Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مرکز پایش زیست محیطی پالایشگاه نفت تبریز بر اساس قوانین و مقررات زیست محیطی و سیستم مدیریت زیست محیطی در راستای توسعه پایدار به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: با نصب و راه اندازی تجهیزات پایش On-Line در این مرکز امکان نمایش و مانیتورینگ مداوم نتایج پایش و اندازه گیری تجهیزات پالایشی شامل آنالایزرهای نصب شده بر روی دودکش ها، ایستگاه پایش هوای محیطی دورتادور شرکت (استاندارد هوای پاک Ambient Air) و ایستگاه هواشناسی ثابت فراهم شده است.
محمدباقر دخیلی اضافه کرد: این مرکز مجهز به سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری مدرن جهت کنترل و نظارت بر وضعیت زیست محیطی شرکت بوده و شامل بخش های مختلف از جمله اتاق پایش زیست محیطی، ارزیابی اثرات زیست محیطی EIA، مدیریت پسماند و ارزیابی جنبه ها و ریسکهای زیست محیطی است.
وی افزود: در اتاق پایش زیست محیطی تمامی نتایج پایش و اندازه گیری آنلاین دودکش های دیگ های بخار از طریق سیستم نرم افزاری GPRS به مانیتورهای موجود در این مرکز انتقال داده شده و کارشناس مربوطه نسبت به مانیتورینگ مداوم و رفع آلارم ها و خطاهای احتمالی و نیز حصول اطمینان از انطباق نتایج اندازه گیری با استانداردهای زیست محیطی اقدام می کند.
دخیلی خاطرنشان کرد: در این شرکت کنترل و نظارت مستمر بر مدیریت اصولی کلیه پسماندهای تولیدی اعم از فرایندی و غیر فرایندی منطبق بر اصول قانون مدیریت پسماند انجام و به منظور رعایت الزامات سیستم مدیریت زیست محیطی و استاندارد ISO-14001 تمامی جنبه ها و آثار زیست محیطی ناشی از فعالیت ها، محصولات و خدمات شرکت شناسایی و تحت کنترل قرار می گیرد.
وی همچنین با اشاره به اجرای بزرگترین طرح زیست محیطی شمال غرب کشور در این پالایشگاه، گفت: این طرح شامل پروژه های تصفیه نفت گاز، استحصال گوگرد از فرآورده های تولیدی و بازیافت گازهای انتهایی گوگردسازی در حال عقد قرار داد با پیمانکار منتخب است و سایر پروژه های زیست محیطی شامل بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل و گرانول سازی گوگرد در حال اجراست.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز با بیان اینکه مدت زمان پروژه تصفیه نفت گازسه سال است، افزود: این پروژه به منظور کاهش سطح گوگرد فرآورده های نفت گاز و حصول به الزامات کیفی استاندارد EU-V انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: پروژه استحصال گوگرد از محصولات تولیدی و بازیافت گازهای انتهایی واحد گوگرد با هدف افزایش راندمان بازیافت گوگرد و افزایش توان استحصال گوگرد با توجه به احداث واحد تصفیه گازوییل احداث می شود.
دخیلی ادامه داد: با اجرای این طرح درصد تبدیل گازهای اسیدی به گوگرد تا 99.8 درصد ارتقا خواهد یافت که به میزان قابل ملاحظه ای از حجم گازهای آلاینده ارسالی به آشغال سوز خواهد کاست و گازهای آلاینده خروجی کوره آشغال سوز به کمتر از حد استاندارد جهانی می رسد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر گازهای ارسالی به مشعل به ناچار سوزانده می شود، افزود: با اجرای طرح بازیافت گازهای ارسالی به فلر، این گازها بازیابی شده و به عنوان سوخت پالایشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این امر موجب کاهش آلایندگی مشعل و نیز کاهش ضایعات پالایشگاه می شود.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: با اجرای پروژه گرانول سازی علاوه بر کاهش آلایندگی زیست محیطی، برای شرکت ارزش افزوده نیز به همراه می آورد.
تولید بیش از 902 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه تبریز
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: طی 9 ماه نخست سال جاری 902 میلیون و 539 هزار لیتر بنزین در این شرکت تولید شده است که از این میزان 778 میلیون و 319 هزار لیتر بنزین معمولی و 124 میلیون و 220 هزار لیتر بنزین یورو چهار بوده است.
وی خاطر نشان کرد: تولید 69 هزار و 648 تن متریک گاز مایع، 259 میلیون و 905 هزار لیتر نفت سفید، یک میلیارد و 639 میلیون و 546 هزار لیتر نفت گاز ( گازوییل) از جمله تولیدات این شرکت در این مدت بوده است. البته علاوه بر محصولات اصلی در طی این مدت حدود 11 هزار تن گوگرد به عنوان محصول جانبی استحصال شده است.
دخیلی با اشاره به اینکه بنزن موجود در بنزین یکی از ترکیباتی است که محیط زیست را آلوده می کند، خاطرنشان کرد: شرکت پالایش نفت تبریز تنها پالایشگاه در کشور است که واحد استخراج بنزن از بنزین در آن فعال بوده و طی 9 ماه گذشته 9 هزار و 396 تن متریک بنزن استخراج کرده است.
وی همچنین گفت: پروژه های گرانول سازی گوگرد جهت حذف آثار مخرب زیست محیطی ذرات گوگرد در هوا، بازیافت گازهای ارسالی به مشعل به منظور کاهش اتلاف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و پروژه اختلاط روغن از جمله طرح های در دست اجرای این شرکت است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24