Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

طی بازار روز چهارشنبه در آغاز ساعت دوم معاملاتی، خبری مبنی بر بررسی تصمیم افزایش ۱۰ تا ۱۸ درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار و احتمال تصویب آن بیرون آمد و عنوان شد که در صورت نهایی شدن این قیمت‌ها......

خودروسازان ؛ لیدر جدید بورس؟

بورس24 - میثم بهرامی: بورس تهران معاملات آخرین روز هفته را کم رمق اما با گرایشات مثبت آغاز کرد. پالایشی‌ها، فلزات اساسی، شیمیایی‌ها و فراکاب‌ها امروز نیز از ابتدا از صنایع مورد اقبال بازار بوده و شاهد تحرکات مثبتی از سوی خریداران بودند. ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، انبوه سازی‌ها و حمل و نقلی‌ها نیز از سبزپوشان بازار امروز در ابتدای معاملات بودند.

در آغاز ساعت دوم معاملاتی، خبری مبنی بر بررسی تصمیم افزایش ۱۰ تا ۱۸ درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار و احتمال تصویب آن بیرون آمد و عنوان شد که  در صورت نهایی شدن این قیمت‌ها، از پنجشنبه فروش جدید شرکت‌های خودروساز با قیمت‌های جدید انجام خواهدگرفت. اما در نیمه دوم معاملات بود که دو خودروساز بزرگ خبری قطعی از افزایش نرخ تعدادی از محصولات خود به میزان 15 درصد برای ایران خودرو و 18 درصد برای سایپا دادند. پیشتر هم دیده بودیم که خودرویی ها با سبزپوشی خود توانسته بودند روند ورود نقدینگی را به کلیت بازار بهبود بخشند و این بار نیز با اینکه روند امروز معاملات حال و هوای بهتری داشت، خبر افزایش نرخ خودرویی ها موجی از تقاضا را به کلیت بازار وارد کرد و حضور خریداران در عمده نمادهای معاملاتی قوت گرفت. معاملات خودرو با رشد بیش از 8 درصدی و معاملات خساپا با رشد حدود 4 درصدی پس از یک ماه تعلیق گشایش یافتند.

بنابراین در ادامه با رنج کشی های مثبت پیش آمده در خودرویی ها و بازگشت تقاضا در اغلب نمادهای این گروه، روند کلی معاملات بهبود یافته و  تقاضا در کلیت بازار تداوم یافت. به طوری که شرایط به گونه ای پیش رفت که اوضاع به نفع خریداران تداوم یافت و اگرچه این حرکت رو به جلو به جهت تردیدها و ابهامات موجود ابتدای بازار قدرتمند تلقی نشد اما تداوم روند صعودی موجود به رشد نماگرهای بورسی کمک کرد. خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی برترین گروه‌های بازار سهام شدند. پالایش، کمند و خودر.و بیشترین ارزش معامله و خودرو، خبهمن و خگستر بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند.

بیشترین مقدار ثبت شده شاخص طی معاملات امروز نیز 1,349,365.55 واحد گزارش شده است. نمادهای فملی با تأثیر 1600.97 واحد، فولاد با تأثیر 1465.89 واحد، خودرو با تأثیر 1237.54 واحد، وغدیر با تأثیر 792.48 واحد و نماد شبندر با تأثیر 705.72  واحد از جمله نمادهای با بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص بودند. نمادهای کگل با تأثیر 700.42 واحد، شفن  با تأثیر 472.27 واحد، وکار با تأثیر 68.18  واحد، جم پیلن با تأثیر 56.53 واحد و نماد وپست با تأثیر 37.21 واحد نیز بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

