Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

حسین محمودی اصل، کارشناس بازار سرمایه - در خصوص نرخ خوراک گاز رد مصوبه دولت از طریق هیات تطبیق  مقررات مجلس، همچنان قابل تحقق است. چون که...

یک مصوبه درباره نرخ خوراک با امکان ردی بسیار!

حسین محمودی اصل، کارشناس بازار سرمایه - در خصوص نرخ خوراک گاز رد مصوبه دولت از طریق هیات تطبیق  مقررات مجلس، همچنان قابل تحقق است. البته دبیرخانه سران قوا نیز می تواند به این موضوع ورود کرده و آنرا در دستور جلسات آتی قرار دهد.

برای  لغو مصوبه دلایل  محکمی وجود دارد، چرا که دولت به جای اجرای مصوبه مجلس به اجرای لایحه خود اقدام کرده است . دولت در لایحه خود نرخ گاز را عدد ثابت ۷ هزار و ۵ هزار تومان لحاظ کرده بود اما مجلس مصوب کرد؛ "دولت مجاز است در جهت حمایت از صنایع نسبت به تعدیل نرخ خوراک پتروشیمی ها و سوخت صنایع ،مشروط به عدم کاهش منابع مذکور در صدر این جز اقدام نماید "  یعنی  عددهای ثابت را تایید نکرد.

این به معنی الزام دولت برای تعیین نرخ به استناد  جز ۴ بند الف ماده ۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲  استفاده کند که در ان برای تعیین نرخ، استفاده از فرمول ، لحاظ رقابت پذیری و ایجاد انگیزه سرمایه گذاری مورد تاکید قرار گرفته است .نرخ ثابت همان رجوع به  لایحه وعدم تطبیق با مصوبه مجلس است این در حالی است که مصوبه مجلس دولت را برای حمایت از پتروشیمی در تعدیل نرخ مجاز کرده است یعنی انتظار کاهش نرخ نسبت به ۱۴۰۱ داشته است.

لازم به ذکر است که در مصوبه مجلس شرط حفظ منبع درآمدی وجود دارد که می توان چنین استنباط کرد که تامین منابع از محل فروش سایر فراورده ها و یا افزایش حجم فروش در نظر بوده است.

از دیگر دلایل رد مصوبه دولت هم ماده ۲ قانون بهبود فضای کسب و کار است که در آن به استفاده از نظرات انجمن ها و ... و لحاظ آن در تصمیمات  اشاره شده است، که در مورد نرخ خوراک نظرات انجمن ها و ... به هیچ وجه لحاظ نشده است.

به دلایل فوق امکان رد مصوبه دولت به دلیل مغایرت با مصوبه مجلس و قوانین بالادستی محتمل است. 

منبع خبر: بورس 24 به نقل از مهر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24