Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امید به شرایط بهتر...

روز گذشته بازار خیلی بهتر از آنچه که انتظار داشتیم ظاهر شد. دیگر گذشت روزهایی که بعد از دو روز مثبت فروشنده در قیمت های منفی پس فردا چوب حراج به سهم خود بزند. در بازار دیروز به عینه دیدیم که فروشندگان حتی در مثبت نیز تمایل چندانی به فروش ندارند و جالب اینکه خریداران حتی در محدوده مثبت همچنان به خرید تمایل دارند.

بازار امروز هم می تواند مشابه بازار شنبه باشد با این تفاوت که انتظار داریم از راند دوم معاملات شرایط حتی بهتر هم بشود. ظاهرا مپنا می خواهد بار دیگر نقش لیدری را در بازار ایفا کند. روز گذشته پس از مدت ها شاهد توجه بازار به این سهم بودیم.

اما به لحاظ تکنیکی اسیلاتور دی تی به محدوده خرید هیجانی رسیده است. کم کم باید منتظر یک اصلاح جزئی چند روزه در شاخص کل باشیم. امیدواریم اصلاح مذکور به بعد از شکست 72400 واحد موکول شود که به عنوان پولبک این شکست تلقی شود.

متاسفانه نوسانات شاخص این روزها خیلی جزئی شده و رفتار خاصی از خود نشان نمی دهد. یکی از دلایل اصلی این مهم، توقف نماد های پالایشی و همچنین شرایط مبهم گروه پتروشیمی و انفعال سهامداران این گروه از بازار است. به عنوان نمونه مدتهاست بازار یادی از پارسان یا غدیر و خیلی از سهم هایی گروه پتروشیمی نمی کند!

اخبار سیاسی

***یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر چه در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 پیشرفت های داشته است اما میزان پیشرفت به اندازه ای نیست که روس ها از آن خبر می دهند و به آن باور دارند. خرم با بیان اینکه به نظر می رسد یکی از طرح ها و پیشنهاد های ارایه شده همانی است که آسوشیتدپرس منتشر کرده است گفت: آسوشیتدپرس به نقل از منابعی مدعی شد که در جریان دور هشتم مذاکرات جامع هسته ای، آمریکا طرح جدیدی به ایران ارایه کرده است؛ طرحی که بر پایه آن ایران ذخیره اورانیوم با غنای پایین خود را برای تبدیل شدن به میله های سوخت به روسیه ارسال کند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: اینکه پس از مذاکرات نیویورک سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه مدعی شده بود که 95 درصد پیشرفت حاصل شده است و امروز پس از پایان مذاکرات وین 7 سرگی ریابکوف ادعا می کند که 98 درصد پیشرفت حاصل شده است و تنها دو درصد برای رسیدن به توافق جامع باقی مانده است ناشی از روی میز قرار گرفتن طرحی است که یک پای آن روس ها هستند. وی ادامه داد: از رو این می توان گفت که خوش بینی روس ها از نتایج مذاکرات و پیشرفت حاصل شده به این دلیل است که نخست ایران ذخایر اورانیم خود را به روسیه منتقل خواهد کرد و دوم از آن مهمتر روس ها محور توافق جامع و نهایی قرار خواهند گرفت.

خرم تصریح کرد: این در حالی است که اساسا پاسخ طرف ایرانی به پیشنهاد ارایه شده هنوز مشخص نیست و شاید اصلا این طرح مورد موافقت قرار نگیرد که در این صورت یکی از مانع اصلی برای رسیدن به توافق جامع یعنی ظرفیت غنی سازی ایران پابرجا خواهند ماند.

***حملات هوایی آمریکا علیه تاسیسات نفتی در یکی از مناطق تحت کنترل گروه داعش در شرق سوریه دست کم هشت کشته به جا گذاشته است. پنتاگون اعلام کرد که در دور روز اخیر حملات هوایی خود را بر تجهیزات و تاسیسات تولید و توزیع نفت و گاز داعش در مناطق اشغالی این گروه متمرکز کرده است.

در این مدت آمریکا ١۵ حمله هوایی انجام داده که در آن پالایشگاه‌ها و مراکز بارگیری نفت هدف قرار گرفته است. هدف از این حملات قطع درآمدهای مالی داعش از طریق نابود کردن زیرساخت‌های تولید و توزیع نفت اعلام شده است. تروریست‌های داعش بیشتر تاسیسات نفتی سوریه را اشغال کرده‌اند و فروش نفت به یکی از منابع مالی اصلی آنها تبدیل شده است.

هم‌زمان گزارش‌ها از کوبانی در شمال سوریه حاکی است نیروهای کرد حملات تازه داعش به این شهر را دفع کرده‌اند. حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در این منطقه هم ادامه داشته است. واشنگتن می‌گوید نشانه‌هایی "امیدوارکننده" می‌بیند اما هشدار داده است که حملات هوایی ممکن است به تنهایی برای حفظ کوبانی موثر نباشد.

اخبار اقتصادی

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه هشدار داد در صورتی که قیمت نفت برای مدت طولانی در سطح حدود 80 دلار در هر بشکه باقی بماند، اقتصاد جهان دچار سقوط و فروپاشی خواهد شد.