با آغاز به کار عموم نمادهای بازار در بازه‌های مثبت و با رشد قیمت‌ها، شاخص کل هم وزن نیز همچون شاخص کل کار خود را با روندی صعودی و در بازه‌های مثبت آغاز نمود. با افزایش حجم معاملات در نمادهای مثبت گروه خودرو و اقبال سرمایه‌گذاران به نمادهای بزرگ، این شاخص نیز همچون شاخص کل با استمرارروند مثبت همراه شده و درنهایت با وجود نوسان اندک قیمت دلار در بازار ارز و همچنین افزایش قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی، با افزایش حجم معاملات در نمادهای مثبت و درنتیجه افزایش هرچه بیشتر قیمت‌های پایانی در آن‌ها، شاخص کل هم وزن نیز با روندی صعودی و با رشد 0.24 درصدی معادل 2,444 واحد به کار خود پایان داد و در سطح 363,586.76  واحد ایستاد. این در حالی است که با توجه به حجم بالای معاملات و افزایش قیمت در نمادهای بزرگی همچون گروه محصولات شیمیایی و گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی و ... ، شاخص سی شرکت بزرگ رشدی 1.42 درصد و شاخص پنجاه شرکت فعال افزایشی 0.92 درصدی را تجربه نمودند.

بورس از دریچه آمار

17 آذر17 آذر

شاخص در روزی که گذشت:

در آخرین روز معاملاتی هفته و در پیش گشایش بازار، از 643 نماد حدود 40 نماد با صف خرید و حدود 88 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند.

شاخص کل

شاخص کل

شاخص قیمت هم وزن

شاخص قیمت هم وزن

شاخص در نیمه اول بازار:

 در نیمه اول معاملات روز جاری شاخص کل بازار سرمایه با افزایش 3,962 واحدی معادل 0.29 درصد رشد در سطح یک میلیون و 341 هزار و 978 واحدی جای گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 1.098 واحدی معادل 0.30 درصد به سطح 362 هزار و 240 واحد رسید.

در نیمه اول معاملات از 655  نماد حاضر، 47 نماد در صف خرید و 69 نماد در صف فروش بودند.

شاخص در نیمه دوم بازار:

در انتهای معاملات، نهایتا شاخص کل با پیشروی 11,349 واحدی معادل 0.8 درصد رشد نسبت به روز معاملاتی گذشته در قله یک میلیون و 349 هزار و 365 واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در نهایت با 2,445 واحد رشد معادل 0.7 درصد، در مدار 363 هزار و 586 واحد قرار گرفت.

در انتهای بازار از 658 نماد حاضر، 66 نماد در صف خرید و 79 نماد در صف فروش بودند.

پرتراکنش‌ترین ها:

جدول زیر نمادهای پرتراکنش بازار بورس و فرابورس را نمایش می دهد. در صدر پرتراکنش های بورسی، نماد شستا متعلق به سرمایه گذاری تایمن اجتماعی و در گروه شرکت های چندرشته ای صنعتی قرار دارد. این نماد امروز در مدار منفی و نزدیک به صفر تابلو بازگشایی شده و در یک روز نوسانی و در شرایطی که در مدار منفی بسته شد، ارزش معاملات آن به 709.009 میلیارد ریال رسیده است. در این نماد مجموعا 66 میلیون سهم معامله شد که از این میزان 86.9 درصد خریداران حقیقی بودند. در آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از 82 درصد فروشندگان شستا، حقیقی بودند.

17 آذر

برترین تقاضا:

در روز جاری بیشترین تقاضا مربوط به صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت افرا نماد پایدار با ارزش حدودی 578 میلیارد ریال بوده است. بیشترین عرضه نیز مربوط به نماد حق تقدم پارس دارو با ارزش 422 میلیارد ریال می باشد.  

17 آذر

کمند: صندوق های با درآمد ثابت به صندوق هایی گفته می شود که بازدهی آنها نوسان زیادی ندارد و دارای نرخ سود قابل پیش بینی می باشد. در این صندوق ها، درصد بالایی از کل وجوه جمع آوری شده از سرمایه گذاران باید در دارایی های بدون ریسک از جمله اوراق مشارکت، سپرده بانکی و سایر اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری شود و مدیر صندوق صرفا اجازه دارد بخش کمی از سبد تحت مدیریتش را در دارایی های دارای ریسک بیشتر، سرمایه گذاری کند. صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، یک صندوق از نوع صندوق‌ سرمایه‌گذاری بادرآمد ثابت از نوع قابل معامله یا ETF  است. شرکت کاریزما، دارنده صندوق با درآمد ثابت کمند، به عنوان نخستین نهاد مالی خصوصی با هدف مدیریت دارایی در سال 1390 نزد اداره ثبت شرکت ها و سازمان بورس به ثبت رسید. در آخرین روز معاملاتی هفته نماد کمند در صدر پرتقاضاترین نمادهای معاملاتی قرار گرفته است.

