Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

این شرکت گزارش عملکرد تولید و فروش مرداد ماه خود را منتشر کرد. بر اساس آمار و اطلاعات درج شده در سامانه کدال ، شرکت ایران خودرو طی ماه گذشته ۵٧.۵٣٩ دستگاه انواع خودرو تولید داشته و در همین ماه ۶٠.١٢۶ انواع دستگاه خودرو به فروش رسانده است. اضافه می شود که....

بازار را «دنبال» کنید...

خودرو : این شرکت گزارش عملکرد تولید و فروش مرداد ماه خود را منتشر کرد. بر اساس آمار و اطلاعات درج شده در سامانه کدال ، شرکت ایران خودرو طی ماه گذشته 57.539 دستگاه انواع خودرو تولید داشته و در همین ماه 60.126 انواع دستگاه خودرو به فروش رسانده است. اضافه می شود که این شرکت در تیرماه 51.856 دستگاه انواع خودرو تولید کرد و 60.946 دستگاه به فروش رساند. لازم به ذکر است که ایران خودرو برای سال مالی جاری پیش بینی تولید و فروش 536.000 دستگاه را نموده که در 5 ماه ابتدایی سال موفق به تولید 243.301 دستگاه خودرو و فروش 237.075 دستگاه انواع محصول شده است که معادل 45 درصد از بودجه پیش بینی شده است. با توجه به اینکه آمار و ارقام نشان می دهند که خودروسازان در نیمه دوم سال عملکرد بهتری داشتند انتظار می رود در ادامه سال مالی جاری شاهد رونمایی از تعدیل مثبت عایدی در این نماد باشیم.

خکاوه : همانطور که قبلا اطلاع رسانی شده بود امروز بلوک 56 درصدی خکاوه متعلق به شرکت سایپا با قیمت پایه هر سهم 163 تومان روی میز فروش می رود. معامله ای که اگر انجام شود و حتی برای آن رقابت داشته باشیم می تواند تا حدودی باعث افزایش تقاضا روی خکاوه ، خساپا و حتی کل خودروسازان شود و اگر خریدار پا پیش نگذارد احتمالا شرایط بدتر از این خواهد شد!

خعتبار : شرکت سرمایه‌‌گذاری اعتبار ایران روز گذشته آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق‌العاده را روی «کدال» منتشر کرد. بر اساس این اطلاعیه مجمع عمومی این شرکت در تاریخ 24 شهریور (چهارشنبه هفته آینده) در محل هتل سیمرغ برگزار می‌شود. پیش از این طرح توجیهی افزایش سرمایه این شرکت روی سامانه «کدال» منتشر شده بود، بر این اساس این شرکت بنا دارد سرمایه خود را به میزان 100 درصد افزایش دهد (سرمایه کنونی این شرکت 40 میلیارد تومان است). محل تامین این افزایش سرمایه آورده نقدی و مطالبات حال‌شده سهامداران است. موضوع افزایش سرمایه نیز تحصیل سرمایه‌گذاری‌های جدید عنوان شده است. 85 درصد از سهام این شرکت متعلق به سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و 5/ 2 درصد نیز به شرکت تورکوایزتریدینگ لیمیتد اختصاص دارد. در پرتفوی بورسی این شرکت برای ماه منتهی به مرداد 140 میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن و همچنین به تعداد 14 میلیون حق‌تقدم سهام سرمایه‌گذاری مسکن مشاهده می‌شود.

شبندر : پالایشگاه بندرعباس که مجمع سالانه را با تقسیم سود 20 تومانی هرسهم برگزار کرده و آمار تولید سه ماه اول سال و فروش دو ماهه را ارایه کرده، بعد از گذشت دو ماه از مهلت ارسال اطلاعات میاندوره ایی (به دلیل عدم دریافت نرخ فروش خوراک و فروش فراورده ها )، اقدام به انتشار گزارش عملکرد سه ماهه کرد تا لیدر پالایشگاه ها شفاف تر از قبل باشد. براساس این گزارش، "شبندر" 1.3 هزار میلیارد تومانی که سود هر سهم سال مالی جاری را 150 ریال پیش بینی کرده، در سه ماه اول سال قادر به تحقق 19 ریال معادل 13 درصد سود شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 27 درصدی فروش همراه شده است.

