Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اما امروز دوشنبه ١٠ اسفند ١٣٩۴ ، تنها ١٢ روز کاری تا پایان سال جاری زمان باقی است. هر چند برای فروش و برداشت وجه تا ٢٢ اسفند زمان باقی است اما به نظر می رسد...

فروش های «شب عید»


پیش بینی بازار امروز


در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل بر خلاف پیش بینی ها حدودا 500 واحد از ارزش خود را از دست داد و به سطح 77733 واحد رسید. خودرو ، تاپیکو و وبصادر بیشترین تاثیر منفی را به روی شاخص کل داشتند و در سمت مقابل شبندر و بفجر اندکی از بار منفی شاخص کل کاستند. ارزش معاملات در 2 بازار بورس و فرابورس بالغ بر 971 میلیارد تومان بود که اگر معاملات بلوکی و اوراق مشارکتی را از آن کم کنیم چیزی در حدود 515 میلیارد تومان باقی می ماند. جالب اینکه دو نماد بفجر و شبندر نیمی از این رقم را به خود اختصاص دادند.

اما امروز دوشنبه 10 اسفند 1394 ، تنها 12 روز کاری تا پایان سال جاری زمان باقی است. هر چند برای فروش و برداشت وجه تا 22 اسفند زمان باقی است اما به نظر می رسد اوج فروش ها برای تجهیز نقدینگی شب عید تا 19 اسفند ادامه داشته باشد. بنابراین پیش بینی می کنیم خصوصا در مثبت ها حجم عرضه در بازار بالا باشد.


اخبار سیاسی – اقتصادی


*در خبرهای داخلی مهمترین بحث پیرامون نتیجه انتخابات است. سید حسین هاشمی استاندار تهران پس از اعلام آخرین نتایج مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران در جمع خبرنگاران و در خصوص دلیل اعلام نشدن نتایج نهایی گفت: یک صندوق باقی مانده که مشخص است و فردا انشاءالله اعلام خواهد شد. فکر می کنم نهایتا همین لیست آخر تایید خواهد شد. وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شما برای اعلام نتایج نهایی خبرگان تهران درخواست آنتن زنده کرده بودید اظهار داشت: اصلا اینطور نیست و چنین بحثی وجود نداشته است.

در خبرگان همچنان آیت الله رفسنجانی در صدر قرار دارد. محمد آقا امامی و حسن روحانی هم دوم و سوم هستند. جالب اینکه پس از خروج نام آیت الله مصباح و آیت الله یزدی از بین 16 نفر اول ، اکنون آیت الله جنتی هم روی مرز قرار دارد و نفر شانزدهم هستند.

در مجلس هم مطابق آخرین آمارها همچنان عارف پیشتاز است و مطهری دوم است. جالب اینکه غلامعلی حداد عادل بین 30 نفر اول نیست و ابوترابی فرد ، توکلی ، زاکانی و بذرپاش از دیگر چهره هایی هستند که تا به اینجای کار از دور خارج شدند!

*حمید بعیدی نژاد مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه گفت:جمهوری اسلامی ایران نسبت به رفتار خلاف قانون و تبعیض آمیز عربستان سعودی در عدم صدور روادید برای هیات جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در اجلاس مقامات ارشد اعضای سازمان همکاری اسلامی در جده، مراتب اعتراض خود را به مراجع ذیربط اعلام نموده است. وی تاکید کرد هر تصمیمی که بدون مشارکت هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جده اتخاذ گردد، فاقد هرگونه رسمیت و اعتباری خواهد بود.

اجلاس مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی که پیش نویس اسناد و قطعنامه های اجلاس آینده سران این سازمان در استانبول را آماده می کند، امروز و فردا به ریاست ترکیه در جده برگزار می شود.

بعیدی نژاد ابراز امیدواری نمود که عربستان سعودی با اتخاذ یک سیاست واقع بینانه این امکان را فراهم نماید که سازمان همکاری اسلامی به جای پرداختن به موضوعات فرعی، به مباحث دارای اولویت جهان اسلام مانند فلسطین، تروریسم، فرقه گرایی و مشکلات مشترک امت اسلامی بپردازد.

*به گزارش راشا تودی، احمد داود اغلو نخست وزیر ترکیه با حوادث تروریستی ماههای اخیر در این کشور گفت: ترکیه همچنان به حمایت خود از گروههای مخالف بشار اسد ادامه خواهد داد. داود اوغلو اعلام کرد در حال حاضر شهر حلب در کنترل نیروهای مخالف بشار اسد است و تا زمانی که روسیه به حمایت از بشار اسد ادامه می دهد این کشور نیز به حمایت خود از گروههای مخالف ادامه خواهد داد.

وی گفت: حمایت ترکیه از گروههای مخالف دولت سوریه در حقیقت حمایت از مردم سوریه است و به خاطر حمایت ترکیه است که این گروهها میانه رو باقی مانده اند. نخست وزیر ترکیه در گفتگو با شبکه الجزیره خاطر نشان کرد حمایت ترکیه باعث شده است که بیشتر مناطق سوریه در اشغال نیروهای مخالف بشار اسد قرار داشته باشد.

