Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شرایط کم‌رمق و بی‌انگیزه‌ای را تجربه کرد که در نهایت به افت 104واحدی شاخص کل منجر شد.
در بازار، دیروز معامله‌گران تحت تاثیر رکود سنتی اسفند ماه همچنان با کمبود نقدینگی مواجه بودند که در این میان پذیره‌نویسی صندوق سپاس نیز سطح نقدینگی بازار را به حد قابل ملاحظه‌ای کاهش داد. در این شرایط بورس دیروز، تنها شاهد معامله 70میلیارد تومان اوراق بهادار بود. در فرابورس نیز ارزش معاملات به 150میلیارد تومان رسید. در بازار دیروز در تحولات کلان موثر بر بازار، تعرفه واردات فولاد افزایش یافت.
در این زمینه یک مقام مسوول در وزارت صنعت از تصمیم جدید دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد از 9 اسفندماه خبر داد و گفت: با این مصوبه، تعرفه شمش 10درصد، تعرفه مقاطع تخت فولادی 15درصد و مقاطع طولی 20 درصد تعیین شده است.
شهرام میرآخورلو در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از تصمیم جدید دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد خبر داد و گفت: دولت از نهم اسفندماه سال‌جاری به پیشنهاد وزارت صنعت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تعرفه واردات فولاد را افزایش داد و به این ترتیب، تعرفه واردات برای شمش از 4 به 10 درصد، برای مقاطع تخت فولادی و آن دسته از مقاطعی که تولید داخلی نداریم، 15 درصد و برای مقاطع طولی مثل تیرآهن و میلگرد به 20 درصد افزایش داده است. در همین حال دیروز در گروه معدنی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رسما درخواست وزیر اقتصاد برای بازپس دهی پروانه معادن چادرملو و گل‌گهر را رد کرد. جعفر سرقینی درباره کاهش حق انتفاع معادن به «ایسنا» گفت: کاهش بهره مالکانه 100 درصد به نفع دو معدن «گل‌گهر» و «چادرملو» بوده و نباید اعتراضی در این خصوص وجود داشته باشد، چرا که این امر به‌صورت کارشناسی تصمیم‌گیری شده است. وی با بیان اینکه هنوز برای مابقی معادن تصمیمی اتخاذ نشده است، اظهار کرد: صحبت‌هایی درباره این موضوع که از همه معادن حق انتفاع گرفته شود، شده اما هنوز مصوبه قطعی در این خصوص ارائه نشده است.
پروانه‌های بهره‌برداری «چادرملو» و «گل‌گهر» منتقل نمی‌شوند
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعتراض نسبت به نامه اخیر وزیر اقتصاد به معاون اول رئیس‌جمهوری درباره ارجاع پروانه بهره‌برداری معادن «گل‌گهر» و «چادر‌ملو» گفت: پروانه‌های بهره‌برداری معادن «چادرملو» و «گل‌گهر» منتقل نمی‌شود. سرقینی با اشاره به اینکه پروانه‌های بهره‌برداری معادن سنگ آهن «گل‌گهر» و «چادرملو» به نام ایمیدرو است و هرگز واگذار نمی‌شود، اظهار کرد: واگذاری پروانه بهره‌برداری این دو معدن به ایمیدرو قانونی است و این پروانه‌ها به هیچ‌کس دیگری منتقل نمی‌شود.
وی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید درباره نقل و انتقال احتمالی پروانه‌های بهره‌برداری معادن «گل‌گهر» و «چادرملو» تصمیم بگیرد و وزیر اقتصاد نقشی ندارد.
در گروه فلزی دیروز مس باهنر گزارش خود را منتشر کرد. «فباهنر» پس از افزایش سرمایه 100 درصدی، سود 162 ریالی را برای هر سهم در سال مالی 94 پیش بینی کرده است. این شرکت سود هر سهم در سال مالی 93 را با سرمایه جدید 90 میلیارد تومانی مبلغ 158 ریال گزارش کرده است. این افزایش سرمایه تا 29 اسفند 93 به ثبت خواهد رسید. در گروه پتروشیمی، پتروشیمی خارک در گزارشی سود سال آینده خود را با کاهش 12درصدی اعلام کرد که باید گفت کاهش قیمت جهانی متانول و گازها نقش مهمی را در کاهش سود این شرکت داشته است.
در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن شاخص با کاهش 16/ 0 درصدی به رقم 63هزار و 806واحد رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24