حجم معاملات این نماد در روز معاملاتی جاری 161 میلیون واحد به ارزش حدودا 1,612 میلیارد ریال بوده است. 28 درصد خریداران این نماد حقیقی بوده که هر کد حقیقی به طور میانگین 53 میلیون تومان خرید انجام داده است. در سمت فروشندگان نیز عمده فروشندگان حقوقی بوده و بیش از 65 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند. خالص ارزش روز دارایی‌های این صندوق در تاریخ 16 آذر ماه بیش از 100,685 میلیارد ریال بوده است. بازدهی یک ساله این نماد 20.14 درصد می باشد. بازدهی شش ماه و ماهانه آن نیز به ترتیب 9.99 و 1.72 درصد است.

بیشترین حجم و ارزش معاملات:

بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران متعلق به نماد پالایش با ارزش معاملات ۲,۴۲۷.۶۶ میلیارد ریال بوده است. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با 3 درصد رشد نسبت به روز گذشته آن به حدود 2,817 میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات نیز مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات با سهم 19.6 درصدی بوده است.

17 آذر17 آذر

ورود و خروج پول حقیقی:

17 آذرجدول بالا نمادهایی را که در آن ها بیشترین ورود و خروج پول حقیقی صورت گرفته است، نمایش می دهد. در میان نمادهای حاضر در بازار امروز نماد خبهمن، بالاترین میزان ورود پول حقیقی را داشته است. گروه های خودرو و ساخت قطعات، فعالیت های کمکی و مواد و محصولات دارویی بیشترین میزان ورود پول حقیقی را داشتند. در مقابل، محصولات شیمیایی، بانکها و موسسات اعتباری و فلزات اساسی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در پایان بازار روزچهارشنبه، تراز نقدینگی حقیقی ها منفی شده و حدود 99 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت.

17 آذر

معاملات مشکوک:

در جریان معاملات روز چهارشنبه 17 آذر 1400، 15 نماد با داد و ستد 3 تا 7 برابری نسبت به میانگین ماهانه خود در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست،  توسعه و عمران شهرستان نائین ‌با نماد خعمرا با حجم معاملات 7 برابری نسبت به میانگین ماهیانه قرار دارد که در بازار پایه زرد فرابورس و در گروه خودرو و ساخت قطعات معامله می شود. سهم حقیقی ها در جریان معاملات امروز این نماد در سمت تقاضا 96 درصد و در سمت عرضه 67 درصد بوده است. این سهم در مدار مثبت و در سقف قیمتی شروع به کار کرده و سرانجام در بازه مثبت و با صف خرید بیش از 2.200 میلیون سهمی کار خود را به پایان برده است.

در ادامه نمادهای وپست، آرمان، وهور، کمینا، وسالت، ختراک، ثزاگرس، دقاضی، وتوسم، شبهرن، دعبید، ولانا، غپونه و میدکو در زمره معاملات مشکوک امروز قرار گرفتند.

صندوق های قابل معامله:

صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، یکی از روش‌های مرسوم و پرطرفدار سرمایه گذاری با ریسک معقول است که افراد می‌توانند به‌صورت بلندمدت انتظار بازدهی نسبتا خوبی را از آن داشته باشند. یکی از این صندوقها، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله یا ETF است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک با هدف مدیریت حرفه‌ای وجوه و کسب بازدهی مناسب از طریق تجمیع سرمایه‌ افراد و سرمایه‌گذاری در اوراق‌بهادار، تشکیل شده‌اند و در سطح جهان تنوع بالایی دارند.