وی مخالفان بشار اسد را خواهران و برادران ترکیه خطاب کرد و گفت: ما از تمام مردم سوریه به غیر از داعش و گروههای تروریستی حمایت خواهیم کرد. داود اوغلو همچنین ایران و سوریه را به حمله علیه مردم سوریه متهم کرد.

*به نقل از شبکه روسیا الیوم، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با کریستیان ینسین همتای دانمارکی خود طی سخنانی اظهار داشت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه باید میان کناره گیری از طریق سیاسی و یا نظامی یکی را انتخاب کند. وزیر خارجه عربستان در همین راستا افزود: بشار اسد جایگاهی در آینده سوریه ندارد. عادل الجبیر در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: مشاوره ها با ائتلاف جهانی در خصوص حضور نظامی و اعزام نیروی زمینی به سوریه ادامه دارد.

شایان ذکر است اظهارات وزیر خارجه عربستان در شرایطی مطرح می شود که از شنبه توافق آتش بس در سوریه به مرحله اجرا گذاشته شده است و تحلیلگران آن را گامی مثبت و رو به جلو برای حل سیاسی بحران سوریه می دانند.

*به نقل از تودی زمان، «ماریا زاخاروف» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت روابط مسکو - آنکارا تا زمانی که ترکیه به فاجعه بودن ساقط کردن جنگنده روسیه اذعان نکند، عادی نخواهد شد. وی با فاجعه خواندن ساقط شدن جنگنده روسیه توسط ترکیه در ۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۵ از آنکارا خواست تا به این مسئله اذعان کند. زاخاروف با رد اظهارات اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره این اقدام ارتش ترکیه، گفت این اتفاق فقط به خاطر خطای خلبانان روسی نبوده است. این دو خلبان نه تنها برای منافع روسیه بلکه برای منافع کل جهان در سوریه می جنگیدند. آنها با سازمان های تروریستی در حال جنگ بودند. وی گفت اعتراف آنکارا به فاجعه بودن این اقدام می تواند گام صحیحی برای عادی سازی روابط باشد.


بازار سهام


سایپا : شرکت اعلام کرده که قصد دارد سرمایه خود را در حدود 205 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش دهد. در گزارش شرکت آمده : " با عنایت به جزء "ب" ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (مصوب 1386/05/03 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 17,443,306,000,000 ریال به مبلغ 53,058,407,000,000 ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور الزام قانونی افزایش سرمایه در راستای خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت، بهبود نسبت مالکانه و رعایت الزامات سازمان بورس و بهره مندی از معافیت مالیاتی موضوع مواد 48 و 105 قانون مالیاتهای مستقیم که در تاریخ 1394/10/30 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می گردد. "

جالب اینکه حسابرس هم 30 – 40 دقیقه بعد جواب را در کدال می دهد!!!

شتران : اولین بودجه شرکت از سال 95 به روی خروجی کدال نشست. افزایش 8 درصدی فروش در کنار افزایش 7 درصدی بهای تمام شده رشد 35 درصدی سود ناخالص را رقم زده است. شرکت به ازای هر سهم 328 ریال سود پیش بینی کرده که این رقم برای سال 94 معادل 282 ریال بوده است. لازم به ذکر است سود عملیاتی شرکت برای سال 95 به ازای هر سهم 318 ریال پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته شد 54 درصدی را نشان می دهد.

حتاید : سهم پس از تشکیل پترن ab=cd نزولی وارد یک محدوده رنج قیمتی شده است. در حال حاضر به نظر می رسد می توان نوسانات قیمت را داخل یک کانال صعودی محصور کرد. به نظر می رسد حوالی 630 تومان قیمت با کف کانال برخورد خواهد کرد. این سطح می تواند برای خرید میان مدتی با هدف 840 – 850 تومان مناسب باشد. البته به شرطی که حد ضرر 590 تومانی فراموش نشود.

بالاس : نوسانات اخیر این سهم را هم می توان داخل یک کانال صعودی محصور کرد. حوالی 1000 تومان پس از برخورد قیمت با کف کانال و تشکیل واگرایی مخفی مثبت شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت سهم هستیم. به نظر می رسد تا حوالی 1450 تومان یعنی مقارن با سقف کانال رشد قیمتی سهم ادامه داشته باشد.

لپارس : پارس الکتریک هم از بودجه 95 خود رونمایی کرد. شرکتی که 233 میلیارد مارکت ولیو دارد و 30 میلیارد سرمایه شده ، تنها 11.8 میلیارد تومان فروش پیش بینی کرده و سود ناخالص آن تنها 2.5 میلیارد تومان است!!!البته این رقم را هم هزینه ها می بلعد و به صورت عملیاتی شرکت زیان ده است و به ازای هر سهم 112 ریال زیان دارد. با این حال بخش عمده درآمدهای شرکت همانند سال گذشته مربوط به فعالیت های غیرعملیاتی است. در مجموع شرکت به ازای هر سهم خود 324 ریال سود پیش بینی کرده است.

فزرین : زرین معدن هم برای سال مالی 95 سود خود را نسبت به سال مالی جاری 8 درصد کمتر پیش بینی کرده و رقم 447 ریال اعلام کرده است. البته بخش عمده این تعدیل منفی مربوط به کاهش درآمدهای غیرعملیاتی شرکت است. ضمنا شرکت اعلام کرده که قصد دارد در سال 95 سرمایه خود را از 18 میلیارد به 30 میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24