پتروشیمی : دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی ‌با بیان اینکه کار وسیعی در منطقه چابهار در حال شکل‌گیری است، گفت: خوشبختانه روند تکمیل زیرساخت‌های این شهرک از سرعت بالایی برخوردار است که این امر نشان می‌دهد به زودی باید منتظر تولد هاب سوم پتروشیمی‌ کشور در استان سیستان و بلوچستان باشیم. به گزارش روابط عمومی ‌پتروشیمی ‌مکران، احمد مهدوی در حاشیه بازدید از شهرک پتروشیمی‌ مکران ادامه داد: امیدواریم با پشتیبانی همه مسوولان، اقدام بزرگی که در منطقه چابهار در حال شکل‌گیری است به ثمر بنشیند تاعلاوه بر محرومیت‌زدایی از مردم منطقه، گامی‌ موثر در جهت رونق اقتصادی کشور نیز برداشته شود. مهدوی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در کشور ما دارای مزیت است، گفت: با توجه به اینکه کشور ما مقام اول را در برخورداری از منابع گازی دارد، باید از این فرصت نهایت بهره را برد. وی تصریح کرد: منطقه چابهار، در کنار اقیانوس هند و دریای عمان قرار دارد و این موضوع باعث می‌شود تا هزینه انتقال محصولات کاهش یابد؛ علاوه بر آن امنیت این منطقه بسیار بالا است. دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی‌ گفت: با تلاش‌هایی که مدیرعامل پتروشیمی مکران داشته است، می‌توان آینده خوبی را برای صنعت این منطقه متصور شد.همچنین این تلاش‌ها می‌تواند هاب سوم در چابهار را به دلیل موقعیت جغرافیایی و امنیتی بهتر، منظم‌تر، قوی‌تر و پربارتر از عسلویه و ماهشهر کند. وی با بیان اینکه ساخت شهرک پتروشیمی ‌در سیستان و بلوچستان باعث پیشبرد اهداف چشم‌انداز خواهد بود، گفت: برند پتروشیمی ‌ایران در دنیا شناخته‌شده است، اما به دلیل شرایط تحریم این صنعت دچار عقبگرد شده، در افق 1404 باید عربستان را از نظر تولید پشت سر بگذاریم، چراکه عسلویه و ماهشهر دیگر ظرفیت توسعه بیش از این را ندارند. وی افزود: اگر پتروشیمی‌ها نبودند باید سالانه 10 میلیارد دلار ارز از کشور برای تهیه مواد اولیه خارج می‌شد، این پتروشیمی‌ها بودند که در دوران تحریم‌ها اجازه نوسانات شدید در نرخ ارز را ندادند. مهدوی با اظهار امیدواری نسبت به تغییر نگاه مثبت به صنعت پتروشیمی‌ گفت: باید تمامی ‌مسوولان برای به ثمر نشستن شهرک پتروشیمی‌ مکران همت کنند تا نگینی که اکنون در دل خاک قرار دارد در آینده نمایان شود. مهدوی درخصوص نگرانی‌هایی که مردم منطقه سیستان و بلوچستان از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از شهرک پتروشیمی ‌مکران دارند گفت: مجتمع‌هایی که در این منطقه مستقر خواهند شد تمام استانداردهای روز دنیا را کسب کرده‌اند و خیال مردم از این جهت باید راحت باشد. وی ادامه داد: نباید تصویری که از آلودگی‌های برخی مجتمع‌ها وجود دارد در اینجا نیز وجود داشته باشد، چراکه صنعت پتروشیمی ‌صنعتی پاک است و علاوه بر آن خوراک واحد‌های پتروشیمی ‌در چابهار از طریق خط لوله منتقل می‌شود که هیچ آلایندگی را در پی نخواهد داشت.

فملی : مدیر‌عامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید مس از حدود ۱۹۰‌هزار تن در سال به ۲۸۰‌هزار تن رسیده‌ است، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تولید مس تا سال ۱۳۹۸ به ۴۰۰‌هزار تن در سال می‌رسد. مدیر‌عامل شرکت ملی مس ایران با بیان اینکه شرکت مسیری را طی کرده که در جهت منافع ملی و سهامداران باشد افزود: پروژه‌های ذوب سرچشمه ظرف دو ماه آینده آماده افتتاح است و همچنین پالایشگاه کارخانه مس خاتون‌آباد نیز آماده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. مراد‌علیزاده اظهار داشت: با بهترین قیمت‌های روز صادرات خود را انجام می‌دهیم و از حدود یک‌هزار و 700‌میلیارد تومان بدهکاری به بانک‌ها با فروش مس توانستیم حدود یک‌هزار و 300 میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت کنیم.

حمل و نقل : بخش مهمی از درآمد شرکت های تایدواتر و خدمات بندری سینا از محل تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی است. حتاید راهبری ترمینال شماره 1 و حسینا اپراتور ترمینال 2 بندر شهید رجایی است. عموما 46درصد از حجم بندر در ترمینال 1 است و 54درصد در ترمینال 2 که علت آن نیز عمق بیشتر و تجهیزات ترمینال 2 است. طی 5 ماه ابتدای سال 860هزار کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری صورت گرفته است در حالی که در 5 ماه نخست سال گذشته تنها 669هزار کانتینر خدمات دهی شده بوده است بنابراین شاهد 28.5درصد رشد فعالیت نسبت به سال قبل هستیم. در مرداد ماه حجم تخلیه بارگیری به TEU برابر با 190هزار بوده در حالی که طی مرداد ماه سال 94 این رقم تنها 143هزار TEU بوده است. نکته جالب اینجاست که حسینا در گزارش تعدیل منفی خود به کاهش شدید حجم عملیات اشاره کرده و آنرا دلیل تعدیل منفی دانسته است. و اینطور عنوان کرده است: دلایل کاهش سود: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و کاهش صادرات و واردات، فعالیت تخلیه و بارگیری در بنادر(در بخش های جنرال کارگو و کانتینر) با افت مواجه شده است.

