Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اما درحاشیه نمایشگاه گردی امروز ما متوجه شدیم که محمد فطانت با غرفه داران و سهامدران در حال گپ و گفت است. جوانی دانشجو که ظاهرا از ابتدای سال تاکنون ١٠٠درصد بازدهی از بازار سرمایه دریافت کرده بود مورد تشویق سازمان بورس قرار گرفت و جایزه ای هم از طرف سازمان دریافت نمود! واقعا خوشا به حالش نه به خاطر جایزه بلکه آن ١٠٠ درصد سود!

صفحه جدیدی از برجام ورق می خورد / راز موفقیت کره ای ها /خاطره ای آموزنده از مرد غدیر/ چند خبر از مبارکه،چادرملو و فرابورس

دومین روز نمایشگاه نهم بورس،بانک و بیمه هر چند نسبت به رور اول سر و صدای کمتری داشت اما با محتوای بهتری دنبال شد.

روز اول روز حضور بزرگان بود، اما در روز دوم همایش های پر محتوایی در حاشیه برگزاری نمایشگاه برگزار شد. صبح امروز دومین همایش ایران فاینکس  2016 با موضوع بازار سرمایه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

در این همایش که با حضور دکتر محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، حسین قضاوی معاون بانکى وزیر اقتصاد،مدیران ارشد بازار سرمایه و همچنین سفیر کره جنوبی، هند، نروژ، سوییس برگزار شد؛ ظرفیت های بازار سرمایه ایران و ابزار های مالی آن معرفی گردید. چهره های  سفرای خارجی و به نوعی سرمایه گذاران فردای بازار سرمایه، گواه و نوید بخش روزهای پرفروغ برای بازار سرمایه است.

فطانت میزبان خارجی ها شد!

محمد فطانت در دومین همایش ایران فاینکس 2016  ، عنوان کرد: این همایش فرصت بسیار مهمی برای شناخت بازار سرمایه ایران در اختیار مخاطبین قرار خواهد داد و بازار سرمایه ایران را به بازارهای سرمایه بین المللی اتصال خواهد داد.

رییس سازمان بورس در ادامه به معرفی بازار سرمایه پرداخت و عنوان کرد:بازار سرمایه ایران از ظرفیت بسیار گسترده ای برخوردار است.وی ادامه داد: بورس ایران از حدود ٤٥٠ ناشر اقتصادی تشکیل شده است. حجم بازار صکوک از ٧هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان به ٢١ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و همچنین هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و ٣٠٠ میلیارد تومان اوراق رهنی عرضه شده است.

یکی از مهمانان ویژه روز دوم نمایشگاه و همایش ایران فاینکس حسین قضاوی، معاون بانکی وزیراقتصاد بود که در گفت و گو با فعالان  به تلاش  سیاستگذاران و دولتمردان ایران اشاره کرد و گفت: این تلاش باید مستمر باشد  تا اقدامات آن ها به رشد اقتصادی، کاهش نرخ تورم، ثبات نرخ ارز و همچنین افزایش اشتغال منجر شود.

وی ادامه داد: تحریم های غرب و فشارهای بین المللی بر روی عملکرد اقتصادی کشور تاثیرات منفی بسیاری داشت و ایران را از مسیر توسعه دور نگاه داشت. در پس این تحریم ها تعاملات بین المللی ایران و سایر کشورها با اختلال روبرو شد و فرآیند رشد اقتصادی بارچالش های متعدد روبرو شد.

معاون بانکی وزیر اقتصاد با ذکر این نکته که در چند سال گذشته نتوانستیم شاهد توسعه بخش های مختلف اقتصاد از جمله مسکن، صنعت و سایر حوزه های اقتصادی باشیم افزود: اقتصاد ایران پیش از دولت جدید با میانگین رشد اقتصادی منفی 1.1 روبرو شد و این شرایط حاصل تحریم های غرب علیه ایران بود.

وی  با اشاره به گزارش بانک جهانی مبنی بر پیش بینى رشد ٥ درصدی اقتصاد ایران در شرایط پیش رو عنوان کرد:رشد اقتصادی، کاهش نرخ تورم، ثبات نرخ ارز و همچنین افزایش اشتغال از مهمترین برنامه های اقتصادی دولت است.