یکی از شیوه های سرمایه‌گذاری در بورس خرید واحدهای یک صندوق است. این صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و سهامداران آن‌ها هر واحد از صندوق خود را در بازار بورس مانند یک سهم معامله می کنند. با این تفاوت که محدودیت کمتری برای آن‌ها وجود دارد. تفاوت انواع صندوق های ETF، علاوه بر استراتژی معاملاتی، در کارمزد خرید و فروش آن‌ها است. در جدول زیر تعدادی از صندوق‌های قابل معامله را به همراه بازدهی آن‌ها مورد مقایسه قرار می دهیم. (جدول زیر بر اساس ارزش معاملات روزانه مرتب شده است).

17 آذر

نگاهی به بازار فردا:

طی بازار روز چهارشنبه همان‌طور که انتظار می‌رفت ناشی از افزایش تقاضا طی ساعات پایانی معاملات روز گذشته و بازگشت معاملات نمادهای بزرگ و شاخص ساز به بازه‌های مثبت و همچنین بازگشت کامودیتی ها به روند صعودی قیمت در بازارهای جهانی و با توجه به انتظارات منفی از نتیجه مذاکرات سیاسی ایران و آینده اقتصادی کشور و به دنبال آن پیش‌بینی افزایش هرچه بیشتر نرخ ارز، معاملات در عموم نمادهای بازار و به ویژه نمادهای بزرگ و شاخص ساز در بازه‌های مثبت دنبال شد.

همچنین طی بازار این روز افزایش نرخ فروش خودرو برای خودروسازان در سامانه کدال قرار گرفت چنانکه در همان نیمه اول معاملات در عموم نمادهای این گروه شاهد افزایش فشار تقاضا و کشیده شدن معاملات نمادهایی همچون خگستر به صف‌های خرید بودیم. در ساعات پایانی نیز نمادهای خودرو و خساپا با رشد قیمت‌ها و در بازه‌های مثبت پس از یک ماه تعلیق، معاملاتشان بازگشایی شد چنانکه شاخص کل تا ساعت پایانی با روندی صعودی به کار خود را دنبال نمود.

حال با توجه به روند عرضه و تقاضا طی ساعات پایانی روز معاملاتی چهارشنبه و همچنین تداوم تأثیر علل مذکور در بالا، برای بازار روز شنبه نیز می‌توان افزایش حضور سرمایه‌گذاران در تقاضا و درنتیجه آغاز به کار شاخص کل با روندی صعودی و در بازه‌های مثبت را پیش‌بینی نمود. البته لازم به ذکر است روند نرخ دلار طی روزهای آتی می‌تواند تأثیر به سزایی بر روند معاملات بازار شنبه داشته باشد و هرگونه اخبار در خصوص آینده سیاسی و اقتصادی کشور می‌تواند روند معاملات را طی بازار شنبه تحت تأثیر قرار دهد.

در خبرها آمده است که:

ارزش سهام عدالت من (۱۶ آذرماه)

ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۲درصد کاهش یافت.

ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۸۴۷هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۳۲۰هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۹۸۶هزار تومان رسید. ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۰۸هزار تومان رسیده است. (اقتصاد آنلاین)

آغاز مجدد اجرای طرح‌های فروش‌ فوق‌العاده محصولات به صورت هفتگی

با توجه به اینکه در نتیجه بلاتکلیفی قیمت‌ها طی قریب به یکماهه اخیر، ایران‌خودرو و سایپا فروش محصولات خود در قالب فروش فوق‌العاده با قیمت قطعی را متوقف کرده‌ بودند، در نهایت پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی و اعلام قیمت جدید محصولات، معاونان بازاریابی و فروش هر دو خوروساز از آغاز مجدد طرح‌های مستمر فروش فوق‌العاده خبر دادند.(ایسنا)

راه‌اندازی بورس کالای مشترک ایران و سوریه

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

طبق مذاکرات انجام شده قرار است بورس کالای مشترک ایران و سوریه با همکاری مراجع ذیربط در دو کشور تاسیس و راه‌اندازی شود. همکاری بازار سرمایه ایران و سوریه پس از امضای موافقت‌نامه دوجانبه میان سازمان بورس و اوراق بهادار و نهاد ناظر بازار سرمایه سوریه (SCFMS) در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در تهران وارد سطح جدیدی شد.

