفته، نامه ای را به رئیس جمهور ارسال کند تا بدین وسیله از اجرای فرمول جدید قیمت گذاری خودرو جلوگیری گردد.

ž امروز ایران خودرو گزارش عملکرد خود برای سال مالی 92 را با تحقق زیان 199 ریالی به بازار ارائه کرد که نسبت به گزارش قبلی (مبلغ 316 ریال زیان) 37 درصد بهبود عملکرد داشته است.

ž بانکی ها امروز همراه با سایر گروه های بازار با افزایش حجم عرضه در اکثر نمادها روبرو بودند. در این گروه بانک انصار تنها نمادی بود که با صف خرید هر چند کم حجم به کار خود پایان داد. امروز همچنین بانک اقتصاد نوین در گزارش خود اعلام کرد برای هر سهم در سال مالی 92 مبلغ 477 ریال سود خالص محقق کرده که در مقایسه با گزارش قبلی (مبلغ 401 ریال) 19 درصد رشد داشته است.

ž در فولادی ها شرکت فولاد خوزستان اطلاعیه شفاف سازی را پیرامون خرید بلوک سنگ آهن مرکزی و همچنین رفع برخی مشکلات فنی در خطوط تولید خود منتشر ساخت. در این اطلاعیه آمده است که در خصوص خرید بلوک سهام سنگ آهن مرکزی ایران، شرکت در موعد مقرر تشریفات قانونی مربوط به مزایده را با هماهنگی شرکت فرابورس ایران و سازمان خصوصی سازی انجام داده است. همچنین اعلام شده یکی از تسمه نقاله های ورودی شارژ مواد اولیه به کوره ها دچار حریق گردیده که پس از اطفاء و آماده بکار شدن تسمه نقاله های دیگر، جریان تولید بر قرار شده است.

ž سیمانی ها این روزها همگام با بازار پر تحرک نشان نداده اند که دلیل آن می تواند به بروز مشکلات صادراتی در برخی شرکت های این صنعت باشد. امروز مدیر عامل شرکت سیمان کردستان در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی با اشاره به کاهش بیش از 50 درصدی صادرات به عراق، اعلام کرد که بر اساس آخرین ادعای کشور عراق، هر کارخانه ایرانی تنها می‌تواند تا سقف پنج هزار تن سیمان در ماه به عراق صادر کند که این شرایط چالش جدی برای سیمان ایران ایجاد می‌کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24