وی ادامه داد: دهه ٨٠ شمسی ایران نفت ١٢٠ دلاری را تجربه کرد اما رشد اقتصادی در پایین ترین سطح خود بود اما اکنون علی رغم قیمت ٣٧ دلاری نفت شاهد رشد اقتصادی هستیم و این به دلیل ایجاد ثبات قیمت ها و مهار نرخ تورم است.

قضاوی افزود: نرخ تورم در سال ٩٢ به چهل و پنج درصد رسیده بود. دولت جدید با اتخاذ سیاست های پولی و مالی تورم را مهار کرد و برای اولین بار پس از ٣٥ سال نرخ تورم تک رقمی شد و به عدد ٩.٧ رسید.

صفحه جدیدی از برجام ورق می خورد...

در ادامه نوبت به شرکای خارجی آینده بازار سهام ایران رسید و کیم سفیر کره جنوبی به توضیحاتی در خصوص نگرش سرمایه گذاری در ایران پرداخت و گفت: برجام می تواند تغییر ملموسی را در اقتصاد دنیا و به خصوص ایران ایجاد کند و صفحه جدیدی برای ایرانیان و خارجیان باز کند.

اهمیت تعهد به برجام

وی با بیان این که بدون پول، سرمایه و فاینانس کاری انجام نمی شود، افزود:اصلی ترین مشکل ایران هم اکنون نبود پول است. ایران باید در خصوص فاینانس، ارتباط بین بانکی و سرمایه گذاری خارجی با کشورهای غربی به یک تفاهم جدی برسد، همچنین کشورهای غربی باید بانک های خود را تشویق کنند که به برجام متعهد شوند.

سفیر کره جنوبی با اشاره به مشکلات بانکی تصریح کرد: هنوز بعد از 6 ماه از اجرایی شدن برجام سفارت کره نمی تواند بودجه این سفارت را به طور قانونی وارد ایران کند و هنوز از مسیرهای غیر قانونی پول وارد ایران می شود.وی در پایان توصیه کرد: بانک های ایران هم باید به استانداردهای بین المللی دست پیدا کنند و گارانتی لازم را به سرمایه گذار خارجی برای اینکه بتواند بعد از یک بازه زمانی پول و سود خود را از ایران خارج کنند، بدهند.

اتکا نباید فقط به خارجی ها باشد...

کیم گفت: ایران نباید فقط به سرمایه گذار خارجی اتکا کند بلکه با فراهم شدن امکان سرمایه گذاری مناسب برای سرمایه گذاران داخلی علاوه بر ایجاد فضای امنیت در ایران باعث رقابت بین سرمایه گذاران خارجی می شود.

در ادامه همایش ژین ونگ سوب، رییس نهاد ناظر بازار سرمایه کره جنوبی بحث را با موضوع تولید ناخالص ملی کره آغاز کرد و گفت: تولید ناخالص ملی کره جنوبی از 3 هزار میلیارد دلار به 1.4 تریلیون دلار رسید و ارزش بازار سرمایه این کشور از 50 میلیارد دلار به 1.2 تریلیون دلار افزایش پیدا کرد و همین روند باعث شد سهم بازار سرمایه در تولید ناخالص ملی کره جنوبی از 43 درصد به 80 درصد برسد.

راز موفقیت کره ای ها...؟

وی با اشاره به گره خوردن بازار سرمایه کره جنوبی با بازارهای جهانی و وقوع بحران های مالی در اقتصادهای جهانی گفت: با وجود بحران های مالی، کره جنوبی شاهد افزایش و رشد اقتصادی بود و عامل این کاهش ریسک سرمایه گذاری با تدوین مقرارت سخت گیرانه بود.

این مقام ارشد نهاد ناظر بازار سرمایه کره جنوبی پیشنهاد دیگری به بازار سرمایه ایران مبنی بر ورود شرکت های جدید به بورس ایران داد و گفت: با ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه و از طرفی حمایت از صنایع می تواند رشد اقتصادی پایداری را ایجاد کرد. وی اعلام آمادگی کرد که در خصوص پیشرفت های کره جنوبی به بازار سرمایه ایران کمک کند و سازمان نظارتی کره جنوبی با همه ظرفیت های قوی که دارد علاقه مند به همکاری با ایران است.

