Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

 نشست اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در محل این شرکت برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید عبدالکریم رضوی اردکانی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، در این نشست با اشاره به فعالیت90 صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در همه مراکز استان‌ها، 40 صندوق شهرستانی و 10 صندوق زنان در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر 850 میلیارد تومان سرمایه این 90 صندوق تا پایان سال 93 است که علاوه بر تشکل‌ها، افراد حقیقی نیز عضو آن هستند.
وی افزود: در حال حاضر 45 هزار و 768 نفر سهامدار تک بهره‌بردار، 6 هزار و 853 تشکل و 2 هزار و 37 بهره‌بردار پروانه‌دار (گاودار، پرورش دهنده ماهی و...) عضو صندوق هستند که متناسب با تولیدشان، سهامدار این صندوق هستند.
رضوی با بیان این که تاکنون از منابع اعتبارات دولتی 553 میلیارد تومان به صندوق واگذار شده است، گفت: از منابع داخلی این صندوق نیز 3758 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصدی با شیوه سهل و آسان در قالب شرکت‌های 5 نفره اختصاص یافته است.
وی افزود: عمده این تسهیلات به صورت سرمایه در گردش به نهاده‌ها و تجهیزات تنظیم بازار متناسب با دوره تولیدشان، تخصیص یافته است.
رضوی در خصوص برنامه‌های آینده این صندوق در برنامه ششم توسعه گفت: تشکیل 52 صندوق تخصصی و محصولی با تاکید وزارت جهاد کشاورزی با سرمایه‌ای معادل 5200 میلیارد ریال مانند صندوق بذر، زیتون و ...، تقویت صندوق‌های موجود و افزایش سرمایه آنها، افزایش تعداد صندوق‌ها از 90 به 104 صندوق تا پایان امسال و 145 صندوق تا پایان برنامه ششم توسعه، سهامداری 950 هزار تولید کننده تا پایان برنامه ششم در این صندوق‌‌ها و تحت پوشش قرار دادن یک میلیون بهره‌بردار از جمله برنامه‌هایی است که توسط این صندوق پیش‌بینی شده است.
وی افزود: در برنامه پیشنهادی، برای سرمایه در گردش یک میلیون بهره‌بردار، 12 هزار و 728 میلیارد تومان تسهیلات برای بهره‌برداران پرداخت می‌کنیم و در مجموع 38 هزار و 174 میلیارد تومان تسهیلات تا پایان برنامه ششم توسعه دنبال خواهد شد.
این مسوول ادامه داد: برای سرمایه‌گذاری نیز ظرفیت خوبی توسط کمیسیون کشاورزی طراحی شده است اما به خاطر مشکلی که در سازمان مدیریت وجود دارد، نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم که با پیش‌بینی 1372 میلیارد تومان از طریق صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری امیدواریم بتوانیم از این فرصت برای توسعه بخش استفاده کنیم.
رضوی در ادامه تامین منابع مورد نیاز برای تشکیل و توسعه و سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها را از چالش‌های مهم این شرکت عنوان کرد.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خواستار تخصیص بخشی از سرمایه صندوق توسعه ملی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه از منابع توسعه صندوق، استمرار ردیف خاص در برنامه ششم در قوانین بودجه سنواتی، تخصیص درصدی از تعرفه واردات نهاده‌ها و محصولات کشاورزی و تبدیل به سرمایه و تخصیص منابع حاصل از فروش شرکت‌های دولتی برای رفع مشکل تامین منابع این صندوق شد.
رضوی سپس خواستار رفع موانع حاکم بر پذیرش و اجرای عاملیت اعتبارات توسط صندوق توسعه ملی شد و گفت: با عاملیت صندوق توسعه ملی می توان از مکانیزم پرداخت مستقیم منابع و ... استفاده کرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر توسعه صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد.
عباس رجایی گفت: توسعه این صندوق و تلفیق صندوق تضمین سرمایه‌گذاری و صندوق تضمین صادرات بخش کشاورزی می‌تواند تکمیل کننده حلقه‌های بخش کشاورزی باشد.
وی گفت: با توجه به ایجاد این صندوق‌ها، می‌توان مقدمه‌ای برای ایجاد سازمان توسعه تجارت بخش کشاورزی فراهم کرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس سپس بر لزوم استفاده این صندوق از همه ظرفیت‌های قانونی خود در حوزه‌هایی همچون بازرگانی، بیمه، مباحث مدیریتی و سرمایه‌ای بخش کشاورزی تاکید کرد.
در این نشست، اعضای کمیسیون کشاورزی به ارائه سوالاتی در خصوص تاثیر توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، باغبانی، دام و ... و نحوه خدمات‌رسانی صندوق به مناطق محروم و تاثیر آن در این مناطق، چگونگی اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌های این صندوق‌ها توسط وزارت جهاد کشاورزی و ... پرداختند و اعضای صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیز پاسخگوی سوالات نمایندگان مجلس شدند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24