Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما با نماد "ناما" از شرکت های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری امید است که سهام آن در روز چهارشنبه 14 تیر ماه در فرابورس، عرضه اولیه شد. این شرکت تولید کننده انواع مخازن به ویژه مخازن CNG است و بزرگترین تولید کننده این محصول در بازار به شمار می رود.

تحلیل بنیادی آسیاناما منتشر شد

بورس24 : شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما با نماد "ناما" از شرکت های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری امید است که سهام آن در روز چهارشنبه 14 تیر ماه در فرابورس، عرضه اولیه شد. این شرکت تولید کننده انواع مخازن به ویژه مخازن CNG است و بزرگترین تولید کننده این محصول در بازار به شمار می رود.

بنا بر گزاراشات ماهانه منتشر شده از در سامانه کدال، شرکت در شش ماهه نخست سال جاری نزدیک به 48 هزار مخزن و کاپ به فروش رسانده که تقریبا تمامی این محصولات مربوط به فروش مخازن و کاپ CNG بوده است. این در حالی است که در سال های قبل شرکت تعداد بیشتری مخزن و کاپ صنعتی تولید کرده است. با این حال، فرض شده که تعداد فروش مخازن و کاپ CNG حدودا معادل شش ماهه نخست و تعداد 100 مخزن و کاپ صنعتی نیز در شش ماهه دوم تولید شود. 

1
نرخ فروش محصولات شرکت بر اساس شرایط بازار و پس از تصویب توسط هیات مدیره صورت می گیرد.  نرخ فروش مخازن و کاپ CNG در شش ماهه دوم سال به ازای هر مخزن 6.6 میلیون تومان (معادلا نرخ فروش این محصول در خرداد ماه) فرض شده است که با توجه به روند رشد نرخ در ادوار گذشته به احتمال فراوان این نرخ رشد خواهد داشت.

م
با توجه به مقادیر فروش و نرخ های تعیین شده به شرح بندهای پیشین، انتظار می رود شرکت در شش ماهه دوم سال مالی جاری، (فصول تابستان و پاییز) درآمد فروشی معادل حداقل 317 میلیارد تومان شناسایی نماید. در جمع سال جمع درآمدهای شرکت از این محل به رقم 593 میلیارد تومان خواهد رسید. (تاثیرات مربوط به بهره برداری احتمالی از مرکز خاوران در پیش بینی درآمد شرکت صرفنظر شده است)

ن

از آنجا که آخرین صورت های مالی شرکت به دوره سه ماهه منتهی به اسفند ماه سال 1401 مربوط می شود می بایست تمامی اقلام برای نه ماهه باقیمانده پیش بینی شود. با توجه به درامد محقق شده در فصل بهار و پیش بینی آن برای فصول تابستان و پاییز جمع در آمدهای های فروش در نه ماهه منتهی به آذر ماه به رقم 470 و در کل 12 ماهه منتهی به تاریخ یاد شده به رقم 593 میلیارد تومان خواهد رسید.

با توجه به رشد متناسب نرخ های فروش نسبت به بهای تمام شده از سوی هیات مدیره، پیش بینی می شود حاشیه سود ناخالص شرکت نسبت به دوره های قبل انحراف چندانی نداشته باشد. بنا بر صورت های مالی حاشیه سود ناخالص شرکت در سال مالی قبل حدود 47 درصد بوده است. هر چند که این نسبت در سه ماهه نخست سال جاری حدود 37 درصد بوده اما پیش بینی می شود در نه ماهه باقیمانده از سال مالی، این نسبت به صورت میانگین 45 درصد باشد. با تکیه بر این محاسبات سود ناخالص شرکت در نه ماهه 211 و در کل سال مالی 257 میلیارد تومان خواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت، آسیا ناما قرار است ضایعات خود را معادل 5 برابر بهای تمام شده آن به فروش رسانده از این محل در سال مالی 1402 مبلغ 28 میلیارد تومان درامد عملیاتی شناسایی کند. با توجه به عدم وجود چنین روندی در سال های قبل در این پیش بینی از این رقم صرف نظر شده و سایر درآمدهای عملیاتی معادل سال مالی قبل در نظر گرفته شده است. همچنین مالیات بر درآمد شرکت نیز به تناسب این قلم هزینه ای نسبت به سود قبل از مالیات در سه ماهه زمستان در نظر گرفته شده و از معافیت های مالیاتی مربوط به پذیرش و معامله سهام در فرابورس به جهت محافظه کاری صرفنظر شده است. دیگر اقلام درآمدی و هزینه ای شرکت نیز متناسب با سه ماهه نخست سال مالی، به کل سال مالی تعمیم داده شده است.

ن

با توجه به مفروضات یاد شده، سود خالص شرکت آسیا ناما در سال مالی منتهی به آذر ماه سال 1402 به رقم 190 میلیارد تومان بالغ می گردد. (که علیرغم ملاحظه کاری های انجام شده از رقم ارزشگذاری رسمی منتشر شده حدود 28 میلیارد تومان بیشتر است).

با توجه به اینکه محصولات تولیدی شرکت عمدتا در صنعت خودروسازی استفاده می شود می بایست یان شرکت یک شرکت قطه ساز به شمار آورد. (کما اینکه در دسته بندی فرابورس نیز در صنعت قطعه سازی طبقه بندی شده است.) بنا بر آخربن اطلاعات میانگین نسبت P/E این صنعت در حال حاضر حدود 17 است. لذا در صورتی که شرکت بخواهد نسبت میانگینی معادل صنعت خود داشته باشد می بایست ارزش بازاری حدود 3200 میلیارد تومان داشته باشد که این رقم بیش از سه برابر ارزشگذاری رسمی انجام شده (حدود 1,030 میلیارد تومان (981 تومان به ازای هر سهم)) است. با این وجود، آنچه مسلم است در میان مدت شرکت خود را به محدود P/E میانگین گروه نزدیک خواهد کرد. لذا هر گونه فرصت خرید تا رسیدن به ارقام یاد شده (هر سهم بیش از سه هزار تومان) را باید یک فرصت طلایی برای کسب یک بازده قابل توجه در نظر گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24