میدکو : شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه برای سال جاری 135ریال سود پیشبینی کرده که ناشی از تقسیم سود زیر مجموعه ها است. این هلدینگ طرح هایی در زمینه کنسانتره، گندله، اسفنجی و فولاد سازی دارد که در ظرفیت کامل سال 1399 می تواند 4.2میلیون تن فولاد تولید کند البته این طرح ها قرار بود سال 95 به بهره برداری برسد که به دلیل تحریم ها و کاهش شدید قیمت جهانی، با کمبود منابع مواجه شد و زمان بهره برداری آنها به سال 97 الی 99  موکول شد. مس کاتدی و تولید لوله های مسی، زغالسنگ، فروسیلیس و نیروگاه سیکل ترکیبی سایر طرح های این شرکت هستند که تکنولوژی های روز دنیا را در خود دارند. طبق بررسی ها این شرکت قادر خواهد بود در سال 97 به 60درصد ظرفیت فولاد خود دست یابد و همکنون بخش هایی از طرح های خود را به جز فولاد به بهره برداری رسانده و در سال 99 به ظرفیت کامل در کلیه طرح های خود می رسد. با توجه به اینکه کل زنجیره تولید از ابتدا تا انتها در هلدینگ میدکو وجود دارد، حاشیه سود فولادسازی این شرکت مطلوب خواهد بود و با قیمت های فعلی می تواند در سال 97 الی 99 جهش سودآوری داشته باشد بنابراین اگر فرض کنیم که قیمت های جهانی روندی صعودی داشته باشند، میدکو به دلیل کاهش قیمت شدید طی ماه های اخیر می تواند شرایط خوبی در جهت رشد داشته باشد.

اتکای : اظهار‌نظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره درخصوص افزایش سرمایه بیمه اتکایی ایرانیان روز گذشته روی کدال منتشر شد. مبلغ افزایش سرمایه حدود 40میلیارد تومان بوده که هدف از افزایش سرمایه لزوم تامین حداقل سرمایه موسسات بیمه غیر‌دولتی عنوان شده است (افزایش سرمایه معادل 24 درصدی این شرکت). سهامداران عمده این شرکت شامل بانک سرمایه، بیمه پاسارگاد و علاوه بر این سایر موسسات مالی مانند بیمه دانا، بیمه معلم، بیمه البرز و همچنین بانک پاسارگاد نیز در میان سهامداران این شرکت حضور دارند.

دتماد : شرکت تولید مواد اولیه داروپخش روز گذشته پیش‌بینی درآمد هر سهم را بر اساس سرمایه جدید به بازار منعکس کرد. این شرکت که در مجمع فوق‌العاده هفته گذشته افزایش سرمایه 200 درصدی را به ثبت رساند، روز گذشته پیش‌بینی سود خالص خود را بدون تغییر به بازار ارائه داد. سود خالص این شرکت مطابق با گزارش قبلی معادل 41 میلیارد و 930 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این شرکت همچنین در روند سه‌ماهه 11 درصد از سود را پوشش داده است. بر اساس سرمایه جدید 36 میلیارد تومانی سود هر سهم این شرکت 1165 ریال عنوان شده است. با طی شدن مراحل افزایش سرمایه و همچنین ارائه پیش‌بینی درآمد هر سهم باید در انتظار حراج معاملاتی این نماد بود.

دسانکو : بر‌اساس مصوبه هیات‌مدیره شرکت داروسازی سبحان آنکولوژی مورخ 6 شهریور این شرکت قصد افزایش سرمایه 4/ 18 درصدی را از محل مطالبات حال‌شده و آورده نقدی سهامداران دارد. سرمایه کنونی شرکت 38 میلیارد و 100 میلیون تومان است. این شرکت پیشنهاد خود برای افزایش سرمایه 7 میلیارد تومانی را ارائه داده است. «دسانکو» از جمله سهامی بود که در آخرین ماه سال گذشته در فرابورس عرضه شد. سهام این شرکت از 12 اسفند (روز عرضه) تاکنون رشد بیش از 48 درصدی را به ثبت رسانده است. طرح توجیهی این افزایش سرمایه به منظور استفاده از این منابع برای سرمایه در گردش تولید محصولات جدید عنوان شده است.

منبع خبر: سازمان خبری- تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24