بورس کالایی ها هم فعال بودند...

مدیرعامل بورس کالای ایران در دومین روز برپایی نمایشگاه بین المللی بورس و در پنل موضوعات جذاب در بازار سرمایه ایران به معرفی بازارها و ابزارهای مالی جذاب بورس کالا برای سرمایه گذاران خارجی پرداخت.

وی با بیان این که 10 درصد کالاهایی که در بورس کالا معامله می شود، به مبادلات بین المللی اختصاص دارد، گفت: قیر، سنگ آهن، عایق رطوبتی از جمله محصولات صادراتی ایران هستند که از طریق بورس کالا به بازارهای جهانی صادر می شوند.

سلطانی نژاد با اشاره به این که ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهان در تولید نفت، قیر، محصولات پتروشیمی و سیمان است، گفت: درصدد ایجاد ارتباط با بورس های بین المللی هستیم تا بتوانیم از طریق ابزارهای مالی، ریسک های معاملاتی را حوزه داخلی و بین المللی پوشش دهیم.

غرفه ما

در دومین روز از نمایشگاه بین المللی بورس، بانک بیمه غرفه پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24   و شرکت مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل باز هم شاهد حضور مدیران ارشد بازار سرمایه و فعالان این بازار بود.عصر امروز حسن قالیباف اصل مدیرعامل دوست داشتنی بورس تهران با حضور در غرفه بورس24 پرتره خود را از ما تحویل گرفت و دست نوشته ای را هم از خود برجای گذاشت.او به ما گفت که بورس24 را قلبا دوست دارد و این پایگاه خبری را هر روز رصد می کند.قالیباف را سید روح الله حسینی مقدم معاون ناشران و روح بخش مدیر روابط عمومی بورس تهران همراهی می کردند که با استقبال از پرتره دکتر قالیباف بر آن شدیم تا کارتون های این دو مدیر عزیز را هر چه سریع آماده کرده و تقدیم کنیم!

قالیباف در غرفه ما حرکت بازار سرمایه را صعودی ارزیابی کرد اما با آهنگی ملایم تر نسبت به زمستان 94.

غدیر با تفکر این مرد بزرگ برند شد

اما غلامرضا سلیمانی امیری، مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر دیگر مهمان بورس24 بود.وقتی او را می بینیم یاد خاطره ای آموزنده از او می افتیم که می گفت: «در سال های سخت جنگ تحمیلی برای نخستین بار به آبادان اعزام شدم و در زیر زمین هتل کاروانسرای فعلی این شهر که آن دوران یکی از مقرهای اصلی دفاع از آبادان بود زیر گلوله باران بعثی ها رزمندگانی را می دیدم که زیر آتش برای حفظ روحیه خود مشغول بازی پینگ پنگ هستند،این را گفتم که بدانید شرایط سخت نباید انسان را بترساند.اگر می خواهیم به اقتصاد مقاومتی برسیم باید بدانیم که الان شرایط با آن دوران زیاد تفاوتی ندارد و چه بسا کشور عزیزمان دشمنان بیشتر از جنس های متفاوت تری هم دارد ولی ما باید با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی همان طور که برجام بزرگ را به سرانجام رساندیم هدف مهم نظام یعنی اقتصاد مقاومتی را هم در شرایط سخت کنونی به نتیجه برسانیم.نباید دائما مشکلات را بازگو کرد.رزمندگانی که آن روز در زیر آتش، پینگ پنگ بازی می کردند برای حفظ روحیه و آماده شدن جهت حضور در عملیات این کار را انجام می دادند،برخی از آن ها چند ساعت بعد در عملیات شهید شدند اما به من آموختند که باید برای هر شرایط برنامه ریزی کرد و با روحیه خوب هر کاری که درست است را انجام داد.همیشه مرور این خاطره ارزشمند به من آرامش می دهد.»

