Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با توجه به این که عرضه اوراق گام با قدرت و شدت سابق طی هفته های آتی نیز ادامه دارد و تعدادی از آگهی عرضه های اوراق گام در هفته آتی نیز منتشر شده است، به نظر می رسد که در مقطع فعلی این نرخ ها مهمان این بازار است و با توجه به این موارد، احتمالا" هفته آتی نیز هفته ای آرام و متعادل پیش روی سرمایه گذاران خواهد بود...

اوراق 29 درصدی در بازار سرمایه!!

بورس24 : شاخص کل بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته ، با افزایشی اندک به حدود 1410000 واحد رسید و در نزدیکی مرز 1400000 واحد به کار خود پایان داد.

در هفته جاری پایِ خودروی 207 به عنوان یکی از سواری های رایج بازار، به بورس کالا باز شد و طی هفته های آتی خودروهای 207 اتوماتیک و تارا نیز به منظور فروش در بورس کالا آگهی شده اند.

چشم انداز بورس

وبانک، وبملت، حکشتی، وتجارت و خساپا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.در فرابورس غصینو، وهور، خدیزل، بمپنا و ددانا بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

طی آخرین روز معاملاتی هفته جاری ، قیمت آخرین معامله حدود 56 درصد از نمادهای بازار (388 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (310 نماد) در محدوده مثبت انجام شد. همچنین شاهد ورود پول حقیقی حدود 520 میلیارد تومانی به صندوق های با درآمد ثابت بودیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز معاملاتی چهارشنبه 3،266 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

بورس

بررسی بازار بدهی

نرخ بهره بین بانکی در انتهای هفته جاری به 20.89 درصد رسید. همچنین در حراج بیست و هفتم اوراق دولت، هیچ اوراقی فروخته نشد. میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی آخرین روز معاملاتی هفته جاری نیز به شرح ذیل است:

بورس

از نرخ ها چه خبر؟

سکه

سخن پایانی

هفته گذشته هفته آرامی بود. طی هفته معاملاتی گذشته شاخص کل نسبت به چهارشنبه هفته گذشته، تغییر قابل توجهی نداشت و پس از شروع منفی در روز شنبه و پس از نوسانات روزهای پس از آن در نهایت در نزدیکی عدد چهارشنبه گذشته متوقف شد.

در هفته جاری خودروی 207 در بورس کالا عرضه شد و اطلاعیه عرضه 207 اتوماتیک و تارا نیز روی سایت منتشر شد تا در روزهای پیش رو شاهد ورود این خودروها نیز به بورس کالا باشیم. به همین دلیل، صنعت خودرو طی هفته گذشته از پرتراکنش ترین و در برخی نمادها از پربازده ترین های هفته بودند. طی دو روز آخر هفته در بازار بدهی شاهد افزایش کم سابقه نرخ اوراق گام بودیم که این اوراق تا بالای 29 درصد نیز معامله شدند و ناهماهنگی میان نرخ اوراق بدهی موجود در بازار سرمایه بیش از پیش شد.

این نرخ ها اگرچه ممکن است برای صندوق های درآمد ثابت جذاب باشد اما در نهایت نه به نفع بازار است و نه به نفع صندوق ها و نه به نفع سرمایه گذاران. بحث بر سر این که نرخ واقعی پول و نرخ بهره واقعی چقدر است و آیا این نرخ ها که حاصل کنش و واکنش عرضه و تقاضاست، واقعی هست یا خیر، از حوصله این بحث خارج است، اما چیزی که مهم است این است که در شرایط فعلی، این ناهماهنگی و این بالا بودن نرخ به نفع کسی نیست.

با توجه به این که عرضه اوراق گام با قدرت و شدت سابق طی هفته های آتی نیز ادامه دارد و تعدادی از آگهی عرضه های اوراق گام در هفته آتی نیز منتشر شده است، به نظر می رسد که در مقطع فعلی این نرخ ها مهمان این بازار است و با توجه به این موارد، احتمالا" هفته آتی نیز هفته ای آرام و متعادل پیش روی سرمایه گذاران خواهد بود.

اوراق گام ابزاری جدید برای تامین مالی زنجیره‌ای است.بر این اساس ، بانک‌ها مبتنی بر فاکتور و بنا به درخواست مشتریان، اوراق گام را صادر و در اختیار فروشنده مواد اولیه قرار می‌دهند. این اوراق از ابتدای صدور تا سررسید اوراق، به منظور خرید مواد اولیه قابلیت انتقال در زنجیره را خواهند داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24