Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: از جمله ناشران ارزنده و پرپتانسیل بازار سرمایه که در این روزها به چشم سرمایه گذاران سازمانی و حقیقی خوش نشسته است، می توان به بانک دی اشاره کرد.

در بانک دی اتفاق خاصی رخ داده...

بورس24 : از جمله ناشران ارزنده و پرپتانسیل بازار سرمایه که در این روزها به چشم سرمایه گذاران سازمانی و حقیقی خوش نشسته است، می توان به بانک دی اشاره کرد.
یکی از معیار های اساسی تحلیل بنیادی صنعت بانکی می توان به نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات اعطا شده که به نسبت NPL  (Non-Performing Loans ) معروف است، اشاره کرد. آنچه که برای سرمایه گذاران بالقوه و بالفعل حائز اهمیت است، کاهش این نسبت است، چرا که روند نزولی این نسبت مهر تاییدی بر وصول مطالبات غیرجاری و بازگشت مجدد این منابع به چرخه عملیاتی در صنعت بانک داری است.
بنابر اطلاعات موثق منتشر شده در کدال ، در میان بانک های بورسی، بانک دی در زمینه وصول مطالبات غیرجاری بهترین عملکرد را داشته و بیشترین کاهش این نسبت استراتژیک متعلق به این بانک است.

ن

با تکیه بر اعداد یاد شده و با توجه به اطلاعات منشتر شده در گزاراشات ماهانه بانک ها در سامانه کدال نسبت NPL برای بانک دی از رقم 40 درصد در ابتدای سال جاری به رقم 35 درصد در پایان مرداد ماه سال جاری رسیده است. افت 5 درصدی نسبت NPL در 5 ماهه نخست سال جاری باعث شده که بانک دی بیشترین کاهش نسبت NPL در میان بانک های مورد بررسی داشته باشد. نکته دیگر اینکه،  دراین پنج ماه مانده تسهیلات بانک افزایش نیافته است و کاهش NPLشرکت به دلیل عملکرد خوب بانک در وصول تسهیلات غیر جاری است.

ل

این کاهش به آن معناست که مدیریت بانک تلاش مجدانه ای در راستای دریافت مطالبات معوق خود داشته است. تداوم این موضوع در ماه های بعد می تواند از یک سو موجبات بهبود شرایط نقدینگی بانک را فراهم نماید. این موضوع می تواند از طرقی همچون کاهش هزینه های مالی و کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول در روند سودآوری بانک در ماه های آینده تاثیرگذار باشد. با این رویکرد می توان در ماه های آینده چشم اندازی روشن تری نسبت به ماه ها و سالیان قبل متصور بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24