بی تردید فعالان بازار سرمایه و ذی نفعان غدیر می دانند که این چند رشته ای در زمان دکتر سلیمانی حرکت رو به جلویی داشت و از غدیر برندی معتبر در همه ابعاد ساخته شده و این چند رشته ای یکی از هلدینگ هایی بود که توانست از فرصت پسابرجام استفاده کرده و قراردادهای خارجی خوبی را هم ببندد. در غدیر اتفاقات بزرگی رخ داده که در حوصله این نوشتار نمی گنجد. لکن باید به یکی از مهمترین آن ها یعنی سرمایه گذاری در ساخت بیمارستان مبارزه با سرطان اشاره کرد.

او در گفت و گو با هیات تحریریه بورس24 نقش رسانه ها را در گسترش تحلیل محوری و شایعه زدایی از بازار سهام مهم ارزیابی کرد و بورس24 را یکی از رسانه های محوری که قابلیت اطمینان و اتکا را دارد خواند.

یکی دیگر از مهمانان غرفه امروز، مجتبی فریدونی مدیر سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان بود که کارتون جالبی را از ما هدیه گرفت.وی در غرفه ما گفت: ذوب آهن مشتری دائمی بورس24 است، چون این رسانه را مستقل و حرفه ای می داند.

مهندس افخمی مدیر عامل سرمایه گذاری آب و برق صبا، فرهنگ حسینی معاون سرمایه گذاری هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی، آقای باقری معاون تامین سرمایه آرمان، آقایان جباری و امینی مدیر عامل و قائم مقام کارگزاری بانک شهر و آقای احمدی مدیر کارگزاری کالای سپهر، ابراهیم نوایی فعال قدیمی بازار سرمایه ،آقای عبدی مدیر سرمایه گذاری آتیه دماوند،دکتر آرام مدیرعامل سابق تامین سرمایه امین،علی نقوی مدیر مرکز مالی ایران و آقای بدیعی قدیمی ترین کاربر بورس24 هم از دیگر مهمانانی بودند که امروز غرفه بورس24 را با حضور خود مزین کردند!

آنچه دیدیم و شنیدیم...

اما درحاشیه نمایشگاه گردی امروز ما متوجه شدیم که محمد فطانت با غرفه داران و سهامدران در حال گپ و گفت است. جوانی دانشجو که ظاهرا از ابتدای سال تاکنون 100درصد بازدهی از بازار سرمایه دریافت کرده بود مورد تشویق سازمان بورس قرار گرفت و جایزه ای هم از طرف سازمان دریافت نمود! واقعا خوشا به حالش نه به خاطر جایزه بلکه آن 100 درصد سود!

همچنین یکی از سهامداران با گله از این که تمام سهامی که خریده تبدیل به ضرر شده می گفت: با این روند دیگر نمی توان به بازار اعتماد کرد. همه سهام بنیادی هم افت داشته است. او از رییس سازمان بورس درخواست کمک داشت که فطانت گفت: هفته ها و ماه ها روش خوبی برای اندازه گیری نیست. در مقایسه با بازار های موازی طلا ، مسکن، ارز و ... ، بازار سرمایه رشد بیشتر و بازده بهتری داشته است. شاخص رو به رشد بوده و این یعنی بازار در دراز مدت رشدی خواهد بود.

با کمبود سنگ آهن رو به رو خواهیم بود...

محمد خان داداش پور رییس هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل  شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر هم در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در خصوص آخرین وضعیت این شرکت به خبرنگار ما گفت: تنوع سبد پرتفوی، سودآوری عملیاتی و سرمایه گذاری در حوزه های پربازده صنعتی و معدنی و ورود به حوزه های نوین سرمایه گذاری از جمله مهمترین اهداف کلیدی این شرکت است.

وی با اشاره به این که برای تولید 55 میلیون تن فولاد در سال های آینده با کمبود سنگ آهن مواجه خواهیم بود، اظهار داشت: به همین دلیل مجموعه غدیر بر آن شد تا برای کشف و استخراج وارد این حوزه شود و در حوزه دسترسی و تکنولوژی اکتشاف فعالیت خود را آغاز کرد.

 این مقام مسول با تاکید بر اینکه کشور در حوزه تکنولوژی اکتشاف همچنان عقب است، اظهار داشت:بعد از برجام شرایط برای ورود تکنولوژی های جدید فراهم شده است.

