Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عصر ایران: عربستان سعوی به یمن حمله کرد. دستور آغاز این عملیات را سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در ساعت 12 نیمه شب به وقت عربستان صادر کرده است.
رسانه های عربی عربستان سعودی علت آغاز این عملیات نظامی خود را حمایت از مشروعیت دولت قانونی در یمن و نجات این کشور و پاسخ مثبت به درخواست هادی برای دخالت نظامی اعلام کرده است. در مقابل، حوثی ها آن را تجاوز دشمن توصیف کردند.

بر اساس گزارش های رسیده جنگنده های این کشور مواضع انصارالله را در صنعا هدف قرار داده اند. به گزارش «انتخاب»، هواپیماهای عربستان فرودگاه بین المللی صنعا را هدف قرار دادند و ضد هوایی های یمن به سوی آنها شلیک کردند.

به گزارش المیادین، بیشتر مواضع پدافند هوایی انصارالله توسط جنگنده های سعودی هدف قرار گرفته است. مصر نیز اعلام کرد که اگر نیاز باشد از زمین و دریا و آسمان به یمن حمله می کند.

دستور آغاز عملیات را سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در ساعت 12 نیمه شب به وقت عربستان صادر کرده است. سفیر عربستان در آمریکا گفت که عملیات ضد حوثیها شامل حملات هوایی می شود.

وی افزود: با آمریکا مشورت کرده ایم اما این کشور در این عملیات مشارکت ندارد. عادل الجبیر اضافه کرد: ده کشور در حمله ضد حوثی ها مشارکت دارند که پنج کشور عرب حاشیه خلیج فارس جزئی از آنها هستند.

الجبیر افزود: عملیات نظامی ما با هدف نجات یمن و دولت قانونی آن انجام می شود.

منصور هادی کجاست؟

الجزیره نوشت: مدیر دفتر منصور هادی رییس جمهور(مستعفی) یمن اعلام کرد هادی در مکان امنی در یمن مستقر است و اقدامات کمیته های حامی خود را پیگیری می کند.

به گزارش «انتخاب»، یک مقام آمریکایی اعلام کرد صبح روز چهارشنبه با عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن گفتگوی تلفنی صورت گرفته اما کسی نمی‌داند وی در حال حاضر کجاست.

در همین حال، ریاض یاسین وزیر امور خارجه انتصابی یمن مدعی شد: ایران برای کمک به جنبش انصارالله یک پل ارتباطی هوایی با یمن ایجاد کرده است. ما ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز یمن را خواستاریم.

وی ادعا کرد: هدف ایران و حوثی ها از تحولات اخیر یمن اشغال باب المندب و تشدید محاصره کشورهای عربی است.

انصارالله : حمله هوایی عربستان به یمن دهها کشته بر جای گذاشته است

تلویزیون المسیره گروه انصارالله در یمن گزارش داد که هدف قرار گرفتن یک منطقه مسکونی در شمال صنعا پایتخت این کشور دهها قربانی بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از صنعا، این کانال تلویزیونی ماهواره ای مصرانه از پرسنل پزشکی و درمانی خواست هر چه سریعتر خود را به بیمارستانها پایتخت برسانند.

خبرگزاری ها اعلام کردند که عربستان ساعاتی پیش به یمن حمله کرده و این اقدام در پی پیشروی و پیروزی های جنبش اعتراضی مردم به رهبری انصارلله در منطقه صورت گرفته است.
   

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24