Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شرایط نامطلوب اقتصادی در کشورایجاب می کند تا برای حرکت سریعتر و بهبود وضعیت اقتصادی چاره ای اساسی اندیشیده شود گفت: اجرای همه بند های سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی تنها راهکار بهبود شرایط و رونق تولید و معیشت مردم است.
رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب بارها در فرمایشات خود بر مشارکت آحاد ملت در تمامی زمینه ها تاکید داشتند افزود: بهترین حکم و سند مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی برای بهبود شرایط که به قلم مبارک رهبری در بند یک سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغ گردیده اما متاسفانه عملی شدن این مهم مغفول مانده است.

رئیس فراکسیون 1404 مجلس با تاکید بر اینکه هرچه سریعتر باید بندهای اقتصاد مقاومتی اجرایی گردد تصریح کرد: رهبری انقلاب برای تدوین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای آن در جامعه، وقت و سرمایه گذاشته‌اند و بارها بر اجرای آن تأکید فرمودند و طبعاً انتظار دارند که دلسوزان انقلاب تحقق آنها را پیگیری کنند.

زارع در ادامه به تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی درفراکسیون1404 خبر داد و گفت: ضرورت تشکیل این کمیته لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بهبود شرایط اقتصادی و تقویت و مقاوم سازی اقتصاد داخلی است لذا این کمیته در فراکسیون 1404 که قرار است اجرای سند چشم انداز را دنبال کند تشکیل شد تا در نخستین گام بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی را به منظور اجرایی شدن پیگیری کند.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی صرفاً با مشارکت مردمی امکان پذیر است افزود: برای بالا بردن مشارکت مردمی باید از هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی استقبال کرد. فضایی باید بر کشور و جامعه حاکم گردد که همه مردم خودشان را مولد در اقتصاد و شریک در پیشرفت و مقاومت کشور حس کنند و بر آن ببالند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در همین راستا به حداکثر رساندن مشارکتهای مردمی در اقتصاد نخستین ومهمترین مبحث اقتصاد مقاومتی شده و ضرورت تشکیل این کمیته نیز اجرایی شدن این سیاستهاست گفت: ما در فراکسیون 1404 به این نتیجه رسیدیم تا با تشکیل کمیته ای پیگیری های جدی از لحاظ نظارتی هم از لحاظ تقنینی داشته باشیم و با تشکیل جلسات مکرر با مسولان محترم دستگاههای دولتی بندهای اقتصاد مقاومتی را سریعتر اجرایی کنیم.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیته می تواند از نظرات کارشناسان محترم استفاده کند تا مسیر رسیدن به اهداف مورد نظر کوتاهتر شود افزود: در این کمیته دستورالعملها و آیین نامه های موجود بررسی می شود تا اجرای این سیاستها سهل تر شود.

رئیس فراکسیون 1404 با بیان اینکه مهمترین مبحث این کمیته چگونگی ونحوه تشکیل مشارکتهای مردمی برای انجام فعالیتهای اقتصادی است تصریح کرد: با استفاده از تشکیل شرکتهای تعاوتی و سهامی عام میسر می شود البته باید پذیرفت که اساس کار گروهی و مشارکتی خود نیازمند فرهنگ سازی وروح خودباوری کار تیمی است زیرا کار گروهی اساسا مشکلاتی دارد که در آن سلایق متفاوت قرار است یک هدف را دنبال کند لذا فعالان عزیز اقتصادی باید به تشکیل این شرکتها اعتماد کنند و به حمایتهای قانونی مجلس و دولت بویژه سازمان بورس نیز اطمینان داشته باشند بنابراین همکاران عزیز ما در مجلس و دولت باید اولین گام را در این راه با اعتماد سازی بردارند

زارع ادامه داد: این کمیته با دعوت از همکاران دولت بویژه در حوزه بورس این قدم اصلی را بر خواهد داشت تا پروسه صدور مجوزهای تشکیل و توسعه شرکتهای سهامی عام و نظارتهای بورس تا حدی که ممکن است سهل و امکان پذیر شود تا مردم بتوانند در راه رسیدن به خواسته های قانونمندشان که همان مشارکت در فعالیت های اقتصادی است حمایت شوند.

یادآور می شود فراکسیون 1404 مجلس شورای اسلامی با 145عضو و با توجه به اهمیت سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است. فراکسیون 1404 اجرای این سند بالای دستی و قانونی را دغدغه‌ای جدی برای مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانسته و می‌خواهد برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف آن، رفع مشکلات موجود میان امکانات اجرایی و اهداف درازمدت آن و یافتن روش‌های مشارکت فعال همه بخشی‌های کشور را در راستای تحقق آن اهداف و چگونگی استفاده از فرصت‌ها و باورها را در این سند مورد تأکید دوباره قرار دهد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24