Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 269
تبلیغ بورس24

سردار حسینی با انتقاد از محدودیت‌های اعمال‌شده بر واردات خودرو گفت: تعیین سقف قیمت، محدودیت حجم موتور و دیگر شرایط غیرمنطقی باعث شده خودروهای وارداتی تفاوت محسوسی با تولیدات داخلی نداشته باشند.

اظهار نظر جالب رئیس پلیس راهور فراجا درباره واردات خودرو

بورس24 : رئیس پلیس راهور فراجا با انتقاد از محدودیت‌های اعمال‌شده بر واردات خودرو گفت: تعیین سقف قیمت، محدودیت حجم موتور و دیگر شرایط غیرمنطقی باعث شده خودروهای وارداتی تفاوت محسوسی با تولیدات داخلی نداشته باشند.

انتقاد تند رئیس راهور از محدودیت‌های واردات خودرو ؛ "تفاوتی بین محصولات داخلی و خارجی باقی نمانده"

سردار سیدتیمور حسینی، رئیس راهور فراجا در همایش بین‌المللی مدیریت و ایمنی ترافیک گفت: دو روز در یک موضوعی با همین دیگر صحبت کردیم که زیرساخت همه زیرساخت ها محسوب می‌شود. زندگی ما بدون این حوزه و بدون امکاناتی که حوزه حمل و نقل و ترافیک برای ما ایجاد کرده، اصلا معنا پیدا نمی‌کند. در خصوص موضوعی باهم صحبت کردیم که آسیب‌های جدی به ما و زندگی ما وارد میکند. موضوعی که اگر مشارکت همه ما و بخش‌ها در آن وجود نداشته باشد، نمیتوان امیدی به بهبود شرایط و وضعیت آن داشته باشد. درباره موضوعی باهم صحبت کردیم که اگر تغییر است و تحولی در آن ایجاد شود، حتما می‌بایستی از زبان مجامع دانشگاهی و علمی بیان شود.

وی افزود: وسیله نقلیه نقش حیاتی دارد. این وسیله نقلیه با استانداردهایی که برای آن تعریف شده، می‌تواند فرشته نجات ما باشد. می‌تواند نقش پیشگیری از تصادفات را به خوبی ایفا کند.

سردار حسینی گفت: این وسیله نقلیه می‌تواند هرچند که دلیل خطای انسانی در همه دنیا از سوی کارشناسان به عنوان یک اصل و امکان لاجرم و ناگزیر پذیرفته شده، می‌تواند فرشته نجات باشد تا از جان راننده و سرنشینان آن محافظت کند. در خصوص قوانین و مقررات بازدارند باید از مجامع علمی گفته شود. ما نیاز به قوانینی داریم که بازدارنده باشد.

رئیس راهور فراجا بیان کرد: قرار نیست که جریمه رانندگی در سبد خانوار تعریف بشود و اگر حرفی و صحبتی از افزایش نرخ جریمه ها و بالابردن نرخ جرم و تخلف میشود، بیایم بگویم که فشار به مردم و جامعه است. این تفکر، تفکر درستی نیست. این موضوع باید از زبان محققین از زبان مجامع علمی و دانشگاهی به درستی باید تبیبن شود.

وی عنوان کرد: من به بُعد علوم انسانی و علوم اجتماعی موضوع حمل و نقل ترافیکی اشاره کردم. جامعه‌شناسان ما، روانشناسان ما، علمای علم علوم اجتماعی و ارتباطات ما باید این را تبیین کنند.

هشدار درباره آینده صنعت خودرو ؛ "ظرف ۵ سال با بحران خدمات پس از فروش مواجه می‌شویم"

حسینی در خصوص واردات خودرو خاطرنشان کرد: ما خیلی جنگیدیم و تلاش کردیم که موضوع واردات خودرو متوقف نشود. اما این‌قدر قید و بند های بیجا و غیر منطقی به آن آوردند از نظر قیمت، حجم موتور و خیلی از مولفه های دیگر که وقتی من بررسی میکنم، خیلی فرقی بین خودروهای وارداتی ما به لحاظ استاندارد و کیفیت با خودروهای داخلی ما نیست. 

وی ادامه داد: چرا باید سقف قیمت تعیین کنند؟ چرا باید محدودیت‌های مختلف را اعمال کنند؟ که حتی آن خودرویی هم که وارد میشود، به نظر ما شاید ظرف ۵ الی ۶ سال آینده با یک مسئله جدی از حیث تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش خیلی از ماشین‌هایی که الان به سمت کشور سرازیر می‌شود، مواجه می‌شویم.

حسینی تصریح کرد: این مسائل را باید مجامع دانشگاهی بگویند. چون از زبان پلیس خیلی موضاعات گفته شده و خیلی جاها به ما انتقاد می‌کنند که پلیس کار خودش را انجام بدهد و چیکار دارد که در حوزه خودرو و استاندارهای راه و غیره دخالت می‌کند.

ضرورت تغییر نگرش ؛ "اصلاحات باید از مسیر علمی و دانشگاهی آغاز شود"

رییس پلیس راهور فراجا گفت: در این نشست، ما درباره موضوعی صحبت کردیم که بدون مشارکت همه‌جانبه و هم‌افزایی تمامی بخش‌ها، امکان بهبود آن وجود نخواهد داشت. اگر قرار است تغییری بنیادین در این حوزه رخ دهد، این تغییر باید از مسیر گفتمان علمی و دانشگاهی آغاز شود. چرا که ما، به عنوان یکی از کارگزاران این بخش، شاید وقتی نقدی را مطرح می‌کنیم، آن‌طور که باید مورد پذیرش قرار نگیرد. اما اگر این نقدها و مطالبات برآمده از نتایج تحقیقات علمی و پژوهش‌های دانشگاهی باشد، آنگاه می‌توان انتظار داشت که این حوزه با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و اصلاح شود.

رئیس راهور فراجا در پایان همایش عنوان کرد: امیدوار هستم در این حوزه که به دلایل مختلف عقب ماندگی های زیادی داریم، در بُعد موضوع مربوط به راه، خودرو، فرهنگ، آموزش، رفتار، اجرای مقررات، فناوری ها، هوش مصنوعی، استفاده از آخرین دست آورد های علمی در این زمینه مثل خودرو متصل. فرمانده کل فراجا تکلیف کردند که باید ما حتما باید بریم به سمت استفاده از قابلیت خودرو متصل. دیروز ارائه خیلی خوبی از یکی از محققین، با محوریت خوردهای متصل مطرح شد. ما باید از این تجارب خوب استفاده کنیم. پشتیبانی و حمایت مجامع علمی و دانشگاهی می‌تواند به ما کمک کنند که حرف مان را جلو ببریم. هر نوع حمایتی که نیاز است و انشالله به این مهم دست پیدا کنیم.

منبع خبر: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24