در گفتوگو با مجتبی هادیان، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی، جزئیات آخرین سیاستهای توسعهای این مجموعه در حوزه تجمیع خطوط تولید، توسعه شبکه فروش، تامین مالی و برنامههای آینده کارخانهها و وضعیت فروش به زیرمجموعههای آستان قدس و همچنین تغییرات مالی و اعتباری شرکت تشریح شد. هادیان ضمن تشریح نقش بنیاد بهرهوری آستان قدس، به توسعه زیرساختهای فروش، رشد شفافیت و حرکت به سوی بازارهای جدید اشاره و تاکید کرد برنامههای متنوعی برای تقویت سهم بازار و افزایش سودآوری در دستور کار است.

بورس24 : در گفتوگو با مجتبی هادیان، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی، جزئیات آخرین سیاستهای توسعهای این مجموعه در حوزه تجمیع خطوط تولید، توسعه شبکه فروش، تامین مالی و برنامههای آینده کارخانهها و وضعیت فروش به زیرمجموعههای آستان قدس و همچنین تغییرات مالی و اعتباری شرکت تشریح شد. هادیان ضمن تشریح نقش بنیاد بهرهوری آستان قدس، به توسعه زیرساختهای فروش، رشد شفافیت و حرکت به سوی بازارهای جدید اشاره و تاکید کرد برنامههای متنوعی برای تقویت سهم بازار و افزایش سودآوری در دستور کار است.
سیاستهای توسعهای و تجمیع خطوط تولید
در گفتوگو با مجتبی هادیان، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی، آخرین سیاستهای توسعهای و برنامههای این شرکت در حوزه تجمیع خطوط تولید، توسعه شبکه فروش، تامین مالی و آینده کارخانهها تشریح شد. وی با اشاره به نقش بنیاد بهرهوری آستان قدس در سیاستگذاریهای کلان، از آمادگی شرکت برای ارتقاء بهرهوری و ورود به بازارهای جدید سخن گفت و تأکید کرد: «تمامی فروشها به زیرمجموعههای آستان قدس نیز با همان نرخ و شرایط سایر مشتریان انجام میشود و توسعه زیرساختهای فروش مویرگی و فروشگاههای جدید در دستور کار است.» هادیان همچنین درباره افزایش تسهیلات بانکی و تغییرات ترازنامه مالی شرکت توضیح داد و بر حرکت هدفمند صنایع غذایی رضوی به سمت رشد پایدار و شفافیت مالی تأکید نمود.
استراتژی شرکت در تجمیع خطوط و رشد آینده
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نان رضوی در خصوص امکان تجمیع خطوط تولید شرکتهای زیر مجموعه آستان قدس، گفت:برای رشد و بزرگتر شدن شرکت نیاز به زیرساختهای لازم و برنامهریزی دقیقی داریم، خداروشکر با سیاستهای کاری لازم به هدفمند سازی سامان بازار دست پیدا کردیم. در مجموع هدفی برای این موضوع نداریم اما اگر در آینده بنیاد بهرهوری آستان قدس به این نتیجه برسد که شرکت صنایع غذایی رضوی میتواند به صورت موردی بعضی از شرکتهای آستان قدس را به چرخه حداکثری تولید برساند، شرکت صنایع غذایی رضوی آمادگی این موضوع را دارد.
ارزش زمین کارخانه در صورت انتقال
مدیر عامل شرکت صنایع غذایی نان رضوی درخصوص ارزش زمین کارخانه و سند تک برگ اظهار کرد:با توجه به قیمت بازار املاک و مستغلات در مشهد مقدس که بیش از ۴۳ درصد املاک مشهد آستانه میباشد تفاوت قابل اهمیتی ندارد.
برنامههای تنوع روش فروش در سراسر کشور
وی درباره تنوع روشهای فروش شرکت و احداث فروشگاههای جدید گفت:در قسمت تحقیق و توسعه شرکت موضوع مطرح و در صورت به نتیجه رسیدن تعدادی از فروشگاههای دایر شده در تهران و رشت و … برای تاسیس در سایر شهرها اقدامات لازم صورت میگیرد.
راهاندازی خطوط جدید و برنامه تولید استانی
وی در ادامه افزود:با توجه به فعالیت کارخانه نظرآباد در زمینه دونات و اشترودل شیرین، بعد از مدت زمانی، آنالیز فروش به صورت دقیق مورد بررسی قرار میگیرد. در صورت سودآوری و به صرفه بودن، امکان راهاندازی سایر خطوط تولید را نیز فراهم میکنیم. فعلاً برنامهای برای تولید در سایر استانها نداریم.
فروش محصولات و شرایط دریافت وجه
هادیان در خصوص فروش محصولات شرکت در مراسم مذهبی آستان قدس رضوی عنوان کرد: همانند سایر خریداران از آستان قدس نیز وصولی از بابت فروش اجناس داریم و خواهیم داشت. قیمت محصولات نیز برای فروش به آستان با سایر مشتریان یکسان است.
گسترش ناوگان پخش شرکت
وی درباره برنامههای توسعه ناوگان توزیع افزود: در مرحله اول شرکت صنایع غذایی رضوی با هدف دستیابی به بازارمحلی و رعایت حال مصرفکننده به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ ایران در تلاش است با ایجاد شبکه فروش به صورت گسترده با دامنه مویرگی در ۵ استان به این مهم دست یابد.
تجدید ارزیابی داراییهادر «نان»
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نان رضوی در خصوص مانده مازاد تجدید ارزیابی داراییها در ترازنامه شرکت گفت:با توجه به پذیرفته شدن شرکت صنایع غذایی رضوی در بازار فرابورس، بعد از بررسی واحد مالی و اخذ تاییدیه بازرس قانونی و معتمد بورس اقدامات لازم صورت میپذیرد.
تامین مالی و افزایش تسهیلات بانکی
وی در پاسخ به اینکه مانده تسهیلات شرکت در سال 1403 حدود 6 برابر شده و نزدیک به 700 میلیارد تومان رسیده است .این وام باى سرمابه درگردش گرفته شده یا توسعه شرکت ؟نیز تأکید کرد:با توجه به راهاندازی قسمت سامان بازار کارخانه نیاز به سرمایه در گردش بیشتری احساس میشد که با دریافت تسهیلات بانکی این نیاز شرکت نیز مرتفع گردید.
وضعیت وصول مطالبات شرکت در سال ۱۴۰۳
هادیان در پاسخ به دو برابر شدن دریافتیهای تجاری در سال ۴۰۳ و اثر آن بر نقدینگی شرکت بیان کرد:به دلیل افزایش قیمتها و افزایش فروش توسط سیستم فروش مویرگی، علاوه بر افزایش حسابهای دریافتنی میزان درآمد و فروش کلی نیز افزایش قابلملاحظهای داشته است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.