خان داداش پور به مذاکره با شرکت های معتبر خارجی برای واردات تکنولوژی های جدید اکتشاف خبر داد و گفت: کشورهای کانادا ،استرالیا و روسیه در بحث تکنولوژی اکتشاف پیشرفت لازم را داشتند و ما در حال مذاکره با این کشورها برای واردات این تکنولوژی ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خارجی دیگر استراتژی مجموعه غدیر است،اظهار کرد: در حال حاضر این مجموعه به سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنایع معدنی متمرکز شده است .در این خصوص با قزاقستان مذاکراتی در بحث معدن انجام شده و در افغانستان نیز کارهای مقدماتی انجام شده است. این مذاکرات فعلا در مرحله مطالعه و بررسی است.

خان داداش پور به فعالیت زیرمجموعه های هلدینگ صنایع و معادن غدیر اشاره کرد و گفت: 10 شرکت زیرمجموعه این هلدینگ در حال تولید هستند و برخی شرکت ها نیز در حال اجرای طرح توسعه ای. به عنوان مثال شرکت آلومینیوم جنوب پروژه بزرگی با ارزش سرمایه گذاری  4300میلیارد تومان را در دست اجرا دارد که در فاز اول 300 هزار تن تولید و برنامه ریزی برای تولید تا یک میلیون تن برای فازهای بعد در دست دارد.

وی به مجموعه فولاد غدیر نی ‌ریز اشاره کرد و افزود: این پروژه در حال احداث کارخانه آهن اسفنجی در منطقه فارس است که تا پایان سال وارد فاز راه اندازی می شود. حدود 1300 تا 1400 میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری این پروژه است.

عضو هیات مدیره هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر با اشاره به اینکه یکی از کارهای پر اهمیت این مجموعه بحث اکتشاف است، اظهار داشت: حدود 8 پهنه در سراسر کشور در حال حاضر در دست بررسی است که برای این پهنه ها 100 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده اما تا مراحل مختلف اکتشاف انجام و به ذخایر مورد نظر برسیم نیازمند زمان است. از این 8 پهنه ، سه پهنه در مازنداران، دو پهنه در فارس، دو پهنه در کرمان و یک پهنه در آذربایجان غربی قرار دارد.

وی درباره ورود این مجموعه به بازار سرمایه نیز گفت: مجموعه غدیر برای ورود همه زیر مجموعه های خود به بازار سرمایه برنامه ریزی دارد و در آینده و فرصت مناسب این هلدینگ نیز وارد بازار سرمایه می شود.

خان داداش پور با اشاره به اینکه این شرکت 11 زیر مجموعه دارد که 10 شرکت از آن ها در بازار سرمایه حاضر هستند، گفت: درصد سهامداری هلدینگ در این شرکت ها متفاوت و از 100 درصد تا 5 درصد است.

نمایشگاه نهم خوب بود!

مرتضی شبانی مدیر امور سهام فولاد مبارکه درباره نمایشگاه گفت: نمایشگاه فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با سرمایه گذاران، سهامداران و تحلیل گران است. فولاد مبارکه در سال گذشته نسبت به سال 93 خود 9 درصد افت سود داشته و به لحاظ فروش  سال 94، جمع فروش محصولات نسبت به سال 93 معادل 20 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سال 95 به نسبت مناسب تر بوده و سود اولین بودجه سهمی،  157 میلیارد تومان است که نسبت به سود 94 ، رشد 35درصدی داشته است. احتمالا اگر روند قیمت ها ثبات داشته باشد ممکن است رقم بیشتر شود.

مذاکرات فروش هرمز همچنان ادامه دارد

وی گفت: طرح های توسعه می تواند تاثیرات خوبی روی بازار فولاد مبارکه خواهد داشت.  همچنین ما امیدواریم با رفع مشکلات فولاد هرمزگان سود فولاد مبارکه افزایش یابد.

او در خصوص فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان طرح افزایش ظرفیت از 1.5 به 3 میلیون تن در برنامه دارد که صحبت های اولیه در سفر مدیر عامل فولاد مبارکه  به ایتالیا و با شرکت دانیلی انجام شده که این شرکت کار ساخت  را بر عهده بگیرد. این شرکت در گذشته به نوعی سازنده خود فولاد مبارکه هم بوده است. در مورد بحث خرید هرمزگان با یکی شرکت اروپایی هنوز به نتایج قابل طرحی نرسیده ایم.