به دنبال تصویب این نقشه راه و در راستای اجرایی کردن آن جلسات متعددی در تهران و دمشق میان ارکان بازار سرمایه کشورمان از جمله توسط فرابورس و بورس کالا با نهاد ناظر بازار سرمایه سوریه و بورس دمشق و همچنین مقامات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی آن کشور انجام شد.(ایبنا)

خاندوزی: ارز دارو حذف نمی‌شود

وزیر اقتصاد: دولت برای حذف ارز ترجیحی عزم دارد اما قصد دارد که این حذف را به صورت تدریجی انجام دهد تا شوکی ایجاد نکند.

البته در این زمینه سعی می‌شود تا با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به بیماران ضربه وارد نشود و ارز ترجیحی داروها حفظ خواهد شد. (ایبنا)

بودجه ۱۴۰۱ در دولت تصویب شد

هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، کار بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1401 کل کشور را به پایان رساند.

اعضای دولت در این جلسه پس از بررسی و جمع‌بندی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، آن را به تصویب رساندند تا به مجلس شورای اسلامی تقدیم و در دستورکار نمایندگان قرار گیرد.  بودجه سال آینده روز یکشنبه 21 آذرماه توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد. (اقتصاد آنلاین)

اولیانوف: اختلافات در وین قابل حل است

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی وین در توئیتر خود نوشت:

تماس‌های ما با آمریکا و ایران نشان می‌دهد طرفین در خصوص احیای برجام بسیار جدی هستند، اما دیدگاه‌های آن‌ها درباره راه‌ها و ابزارهای رسیدن به این مسئله متفاوت است. وظیفه مذاکره‌کنندگان حل کردن این اختلافات است که در سایه داشتن هدفی واحد محقق می‌شود.(باشگاه خبرنگاران)

افزایش قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو

امروز قیمت جدید برای محصولات خودرو اعلام شد و هر 2 خودروساز مجوز افزایش قیمت گرفتند. قیمت‌های فوق خالص بهای کارخانه بوده و بدون در نظر گرفتن مبالغ مالیات، عوارض، بیمه و... است و دعوتنامه تعهدات آذر ۱۴۰۰ با قیمت جدید صادر خواهد شد. (اقتصاد نیوز)

میزان مالیات خرید و فروش ارز مشخص شد

سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای مقررات ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم، با اعلام بانک‌مرکزی نسبت به برقراری مالیات علی الحساب به میزان ۱۰ درصد از فروش ارز آن‌ها اقدام می‌کند.

در صورت عدم ثبت نام به موقع و پرداخت مالیات در نظام مالیاتی، علاوه بر شمول مالیات و جرائم غیر قابل بخشش، مشمول مجازات‌های مقرر در ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم خواهند شد.(باشگاه خبرنگاران)

جدیدترین اخبار شرکت ها:

