Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رانندگان خودرو ها پس از اتمام سهمیه بنزین کارت های خود تا شارژ مجدد از کارت های سوخت کارگران جایگاه هها استفاده می کنند در حالیکه کارت های خودشان هم شارژ هزار تمانی می شود و استفاده از کارت کارگران موجب سوء استفاده آنان می شود.
به گزارش شبکه خبر، در هر کارت سوخت اجاره‌ای ۳۰۰ لیتر سهمیه بنزین ۷۰۰تومانی، ۳۰۰هزار تومان ارزش دارد که ۹۰هزار تومان از این رقم سود خالص فعالان این بخش است که طبق توافقات دونفره، بین کارگر پمپ بنزین و مالک خودرو تقسیم می‌شود.

رانندگان خودروهای سواری پس از اتمام سهمیه ماهانه 60لیتری بنزین 700تومانی کارت‌های سوخت خود، تا شارژ مجدد کارت سوخت از بنزین یک‌هزار تومانی استفاده می‌کنند. در حالی که هر ماه 300 لیتر سهمیه استفاده از بنزین آزاد در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود اما قریب به اتفاق رانندگان برای سوخت گیری با بنزین آزاد از کارت‌های سوختی استفاده می‌کنند که به‌صورت نامحدود در اختیار کارگران جایگاه‌های عرضه بنزین است.

این کارت‌ها که در اختیار متصدیان نازل‌های سوخت گیری قرار دارد تماماً با بنزین 1000 تومانی برنامه ریزی شده، اما میان تمامی سوخت گیری‌ها با کارت‌های آزاد جایگاه‌داران، گاهی دیده می‌شود که کارت سوختی از سوی کارگر جایگاه برای سوخت گیری با بنزین یک‌هزار تومانی در نازل سوختگیری قرار داده می‌شود که نرخ 700تومانی را نشان می‌دهد.

برخی از کارگران پمپهای بنزین، با نگه‌داشتن کارت‌ها ی جا مانده در جایگاهها نزد خود تا زمانی که صاحب آن برای ابطال و صدور مجدد کارت سوخت اقدام کند، از سهمیه‌های بنزین 700تومانی آن استفاده کرده و این سهمیه‌ها را هر لیتر 1000 تومان به متقاضیان بنزین آزاد می‌فروشند. در این صورت هر لیتر بنزین، سودی 300تومانی راهی جیب این کارگر می‌کند.

بخشی دیگر از این کارت‌ها که سرنوشتی جالب‌تر دارند، کارت‌های سوخت برخی مالکان وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی‌ها و وانت‌بارها هستند. این رانندگان که به‌دلیل فعالیت کم در عرصه حمل و نقل عمومی و یا به‌دلیل استفاده از سوخت جایگزین CNG به‌جای بنزین، بخشی یا تمامی سهمیه بنزین 700تومانی‌شان در طول ماه بلااستفاده می‌ماند، کارت‌های سوخت خود را به برخی از کارگران پمپهای بنزین اجاره می‌دهند.

این اجاره دادن کارت سوخت در برخی موارد به‌صورت مشارکتی است، یعنی کارگر پمپ بنزین هر میزان بنزین 700تومانی را که از این کارت با قیمت 1000 تومان بفروشد به‌تناسب درصد توافق شده، سهم خود را برداشته و سهم مالک کارت سوخت را نیز پرداخت می‌کند.

اما در برخی موارد دیده شده که کارت‌های سوخت مالکان برخی خودروهای عمومی که از کارت‌های خود استفاده نمی‌کنند در دست برخی کارگران پمپهای بنزین قرار دارد و اجاره ماهانه این کارت‌ها از سوی کارگران پرداخت می‌شود. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24