شبانی در مورد سیاست تقسیم سود فولاد مبارکه که مجمع آن 30 ام تیر برگزار می شود، هم گفت: سیاست تقسیم سود آنچه در هیات مدیره مصوب شده 50 درصد است که البته تصمیم نهایی در مجمع اتخاذ می شود.

یک خبر هم از «فخوز»

غلامرضا فروغی نیا، مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان هم در خصوص وضعیت صادرات و طرح توسعه فولاد خوزستان به خبرنگار بورس24 گفت: خرید فولاد شادگان و طرح شادگان به عنوان طرح مهم این شرکت می تواند در آینده بازدهی خوبی برای فولاد هرمزگان داشته باشد.

وی افزود: شرکت در نظر دارد تا در سال جاری تمرکز بیشتری در بحث صادرات محصولات داشته باشد، البته در مورد قیمت ها ما بیشتر تابع قیمت های جهانی هستیم.

کمی هوا گرم بود!

احمد علی محصصی، مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) هم گفت: در کل زمان نمایشگاه در این هوای گرم چندان مناسب نیست. از طرفی بازار بورس و اخبار منفی باعث شده که سهامداران رغبت کمتری به نمایشگاه داشته باشند.

وی در خصوص سیاست های شرکت گفت: پتروشیمی ایرانیان 9 شرکت تولیدی در اختیار دارد. همچنین مدیران اقتصاد از شرکت های سرمایه گذاری بزرگی است که امیدواریم بتوانیم آن را وارد بازار سرمایه کنیم. عرضه سهام این شرکت یکی از برنامه های بودجه در سال مالی منتهی به شهریور 94 بود، اما به دلیل تغییر سال مالی، انجام این مهم در برنامه های سال مالی آتی لحاظ شده است.

محصصی با تاکید بر نیاز به تامین سرمایه و منابع مالی در شرکت های خارج بورس "پترول" گفت: شرکت های غیر بورسی پترول شامل پتروشیمی ایلام، لردگان، گچساران، صدف عسلویه و 4 شرکت موسوم به خط دنا (پتروشیمی ممسنی، کازرون، دهدشت و بروجن) برای توسعه فعالیت های خود نیاز به نقدینگی دارند که باید از طرق مختلفی تامین شود.

از چادرملو چه خبر؟

هادی بشیری راد، مدیر منابع انسانی چادر ملو هم در حاشیه نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به سند چشم انداز صنعت فولاد کشور در افق 1404  که  تولید 55 میلیون تن فولاد را هدفگذاری کرده است،گفت: باید چیزی در حدود 135  میلیون تن  سنگ آهن استخراج  و از آن   14.8  میلیون تن سنگ آهن دانه بندی، 77 میلیون تن  کنسانتره و 72 میلیون تن گندله تولید کرد ،در حالی که هم اکنون میزان استخراج سنگ آهن در کشور  40 میلیون تن و تولید کنسانتره 24 میلیون تن ، گندله 22 میلیون تن و آهن اسفنجی 18 میلیون تن است .

وی  با تاکید بر ضرورت برداشته شدن موانع توسعه در معادن گفت : طی چند سال اخیر مشکلاتی نظیر عدم دسترسی به تکنولوژی های جدید در امر اکتشاف، استخراج و فرآوری . فرسودگی تجهیزات و در نتیجه افزایش هزینه های استخراج  و فرآوری وجود دلالان بین المللی برای صدور محصول و تامین قطعات مورد نیاز  معادن و صنایع معدنی و ممنوعیت داد و ستد های مالی از طریق بانک های جهانی که همگی ناشی از تحریم های بین المللی بود دشواری های بسیاری برای فعالان بخش معدن بوجود آورد.

وی در خصوص طرح های شرکت گفت: احداث کارخانه و فولاد چادر ملو (راه اندازی طرح شهریور 95)، طرح توسعه و افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی ارکان ( اسفند ماه 95)، احداث نیروگاه ( در سه فاز ) ، طرح احداث تصفیه خانه احداث فاضلاب اردکان و انتقال آب به مجتمع گندله سازی جهت تامین آب مصرفی، طرح مشارکتی تولید فولاد و نورد سرمد ابر کوه( راه اندازی بخش نورد شهریود 95) از برنامه های کلی طرح های چادر ملو می باشد.

