Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد مبین و برترین عرضه از آن نماد خکاوه بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در گروه پتروشیمی امروز "مبین" توانست عنوان بیشترین حجم صف خرید در بازار بورس را به خود اختصاص دهد.

ž مدیرعامل بورس اوراق بهادار با اعلام ابطال ۱۱ میلیون سهم پتروشیمی مبین در پایان ساعت کاری روز گذشته و تعیین شروطی برای عرضه ۳ درصد دیگر توضیح داد: ادامه عرضه سهام "مبین" دارای شروطی چون وجود تقاضای محکم و پایدار، نظر سهامدار عمده و شرایط مناسب بازار است. در صورت تحقق این شروط ، باقی مانده سهام پتروشیمی مبین به تدریج و آرامی عرضه خواهد شد.

ž حسن قالیباف اصل با اشاره به عرضه موفق 7 درصد سهام پتروشیمی مبین به عنوان دومین شرکت بورسی و سومین عرضه اولیه بازار در سال جدید، اظهار داشت: عرضه اولیه سهام شرکت جدید و بزرگی چون پتروشیمی مبین با اهدافی چون کمک به افزایش نقدشوندگی، متنوع تر کردن گزینه های سرمایه گذاری ، جلب سرمایه های مردمی و عمیق تر شدن بازار سهام انجام می شود.

ž در بانکی ها امروز هم "وپست" تنها نماد گروه بود که صف خرید خود را تا نزدیکی های پایان معاملات حفظ کرد. بعد از روزها انتظار، شورای پول و اعتبار بالاخره عصر سه شنبه در مورد نرخ سود بانکی جدید تصمیم گیری کرد تا از این پس نرخ سود سپرده های کوتاه مدت حداکثر 20 درصد و نرخ سود تسهیلات مبادله ای نیز حداکثر 21 درصد شود. همچنین اعضای شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات مشارکتی را از 28 درصد به 24 درصد کاهش دادند.

ž در گروه خودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جزئیات جلسه با وزیر صنعت در مورد گزارش تحقیق و تفحص از خودرو، گفت: مسئولان وزارت صنعت اراده‌ای برای ایجاد تحول اساسی در صنعت خودرو ندارند و نمی‌خواهند مشکلات این صنعت را به طور ریشه‌ای برطرف کنند به همین دلیل سوال از وزیر صنعت در این مورد به صحن علنی مجلس ارائه شد.

ž در این گروه امروز شرکت 210 میلیاردتومانی سایپا دیزل اقدام به شفاف سازی در مورد افزایش سرمایه کرد اما به دلیل عدم تحقق انتظار سهامداران از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، این شفاف سازی منجر به ناامید شدن سهامداران و تشکیل صف فروش سنگین 58 میلیون سهمی شد.

ž این شرکت در حالی دارای زیان انباشته ای در حدود 270 تومانی برای سهم و 568 میلیارد تومانی است که در سه ماه اخیر به دلیل شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها با رشد نزدیک به 60 درصدی قیمت هر سهم مواجه شده بود اما با شفاف سازی امروز مبنی بر برنامه هیئت مدیره جهت کاهش سرمایه این شرکت به صف فروش رسید.

ž در سیمانی ها امروز شاهد گزارشی جدید بودیم. شرکت سیمان شرق در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 31 شهریور 94 شرکت را مبلغ 109 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با تعدیل منفی 43 درصدی گزارش شده است شرکت در دوره 6 ماهه نخست خود به ازای هر سهم 117 ریال زیان شناسایی نمود . شرکت اعلام نموده است که در پیش بینی درآمد حاصل از سرمایه گذاریها مبلغ 211448 میلیون ریال مربوط به شرکت فرآورده های سیمان شرق می باشد که بخش عمده آن مربوط به سود حاصل از واگذاری زمین می باشد که تا تاریخ تهیه این گزارش محقق نگردیده است.

ž در ساختمانی ها که امروز نیز با اقبال بازار روبرو نشدند مدیر روابط عمومی بانک مسکن با بیان این که با تصویب طرح افزایش سقف تسهیلات خرید واحد مسکونی در شورای پول و اعتبار شرایط و جزئیات پرداخت این تسهیلات اعلام می‌شود گفت: وام 60 میلیونی خرید مسکن برای استفاده زوجین خانه اولی در دستور کار است.

ž "ثرود" شفاف سازی کرد. این شرکت اعلام نموده اقدام به مشارکت در پروژه مسکونی بهار آزادی واقع در اصفهان خیابان چهارباغ بالا نموده است. سهم این پروژه 60 درصد بوده و و بر اساس برآورده های اولیه بهای تمام شده پروژه 15.2 میلیارد تومان و فروش پروژه 23،3 میلیارد تومان می باشد. با توجه به زمان بندی ساخت و فروش این پروژه تاثیری بر سود سال مالی منتهی به پایان شهریور 94 نخواهد داشت.

ž در گروه تجهیزاتی و برقی؛ شفاف سازی فاراک، قرارداد جدید آکنتور، صادرات تراکتور و کمباین به کشور های همسایه، مشارکت با شرکت های چینی در اجرای پروژه و تامین مالی خارجی و صف کشیدن شرکت های خارجی بر حضور در پارس جنوبی و ... نشان می دهد که برداشته شدن تحریم ها، آثار مثبت و مهمی بر روند سودآوری شرکت های این گروه دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24