Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

 امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد بترانس و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در اخبار سیاسی عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: معاون وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی مجلس اعلام کرد: بازرسی‌ها از مراکز نظامی به صورت مدیریت‌شده پذیرفته شده اما در خصوص دسترسی به دانشمندان هسته‌ای هنوز پاسخی به طرف مقابل داده نشده است.

ž وی افزود: درمورد لغو تحریم‌ها نیز عراقچی اظهار داشت که لغو تحریم‌ها در بخش اقتصادی درحال بحث است تا طرف مقابل با زیرساخت تحریم‌ها را با صدور یک سند بردارد و اعلام کند که اگر ایران به تعهدات خود عمل کند ما تحریم‌ها را برمی‌داریم و بعد از آنکه ما به تعهدات خود عمل کردیم، آنها تحریم‌ها را تعلیق می‌کنند.

ž در اخبار اقتصادی بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران و با اشاره به عدم واریز سهمیه بنزین خودروهای شخصی گفت: وضعیت قیمت و سهمیه بنزین تا 3 روز آینده در دولت تعیین تکلیف می‌شود. وی درباره گران شدن قیمت بنزین و حذف قیمت بنزین 700 تومانی، گفت: در این زمینه همه گزینه‌ها روی میز است.

ž در پتروشیمی ها به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مرضیه شاهدایی، سه طرح پتروشیمی موجود در مسیر خط لوله اتیلن غرب را از جمله طرحهای آماده افتتاح در سال ٩٤ اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این طرحها، تولید پلی اتیلن سبک و سنگین کشور حدود ٩٠٠ هزار تن افزایش می یابد.

ž مدیر امور طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: خوراک این مجتمع های پتروشیمی با توجه به پیشرفت و بهربرداری از فازهای میدان گازی پارس جنوبی، تامین خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.

ž در بانکی ها امروز شاهد انتشار چند گزارش بودیم. بانک تجارت که با سرمایه بیش از 4.57 هزار میلیارد تومانی همچنان دربند قیمت های کمتر از 100 قیمت اسمی است، اولین سود هر سهم سال مالی جاری را 194 ریال پیش بینی کرد که در مقایسه با سود 111 ریالی سال مالی قبل، 75 درصد افزایش نشان می دهد.

ž بانک خاورمیانه 400 میلیارد تومانی نیز که از 10 اسفند سال گذشته به بورس انتقال یافته، اولین سود هر سهم سال مالی 94 را 302 ریال در نظر گرفت که 37 درصد نسبت به سود 220 ریالی سال مالی گذشته رشد کرده است.

ž اما پست بانک که زمانی نه چندان دور یکی از پرحاشیه ترین بنگاه های مشمول اصل 44 حاضر در بورس بود ، اولین سود هر سهم سال جاری را با سرمایه 323 میلیارد تومانی، تنها 2 ریال اعلام کرده است که به هیچ وجه قابل مقایسه با دو بانک تجارت و خاورمیانه نیست.

ž در سرمایه گذاری ها علیرضا برادران به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، منصوب شد. طی مراسمی که روز جاری با حضور مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری و اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، از زحمات اکبر محققی مدیر عامل سابق این مجموعه که از سال 1392 در این سمت ایفای تعهد کرد، تقدیر به عمل آمد و سکان هدایت این هلدینگ بورسی با سرمایه 1440 میلیارد تومان به علیرضا برادران سپرده شد.

ž در گروه خودرو در این گروه بدنبال درخواست افزایش نرخ از سوی سایپا و ایران خودرو امیر حسن امیری در مورد برنامه شرکت مدیران خودرو برای افزایش قیمت محصولاتش، اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه‌های دستمزد و مواد اولیه، درخواست افزایش 15 درصدی قیمت محصولاتمان را به شورای رقابت ارائه کرده‌ایم.

ž در قطعه سازان شرکت گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 29 اسفند 93 شرکت را مبلغ 332 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با افزایش 57 درصدی همراه بوده است. در این گزارش سود حاصل از سرمایه گذاری با افزایش 26 درصدی مبلغ 3 میلیارد تومان ، سود عملیاتی با افزایش 89 درصدی مبلغ 6 میلیارد تومان اعلام شده است.