FIN STARS 2

در روز دوم نمایشگاه بخش فین استارز و استار تاپ ها به نظر همچنان جز پر جمعیت ترین بخش ها به شمار می رفت. تقریبا بیشتر افرادی که صاحب ایده بوده اند در نمایشگاه حضور یافته و در مراحل مختلف ، معرفی خود  به فین استارزها و یا صندوق های جسورانه را انجام می دادند.

یک کارشناس که به عنوان معرف های فین استارزها در پنل ها حضور داشت گفت: فین استارز بزرگترین رویداد  در زمینه استارتاپ های مالی است. فین استارزها؛  صندوق های جسورانه و افرادی که صاحب ایده هستند را به هم پیوند داده و جلسات نیم ساعته برگزار می کند. حال این افراد سرمایه جذب کرده و ایده ها را مطرح می کنند تا رضایت و نظر صندوق ها را جذب می کنند. که ممکن است در ابتدا به شتاب دهنده ها نیاز داشته باشند تا ایده های آن ها را آماده برای ورود به صندوق های جسورانه نماید.

در پنل امروز صبح نمایشگاه در بخش فین استارز ها مهدی علی پور دکتر استارتاپ، رضا غلامعلی پور معاون توسعه بازار فرابورس، سعید باجلان عضو هیات علمی دانشگاه تهران، نیما نامداری ،معاون طرح و برنامه شرکت ارتباط فردا، محمد رضا فرحی مدیر ارشگذاری گروه سرمایه گذاری رهنما حضور داشند.

رضا غلامعلی پور ، معاون توسعه بازار فرابورس به عنوان یکی از حاضرین در پنل در خصوص صندوق های جسورانه گفت:  در این جلسه بحث های خوبی مطرح شد و بیشتر به انتظارات استار تاپ ها از سرمایه گذاران توجه شده است. و اینکه مسائل خاص ما در ایران چیست و ما چه مشکلاتی در صنایع  داریم.

وی افزود: افرادی که در پنل دعوت شدند از نظر دانش مناست بودند. باب ارش گذاری استارتاپ باید به نوعی در کشور باز شود که این نمایشگاه توانست شروع خوبی داشته باشد.

به گفته وی اگر همایش ها را با هزینه بیشتر برگزار کنیم، بهتر جواب می دهد. چرا که این موضوع بسیار جدید است و کتاب یا منبع خاصی برای راهنمایی وجود ندارد.

وی گفت: در کل بازار اس ام ای می تواند جای خوبی باشد که این استارتاپ ها بتوانند پس از رسیدن به بلوغ وارد این بازار ها شوند. در کل فرابورس در نظر دارد که از این به بعد در خواست ها  در فرابورس به وسیله کمیته رسیدگی در فرابورس بررسی شود تا ازدحام ایجاد نشود. در حال حاضر 5 صندوق جسورانه مجوز گرفته اند و  حدود 5 درخواست دیگر هم داشته ایم که فرابورس بررسی خواهد نمود.

چند خبر هم از فرابورس

در جریان برگزاری میزگرد تخصصی جایگاه ایران در بازارهای سرمایه بین‌المللی ضمن اعلام عضویت فرابورس ایران در فدراسیون جهانی بورسها، بر تلاش فرابورس برای تداوم معرفی ابزارهای نوین مالی به بازار سرمایه تاکید شد.این میزگرد بین‌المللی، عصر امروز در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و با حضور فعالان بازار سرمایه ایران و دبیرکل فدراسیون بورس‌های آسیایی و اروپایی برگزار شد.

سرپرست برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی فرابورس ایران در جریان این میزگرد در خصوص عملکرد فرابورس ایران پس از عضویت در فدراسیون جهانی بورس‌ها) (WFE و پیام آن برای سرمایه‌گذاران خارجی گفت: این موضوع از چهار سال پیش به عنوان یکی از اقدامات مهم و راهبردی در استراتژی‌های فرابورس گنجانده شده بود که پس از پیگیری‌های مداوم در ماه گذشته به وقوع پیوست.

