Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات در کشور گفت: بازرسان وزارت صنعت، سازمان های تعزیرات حکومتی و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید با هماهنگی و تعامل برنامه ریزی مشخصی را برای اعمال نظارت موثر بر بازارها داشته باشند.
روح الله بیگی ئیلانلو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات گفت: با وجود کاهش نرخ تورم در جامعه برخی از اقلام مصرفی با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو شده اند و در ملاقات های مردمی نمایندگان مجلس با مردم، این موضوع مطرح می شود.

نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین‌دژ درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: نرخ تورم حدود 15 درصد اعلام شده ،اما متاسفانه برخی افزایش قیمت ها هیچ تناسبی با این نرخ ندارد و در برخی موارد بهای تمام شده کالاها افزایش نیافته است،اما برخی فرصت طلبان سودجو نرخ فروش خود را 15 درصد گران کرده اند؛بنابراین ضرورت دارد نهادهای نظارتی به صورت کارشناسی تمامی بازارها را رصد و از تخلف ها جلوگیری کنند.

بیگی گفت: بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارکنان سازمان های تعزیرات حکومتی و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید با هماهنگی و تعامل برنامه ریزی مشخصی را برای اعمال نظارت موثر بر بازارها داشته باشند.البته این موضوع به معنی دخالت و امنیتی کردن بازار نیست،بلکه باید از سوءاستفاده برخی دلالان در زمینه افزایش قیمت غیرمنطقی جلوگیری شود.

ضرورت تشدید نظارت بر افزایش قیمت ها

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اقلام خوراکی و مصرفی نیاز روزانه خانوارها بوده؛بنابراین باید نظارت بر قیمت این نوع کالا ها در اولویت باشد و نکته دیگر اینکه نظارت ها به یک منطقه محدود نشود.

بیگی ئیلانلو افزود:مجلس این آمادگی را دارد از نهادهای نظارتی برای اعمال نظارت موثر بر بازارها و جلوگیری از افزایش قیمت ها حمایت کند؛ به دلیل اینکه این یکی از خواسته های اصلی مردم است.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد:باید پذیرفت به دلیل نبود سیستم جامع اطلاعات مالیاتی برخی افراد سودجو که تمرکز فعالیت های آنان روی کارهای دلالی کاذب بوده از هر فرصتی استفاده می کنند و باعث می شوند سطح عمومی قیمت کالاها در کشور بالا برود که باید تدابیری برای رسیدگی به این موضوع اتخاذ کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24