ž در لاستیکی ها ایران تایر نیز در گزارش عملکرد 12 ماهه سال مالی سال مالی 93 مبلغ 393 ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرده و این در حالیست که آخرین پیش بینی ها حکایت از زیان 268 ریالی به ازای هر سهم داشته است. این تایر ساز برای سال 94 به واسطه افتتاح طرح توسعه خود سود 177 ریالی را پیش بینی کرده است.

ž در فلزی ها شرکت باما در حالی که پیش از این برای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 633 ریال سود خالص پیش بینی کرده بود گزارش اخیر خود را با رشد 1 ریالی به 634 ریال رسانده است. عملکرد این شرکت در سال مالی 93 نسبت به سال مالی قبل با رشد 11 درصدی فروش، 66 درصدی بهای تمام شده و کاهش 45 درصدی سود عملیاتی روبرو بوده است.

žمعادن بافق تیز با رشد 5 درصدی سود سال 93 توانسته بودجه 483 ریاالی خود را تا 507 ریال افزایش دهد. گفتنی است سود شرکت بعلت عدم وجود موجودی انبار در سال 93 نسبت به سال مالی 92 با کاهش 60 درصدی همراه شده است. همچنین این شرکت در عملکرد سال 93 نسبت به سال مالی قبل با کاهش فروش 53 درصدی محصولات بدلیل عدم وجود موجودی انبار روبرو بوده است.

ž در سیمانی­ ها رییس انجمن تولیدکنندگان سیمان پاکستان با پیشنهاد برای افزایش تعرفه گمرکی برای سیمان ایران از یک به 25 درصد، گفت با در نظر گرفتن وضع تعرفه ضد دامپینگ علیه سیمان پاکستان از سوی آفریقای جنوبی، دولت پاکستان هم باید اقدام مشابهی را انجام دهد تا مانع ورود سیمان ایرانی به پاکستان و آسیب دیدن تولید داخلی و تاثیر منفی بر اعتماد سرمایه گذاران شود. وی اظهار کرد اگر دولت مانع واردات 500 هزار تن سیمان ایرانی شود، درآمد مستقیم به خزانه ملی به میزان یک میلیارد روپیه در سال افزایش خواهد یافت.

ž در کاشی سازها شاهد انتشار گزارش جدیدی بودیم. شرکت کاشی سینا در عملکرد 12 ماهه سال مالی 93 با کاهش 10 ریالی سودآوری همراه شده و برای هر سهم مبلغ 1614 ریال عایدی خالص محقق کرده است. همچنین این شرکت موفق به رشد سود تلفیقی خود در عملکرد 12 ماهه از 1566 ریال به 1623 ریال به ازای هر سهم شده است

ž "کساوه" همچنین برای هر سهم در سال مالی 94 با سرمایه جدید 35 میلیارد تومانی مبلغ 881 ریال سود خالص اعلام کرده(سال 93 با سرمایه 21 میلیارد تومانی 1614 ریال سود ساخته) که این به معنی کاهش 9 درصدی سودآوری در سال 94 نسبت به سال مالی قبل است.

ž در سنگ آهنی ها امیرخرمی‌شاد اظهار داشت: در قانون حمایت از تولید، برخی معافیت‌ها برای بخش معدن دیده شده که بهره مالکانه معادن از جمله این معافیت‌ها است. وی افزود: طبق قانون حمایت از تولید، اگر فعالان بخش معدن و صنایع معدنی فعال باشند، تا 10 درصد از معافیت در بهره مالکانه برخوردار خواهند شد.

ž خرمی شاد تصریح کرد: بحث تقسیط بدهی سال‌های 92 و 93 حقوق دولتی معادن سنگ آهن مطرح است و علاوه بر این، پیشنهاد استمهال در پرداخت این حقوق دولتی نیز از سوی ایمیدرو مطرح شده است.

ž وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که حداقل یک تا دو سال استمهال در پرداخت حقوق دولتی سال‌های 92 و 93 صورت گیرد. وی تصریح کرد: در مورد حقوق دولتی سال 94 نیز پیشنهاد بازنگری در رقم تعیین شده ارایه کرده‌ایم، البته رقم مشخص را اعلام نکرده‌ایم ولی خواستار بازنگری دراین موضوع هستیم که وزارت صنعت باید در مورد رقم حقوق دولتی سال 94 بررسی کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24