  • مجوز افزایش سرمایه  109 درصدی فولای از محل سود انباشته صادر شد.
  • مجوز افزایش سرمایه  110 درصدی نیرو از محل سود انباشته صادر شد.
  • مجوز افزایش سرمایه  49 درصدی دالبر از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صادر شد.
  • خپارس از دریافت مجوز افزایش قیمت پایه محصول کوئیک R به میزان 18 درصد خبر داد.
  • شرکت سیمان مازندران اعلام نمود  با عنایت به اطلاعیه پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه بدینوسیله به جهت شفاف سازی در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه پیشنهادی به استحضار می رساند که موضوع فوق الذکر جاری بوده و در مرحله رسیدگی و اخذ گزارش حسابرس و بازرس قانونی می باشد
  • دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات شرکت سایپا به طور میانگین 18 درصد شامل : تیبا صندوق دار - تیبا 2(هاچ بک) - ساینا دستی - ساینا S - کوئیک دستی - کوئیک S - کوئیک اتومات پلاس و شاهین. شایان ذکر است نرخ اعلامی در جدول تغییرات اطلاعیه بصورت نمونه مربوط به محصول تیبا صندوق دار می باشد.
  • شرکت  صنایع بسته بندی ایران از صدور حکم جهت رفع توقیف  حسابهای بانکی -خودرو - وتلفن های ثابت شرکت خبر داد.
  • شرکت  پتروشیمی پارس اعلام نمود به استحضار می رساند افزایش31%سودعملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل،بدلیل افزایش قیمتهای جهانی محصولات و نرخ ارز میباشد.
  • خودرو از افزایش نرخ ۱۵ درصدی در خوردروهای گروه پژو - سمند - رانا – دنا خبر داد.
  • شرکت  فرآوری زغال سنگ پروده طبس در خصوص علت رشد سود شفاف سازی کرد. کپرور اظهار نمود افزایش درآمد عملیاتی ناشی از افزایش نرخ فروش کنسانتره به تبع تغییرات نرخ شمش فولاد خوزستان بوده است.
  • شرکت پاکدیس در خصوص برخی موارد عملکرد شفاف سازی کرد. غدیس بیان داشت دلایل کاهش فروش به دلیل کاهش فروش نوشیدنی در فصول سرد بوده است. هم چنین در خصوص زمین های شرکت اسناد و قولنامه های قبلی دارای متراژ و مشخصات کامل نبوده و شرکت ضمن عقد قرارداد با مشاور ثبتی و حقوقی قصد اخد سند تک برگ برای زمین های تحت تملک دارد.
  • شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران اعلام نمود با توجه به نامه رفع نواقص اداره نظارت بر انتشار اوراق سرمایه ای و با عنایت به اینکه موضوع رسیدگی به افزایش سرمایه شرکت از دستور کار سازمان بورس خارج شده است، موضوع در هیئت مدیره و کمیته های تخصصی شرکت بررسی گردید که در این خصوص اقدامات لازم جهت رفع نواقص اعلامی در دستور کار شرکت قرار گرفت و درخواست ارزیابی مجدد دارائی های طبقه سرمایه گذاری بلند مدت از کانون کارشناسان رسمی دادگستری گردید. مقرر گردیده گزارشات در اسرع وقت تهیه و به شرکت ارائه گردد که متأسفانه با توجه به حجم بالای عملیات ارزیابی گزارشات مربوطه تا کنون به شرکت ارائه نشده است و دلیل تأخیر افشاء در سامانه کدال به همین علت می باشد. لذا پیگیری لازم جهت افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی در جریان می باشد.
  • شرکت  پالایش قطران ذغال سنگ از تغییر علامت تجاری خبر داد.
  • شرکت  صنایع مادیران  اعلام داشت  قرارداد شرکت صنایع مادیران با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص پخش آگهی تلویزیونی در تاریخ 1398.10.15 برای مدت سه سال (تا 1401.10.14 ) منعقد گردید و اکنون قرارداد مزبور به مدت 4 سال دیگر ( تا 1405.05.31) تمدید گردید،
  • شرکت کشت و صنعت پیاذر اعلام نمود که علت تغییر سود عملیاتی دوره جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از تغییر در نرخ فروش و کاهش هزینه های تخفیفات فروش می باشد.
  • سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 49 درصدی شرکت البرز دارو از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را صادر کرد.
  • شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان اعلام نمود علت اصلی افزایش سود شرکت نسبت به دوره مشابه قبل ناشی از رشد فروش محصول بوده است.
  • شرکت خوراک دام پارس اعلام نمود که ملک اسلامشهر – گلدسته فاقد متقاضی بوده و درخصوص ملک حصار چوپان آقای عباسعلی دهقان نیری بعنوان برنده مشخص گردید و مطابق فرم شرایط شرکت در مزایده مقرر گردیده است مشارالیه نهایتاً تا 3 روز کاری پس از اعلام این شرکت نسبت به پرداخت ثمن معامله اقدام نماید تا مراحل بعدی و نقل و انتقال مالکیت صورت گیرد.
  • شرکت گروه مپنا از انعقاد  قرارداد احداث شش نیروگاه گازی مقیاس متوسط شامل هفت واحد گازی به ظرفیت نامی هرواحد 41.6 مگاوات در شرایط ISO به همراه سیستم ها و تجهیزات جانبی مربوطه مطابق محدوده کار پروژه خبر داد. مبلغ قرارداد 117میلیون یورو و معادل 11.310 میلیارد ریال ذکر شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24