Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : شاخص کل طی آخرین روز معاملاتی هفته جاری، با کاهش 34،098 واحدی، کار خود را در عدد 1،611،956 واحد به پایان رساند. شاید مهمترین و تأثیرگذارترین اتفاق این هفته را بتوان نامه جنجالی شورای رقابت به منظور توقف عرضه خودرو در بورس عنوان کرد.

پیش بینی بورس فردا ؛ دور دورِ جدید با دلار 45

بورس24 : شاخص کل طی آخرین روز معاملاتی هفته جاری، با کاهش 34،098 واحدی، کار خود را در عدد 1،611،956 واحد به پایان رساند.

شاید مهمترین و تأثیرگذارترین اتفاق این هفته را بتوان نامه جنجالی شورای رقابت به منظور توقف عرضه خودرو در بورس عنوان کرد.

نامه ای که اگرچه پس از انتشار، به سرعت با واکنش های منفی همراه شد و مسئولان مختلف با اظهارنظرهای مختلف، از ادامه عرضه خودرو در بورس کالا حمایت کردند و شورای عالی بورس نیز در جلسه اضطراری خود بر این موضوع تأکید نمود؛ اما بازار پس از این اتفاق به کما رفت و این نامه تأثیر منفی خود را بر بازار گذاشت.

شاخص بورس

شاخص بورس

فملی، فولاد، میدکو، شستا و شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس بپاس، زاگرس، وسپهر، آریا و صبا بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

طی روز چهارشنبه، آخرین معامله حدود 24% از نمادهای بازار (170 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (534 نماد) در محدوده مثبت انجام شد. همچنین شاهد ورود پول حدود 810 میلیارد تومانی به صندوق های با درآمد ثابت بودیم.

شاخص بورس

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز چهارشنبه 9،027 میلیارد تومان بود.

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز چهارشنبه به شرح ذیل است:

بازار بدهی

از نرخ ها چه خبر؟

شاخص بورس

سخن پایانی

این هفته را شاید بتوان هفته پاس کاری نام گذاری کرد. این هفته سرمایه گذاران به جای سرمایه گذاری، به بررسی نامه نگاری ها و تأیید و تکذیب های مختلف گذشت.

نامه جنجالی شورای رقابت بازار را تا نزدیکی کما برد و اگرچه اثر این نامه در نطفه خفه شد و جلوی اجرایی شدن آن گرفته شد اما این نامه اثر خود را بر بازار گذاشت. آنچه که شاید اکثریت قریب به اتفاق فعالان و کارشناسان بر ان تأکید دارند و مدام توصیه می کنند که جلوی اتفاقاتی از این دست گرفته شود، این نیست که بازار چند واحد یا چند هزار واحد مثبت یا منفی خواهد شد. نوسان ذات بازار است و به هرحال این بازار دلیل خود را برای نوسان کردن پیدا می کند. اما آن چیزی که در این میان کم کم آب می شود، چیزی به اسم اعتماد سرمایه گذار است. در فضایی که به همین راحتی در عرض یک ساعت و طی چند نامه، موضوع مهمی مانند عرضه خودرو در بورس متوقف شده و سپس به جریان می افتد، کدام سرمایه گذار اعتماد می کند که دارایی خود را سرمایه گذاری نماید؟

در فضایی که به راحتی و بدون اطلاع قبلی، نرخ ارز معاملاتی صرافی ها در لحظه بیش از 5 درصد نوسان کرده و به طور کلی مبنای قیمت معاملاتی عوض می شود، چه انتظاری است که سرمایه گذار به چند نماد در حساب کارگزاری خود اعتماد کند و پول خود را به سمت دارایی های غیرمولد اما فیزیکی نبرد؟

با تمام این احوالات، هنوز سازمان بورس و اوراق بهادار حداقل در این فقره، مستحکم در کنار سرمایه گذاران و سهامداران ایستاده است و از حق و حقوق آنان حمایت می نماید. شاید اگر اتفاقاتی از این دست نبود، شاهد هفته ای سبزتر برای بازار سرمایه بودیم، اما شرایط اینگونه رقم خورد. ولی به نظر می رسد هفته آینده هفته ای بهتر برای بازار باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • شکراله آثار
    شکراله آثار

    سلام از گذاشتن ای پست سنجیده و دقیق سپاسگزارم. من که خیلی دچار بی اعتمادی شدم و فکر می کنم امثال من بسیارن و انشاالله مسئولین به خود بیایند و منبعد تصمیمات آنی نگیرند

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24