به گزارش رویترز، پوتین در کنفرانس مطبوعاتی در شهر میلان ایتالیا هشدار داد که باقی ماندن قیمت نفت در سطح 80 دلار در هر بشکه، باعث کاهش تولید نفت و فشار بر اقتصاد جهان خواهد شد. او گفت: حفظ قیمت نفت بر روی 80 دلار به نفع هیچ کس و هیچ یک از ایفاگران مهم این عرصه نیست و به اقتصاد جهانی آسیب خواهد رساند.

روسیه بودجه خود را بر پایه قیمت 90 دلار در هر بشکه تنظیم کرده و کاهش قیمت نفت، مشکلاتی را برای این کشور به بار خواهد آورد.

پوتین گفت: کاهش قیمت نفت دولت را در تامین بودجه با مشکل روبرو می کند، گفت اگر قیمت ها همچنان دچار تنزل شود، روسیه ممکن است به تنظیم دوباره بودجه خود نیاز داشته باشد اما هزینه های اجتماعی کاهش نخواهد یافت.

امروز هر بشکه نفت برنت دریای شمال، 86.16دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا هم 82.75 دلار فروخته شد. روند نزولی قیمت نفت از چند هفته پیش شروع شد و یکی از دلایل عمده آن تصمیم عربستان برای پایین آوردن قیمت نفت صادراتی خود به آسیا بدون کاهش تولید عنوان شد.

بازار سهام

بررسی بازار را امروز ، پس از مدت ها با مپنا آغاز می کنیم. در مورد این سهم اول از همه باید گفت که زمزمه هایی از یک افزایش سرمایه 30 درصدی به گوش می رسد. نکته جالب اینکه در معاملات روز گذشته عمده خریداران سهم افراد حقیقی بودند و جالب اینجاست که فروشنده مپنا صندوق توسعه بازار بود! حوالی 690 – 700 تومان سهم با ترند نزولی خود برخورد می کند. اگر بتواند امروز از این سطح عبور کند، باید منتظر رشد 10 درصدی سهم و پیشروی تا 770 تومان باشیم.

ایران خودرو که گفته می شود تعدیل مثبت آن در گزارش 6 ماهه قطعی است، به لحاظ تکنیکی در محدوده حساسی قرار دارد. 288 – 290 تومان سقف الگوی تراکمی شناسایی شده به روی سهم است. نباید فراموش کرد که حدودا 1 ماه پیش سهم حوالی 225 تومان داد و ستد می شد. اگر قصد خرید خودرو را دارید، توصیه می کنیم منتظر تعیین تکلیف با Level حمایتی باشید.

در غیاب نمادهای پالایشی، نمادهای وابسته به این صنعت را بررسی می کنیم! نفت بهران بار دیگر برای افزایش سرمایه امروز متوقف خواهد شد. این شرکت 212 درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی را در دستور کار خود قرار داده است. سابقه نشان داده که نفت بهران همواره در بلند مدت به سهامداران خود زیان نرسانده است.

شسپا، مهمان تازه وارد این گروه که دیتای چندانی هم برای تحلیل ندارد، در حال ساخت یک الگوی ab=cd دو سویه است. به نظر می رسد محدوده 1410 – 1420 تومان برای این سهم سطح مناسب خرید باشد.

اما شپاس که چند بار هم در گزارشات قبلی روی آن تاکید داشتیم ، به محدوده 2100 تومان نرسید! با توجه به مقاومت 2420 تومانی خرید سهم در این محدوده خصوصا با دید کوتاه مدت کمی ریسک دارد. اما در میان مدت و بلند مدت شپاس می تواند از گزینه های خوب بازار باشد.

در گروه فلزی و در نماد فولاد گفته می شود شرکت در گزارش 6 ماه خود در حدود 30 تا 33 تومان پوشش داده است و سود سال مالی جاری تا حوالی 60 تومان تعدیل خواهد داد. فولادی که حوالی 270 – 277 تومان مقاومت بسیار سنگینی را در پیش دارد.

اما در مورد فملی شایعات حاکی از احتمال بالای تعدیل منفی در گزارش 6 ماهه است! متاسفانه پس از مدیریت ضعیف شرکت در دوران دولت قبلی و حواشی ایجاد شده، شرکت شرایط بسیار بدی را در بورس تجربه می کند. در نمودار تعدیل شده سهم از حوالی 500 تومان یکسره در حال ریزش است و جالب اینجاست که کفه ترازوی خریدار و فروشنده به تعادل نمی رسد! فعلا 190 – 200 تومان مهمترین سطح حمایتی پیش روی قیمت است. اما در بلند مدت آن طور که از نمودارهای تکنیکی مشخص است، سهم 140 – 150 تومان را نشانه گرفته است.

منبع خبر: گروه تحلیلی-خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • جلیل کبیرخو
    جلیل کبیرخو

    سلام خسته نباشید بالاخره منم به یکی از ارزوهام رسیدم ومحتویات هشت صبح را مشاهده کردم. تندرستی رابرای تمامی سهامداران ارزومندم.

    9 سال پیش
  • یوسف فضلی نوشهر
    یوسف فضلی نوشهر

    لطفا مطالب هشت صبح را لااقل هفته ای یک یا دوبار بصورت ازاد در اختیار عموم قرار دهید.هم بنفع سایت هست هم بنفع بازار./.ممنون از زحمات شما./.

    9 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24