مهسا توکلی با بیان اینکه عضویت در فدراسیون جهانی بورس‌ها بدون کمک و حمایت سازمان بورس ممکن نبود، ادامه داد: فرابورس ایران در سال‌های اخیر، بسیاری از اوراق بهادار اسلامی را برای نخستین بار به بازار سرمایه معرفی کرده و متقاضیان داخلی و خارجی زیادی در این زمینه داشته ‌است.

وی عضویت در نهادهای بین‌المللی را عاملی برای همگام شدن با استانداردهای بین‌المللی ارزیابی کرد و افزود: فرابورس ایران تجربیات ارزنده‌ای از طریق انجام همکاری‌های مشترک و استفاده از دانش و تجربیات بورس‌های معتبر کسب خواهد کرد که در ادامه مسیر، آنها را به کار خواهد بست.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات با استانداردهای بین‌المللی قطعا خبر خوشی برای سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند به بازار سرمایه ایران خواهد بود، اضافه کرد: تلاش فرابورس ایران بر این است که خدمات با کیفیتی به سرمایه‌گذاران و ناشران ارائه کرده و حداکثر رضایت آن‌ها را فراهم سازد.

توکلی ادامه داد: در تلاش هستیم همچون گذشته با طراحی و معرفی انواع اوراق بهادار اسلامی به عنوان ابزارهای جدید و جذاب به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، فرصت‌های متنوعی را برای تامین مالی پیش روی فعالان بازارهای داخلی و بین‌المللی قرار دهیم.

همچنین در جریان برگزاری میزگرد تخصصی جایگاه ایران در بازارهای سرمایه بین‌المللی ضمن اعلام عضویت فرابورس ایران در فدراسیون جهانی بورسها، بر تلاش فرابورس برای تداوم معرفی ابزارهای نوین مالی به بازار سرمایه تاکید شد. این میزگرد بین‌المللی، عصر امروز در حاشیه نهمین نمایشگاه بین ‌المللی بورس، بانک و بیمه و با حضور فعالان بازار سرمایه ایران و دبیرکل فدراسیون بورس‌های آسیایی و اروپایی برگزار شد.

سرپرست برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی فرابورس ایران در جریان این میزگرد در خصوص عملکرد فرابورس ایران پس از عضویت در فدراسیون جهانی بورس‌ ها)   (WFE  و پیام آن برای سرمایه ‌گذاران خارجی گفت: این موضوع از چهار سال پیش به عنوان یکی از اقدامات مهم و راهبردی در استراتژی‌ های فرابورس گنجانده شده بود که پس از پیگیری‌های مداوم در ماه گذشته به وقوع پیوست.

مهسا توکلی با بیان اینکه عضویت در فدراسیون جهانی بورس‌ها بدون کمک و حمایت سازمان بورس ممکن نبود، ادامه داد: فرابورس ایران در سال‌های اخیر، بسیاری از اوراق بهادار اسلامی را برای نخستین بار به بازار سرمایه معرفی کرده و متقاضیان داخلی و خارجی زیادی در این زمینه داشته ‌است.

وی عضویت در نهادهای بین‌المللی را عاملی برای همگام شدن با استانداردهای بین‌المللی ارزیابی کرد و افزود: فرابورس ایران تجربیات ارزنده‌ای از طریق انجام همکاری‌های مشترک و استفاده از دانش و تجربیات بورس‌های معتبر کسب خواهد کرد که در ادامه مسیر، آنها را به کار خواهد بست.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات با استانداردهای بین‌المللی قطعا خبر خوشی برای سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند به بازار سرمایه ایران خواهد بود، اضافه کرد: تلاش فرابورس ایران بر این است که خدمات با کیفیتی به سرمایه‌گذاران و ناشران ارائه کرده و حداکثر رضایت آن ‌ها را فراهم سازد.

توکلی ادامه داد: در تلاش هستیم همچون گذشته با طراحی و معرفی انواع اوراق بهادار اسلامی به عنوان ابزارهای جدید و جذاب به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، فرصت‌های متنوعی را برای تامین مالی پیش روی فعالان بازارهای داخلی و بین‌المللی قرار دهیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24