Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که وضعیت تلفات برق در شبکه های انتقال و توزیع اصلا با جایگاه فنی ایران نسبت به جهان همخوانی نداشته و بسیار نامطلوب بوده و نزدیک به 10 میلیارد دلار زیان ثابت و متغیر به کشور وارد می کند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز اعلام کرد: در این گزارش ملاحظه می شود که بر اساس آمارهای موجود اظهارنظر بعضی از مسئولین در خصوص بالا بودن مصرف سرانه کل برق کشور و همچنین متوسط مصرف سرانه بخش خانگی ایران نسبت به سایر کشورهای جهان با ملحوظ داشتن شرایط اقلیمی ایران و همچنین جایگاه جمهوری اسلامی ایران (از نظر ثبات امنیت و اقتصادی کشور) جای تردید وجود دارد.

ضمن این که ملاحظه خواهد شد وضعیت تلفات برق در شبکه های انتقال و توزیع اصلا با جایگاه فنی ایران نسبت به جهان همخوانی نداشته و بسیار نامطلوب بوده و نزدیک به 10 میلیارد دلار زیان ثابت و متغیر به کشور وارد می کند.

ازطرف دیگر پایین بودن راندمان نیروگاه های کشور نیز مزید بر علت شده و ضمن کاهش چشمگیر بهره وری بهینه سوخت نیروگاه ها،در افزایش شدت انرژی کشور نقش پررنگی دارند و بالاخره در مورد تعرفه برق هم باید توجه داشت که روش تشکیلات برق کشور در استفاده از قیمت متوسط ، روشی منسوخ در دیگر کشورها بوده و عملا باعث پوشش ضعف مشکلات شبکه برق کشور می شود ضمن اینکه یارانه داده شده به مشترکین مختلف را غیرشفاف کرده است.

امروزه در دنیا از روش محاسباتی قیمت تمام شده در سطوح مختلف ولتاژ و برای مشترکین مشابه استفاده می کنند که می تواند ضعف ها و قوت های خدمت برق رسانی را نشان داده و کاهش ضعف ها و تقویت نقاط قوت را امکان پذیر کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24