Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: بانک دی از زیرمجموعه های بنیاد شهید و امور ایثارگران است که سهام آن در بازار دوم فرابورس ایران در حال معامله است. سهام بانک دی در دی ماه سال جاری بازدهی بیش از 35 درصدی ارائه کرده که یکی از بهترین عملکردها به ویژه در بین بانک ها به شمار می رود.

تحلیل جدید از بانک دی

بورس24 : بانک دی از زیرمجموعه های بنیاد شهید و امور ایثارگران است که سهام آن در بازار دوم فرابورس ایران در حال معامله است. سهام بانک دی در دی ماه سال جاری بازدهی بیش از 35 درصدی ارائه کرده که یکی از بهترین عملکردها به ویژه در بین بانک ها به شمار می رود.

آخرین صورت های مالی منشتر شده از بانک دی به صورت های مالی نه ماهه منتهی به آذر ماه مربوط است. هر چند حاصل عملکرد بانک دی در این دوره نیز شناسایی زیان خالص بوده اما بررسی عملکرد این بانک، هم به لحاظ سود و زیانی و از حیث ترازنامه ای نشان از بهبود عملکرد نسبت به گذشته دارد. علاوه بر کاهش دو درصدی زیان دوره، برخی از پیشرفت هایی که در گزارش تفسیری نه ماهه شرکت نیز به آن اشاره شده به شرح زیر است:

رشد ۷ درصدی منابع (شامل سپرده های دریافتی از بازار بین بانکی، سپرده های قرض الحسنه و سرمایه گذاری مدت دار و ارزی) و رسیدن به مبلغ ۵۵۲ هزار میلیارد ریال همزمان با اصلاح ترکیب سپرده ها،

کاهش ۲۵ درصدی تسهیلات و مطالبات ناشی از وصول و تعیین تکلیف مطالبات معوق ضمن پرداخت کامل تسهیلات تکلیفی قانون بودجه،

رشد ۲۰ درصدی درآمد تسهیلات و رسیدن به رقم ۲۱.6 هزار میلیارد ریال،

افزایش 6 برابری سایر درآمدهای عملیاتی ناشی از برگشت ذخایر مطالبات مشکوک الوصول،

رشد حدود 6.5 برابری درآمدهای غیرعملیاتی و کاهش ۵ درصدی دارایی های غیرجاری آماده برای فروش ناشی از واگذاری املاک تملیکی،

کاهش ۱۹ درصدی هزینه های عملیاتی و رسیدن به عدد ۷,۴۰۰ میلیارد ریال،

کاهش ۳۲ درصدی سرانه هزینه های عملیاتی،

کاهش ۱۰ درصدی npl بانک نسبت به پایان سال،

کاهش سرعت رشد بدهی ها نسبت به دارایی ها از ۱۲ درصد به ۷ درصد،

بهبود نرخ بازده دارایی ها از منفی ۱۰ درصد سال گذشته به منفی ۷ درصد در نه ماهه سال جاری.

کاهش ۵۰ درصدی هزینه های کارمزدی در مقایسه با دوره مشابه.

دی

وجه مثبت دیگر بانک دی نسبت به بسیاری از بانک های زیان ده دیگر، مثبت بودن جریانات وجه نقد عملیاتی است که باعث شده چالش نقدینگی در این بانک در مقایسه با بانک های مشابه بسیار کمتر باشد.

در کنار این جنبه های سود و زیانی، بانک دی سبد نسبتا کاملی از دارایی های در صنایع گوناگون از جمله نیروگاهی، سرمایه گذاری، بیمه، لیزینگ، املاک و مستغلات و ... دارد که جمع ارزش آن ها افزون بر ارزش بازار بانک دی خواهد شد. تملک حدود 70 درصدی نیروگاه دماوند تنهای یکی نقط قوت بانک دی در حوزه سبد سرمایه گذاری هاست که پتانسیل های بالقوه زیادی برای بانک دی ایجاد می کند که علاوه بر دریافت سود نقدی سالانه اقداماتی نظیر فروش و یا تجدید ارزیابی آن می تواند شرایط سودآوری و نقدینگی بانک دی را دگرگون سازد.

با توجه به تمامی نکات اشاره شده و بسیاری از نکات اشاره نشده، رشد قیمتی بیش از 35 درصدی بانک دی در دی ماه چندان بی پایه و اساس نبوده و با توجه به کمتر بودن قیمت سهام نسبت به ارزش اسمی، رشد قیمتی آن تا قیمت هایی بالاتر از ارزش اسمی 100 تومانی، در کوتاه مدت بسیار محتمل است. اما این گام های نخستین و کوتاه مدت بانک دی برای رسیدن به ارزش ذاتی است و مسلما با اقدامات مدیریت و گزارش تاثیرات آن در صورت های مالی ماه های بعد، خوراک برای رشد قیمت سهام در میان مدت و بلند مدت نیز فراهم خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24