Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

ž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد شنفت و برترین عرضه از آن نماد فنوال بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،با توجه به نزدیك شدن به زمان پایان ضرب‌الاجل تمدید هفت ماهه توافق ژنو، برخی مباحث حكایت از تمدید مذاکرات به دلیل روند کند پیشرفت‌ها دارد. با این حال به نظر می‌رسد كه تنها برآورده شدن انتظار فعالان بازار سرمایه از سودآوری صنایع و شرکت ها، می‌تواند منجر به بهبود شرایط فعلی شود؛ به گونه ای كه كارشناسان از اجرای برنامه‌های دولت جهت سرمایه‌گذاری جدید، آزاد شدن سرمایه‌های بلوکه شده و تزریق نقدینگی به صنایع به‌عنوان راهكارهای موجود برای برون رفت از شرایط فعلی بازار سرمایه یاد می‌كنند

ž در اخبار سیاسی جان کری روزگذشته برای نخستین بار اشاره کرد که آمریکا آماده لغو تحریم های اقتصادی ایران است بدون آنکه مدارک کامل دال بر اینکه دانشمندان ایران به طور مخفیانه در ساخت تسلیحات هسته ای شرکت ندارند، ارائه شده باشد.

ž همچنین نخست‌وزیر عراق امروز به منظور دیدار با مقامات عالی‌رتبه ایران و در سفری یک روزه وارد تهران می‌شود، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق فردا (چهارشنبه) در رأس هیأتی بلندپایه وارد تهران می ‌شود.

ž نخست‌ وزیر عراق در سفر یک روزه‌اش به ایران ضمن دیدار با حسن روجانی رئیس جمهور با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات و گفت‌وگو خواهد کرد.همچنین حیدر العبادی در این سفر با مقام معظم رهبری نیز دیدار خواهد کرد.اواخر مهرماه سال 93 بود که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق نخستین سفر دوجانبه خود را به ایران انجام داد، تا ضمن نشان دادن خط مشی سیاست خارجی دولت جدید بغداد به مناسبات با کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی، تعمیق بخشد.

ž در پالایشی ها امروز و قبل از شروع معاملات با توقف دسته جمعی نمادها روبرو بودیم. معاون نظارت بر بوررس ها و ناشران سازمان بورس درباره علت توقف 5 پالایشگاه اصفهان ، بندرعباس، تبریز، شیراز و لااون ( نماد پالایشگاه تهران از هفته پیش به دلیل برگزاری مجمع متوقف است) اظهار داشت: این شرکت ها با ارسال نامه ایی به سازمان بورس از دریافت اعلامیه ایی از سوی وزارت نفت و وجود اطلاعات با اهمیت خبر داده اند.

ž وی با بیان اینکه تاریخ اعلامیه وزارت نفت 24 خرداد بوده که 25 خرداد به شرکت ها ارسال شده، ادامه داد: تاکنون جزییات اعلامیه وزارت نفت مشخص نشده اما از قرار معلوم مربوط به تغییرات ارقام یارانه ها است که نیاز به بررسی آثار این اعلامیه با ارقام قبلی توسط شرکت ها دارد.

ž در پتروشیمی ها جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی مبین طی روز جاری برگزار شد. در این جلسه برای هر سهم مبلغ 360 ریال سود نقدی به تصویب رسید.

ž در این گروه امروز شرکت پتروشیمی زاگرس در خصوص افزایش سرمایه خود اقدام به شفاف سازی کرد. این شرت اعلام نمود افزایش سرمایع 100 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی را در هیئت مدیره به تصویب رسانده است.

ž در این گروه شرکت کربن ایران که در سال های دور یکی از شرکت های کوچک اما مطرح بورس، درباه تغییر کاربری زمین کارخانه در شهر اهواز از صنعتی به مسکونی - تجاری شفاف سازی کرد و با صف خرید بیش از 3.6 میلیون سهمی و رشد 5 درصدی قیمت در روزجاری مواجه شد.

ž در گروه خودرو، بسیاری از کارشناسان معتقدند به دلیل مشکلات نقدینگی از یک سو و کاهش تقاضایی که در بازار خودرو صورت گرفته است از سوی دیگر، این صنعت شاید نتواند به تیراژ در نظر گرفته شده یک میلیون و 400 هزار دستگاهی برسد، بنابراین آنها پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای از نقش صنعت خودرو در رشد صنعتی کشور در سال 94 ندارند.

ž در این گروه شرکت ایران خودرو دیزل با تعدیل منفی سنگین سهامداران خود را متعجب کرد. این شرکت که پیش از این برای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 630 ریال زیان خالص پیش بینی کرده بود گزارش اخیر خود را با تعدیل منفی 49 درصدی به زیانی معادل 940 ریال تغییر داد. علت تعدیل منفی این شرکت هزینه مالی بالا اعلام شده است.

ž در گروه لاستیک، سخنگوی انجمن تایر ایران لب به انتقاد گشود و اعلام کرد: واردات، کارخانه های تایر را دچار رکود کرده است. طی سال گذشته بیش از 151 هزار تن تایر وارد کشور شده است واین واردات در حالی صورت گرفته که کارخانه های تولید تایر کشور در میان حجم زیادی از تولیدات خود پنهان شده اند.

ž در ساختمانی ها معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از افتتاح 1600 حساب بانکی برای دریافت تسهیلات مسکن از زمان آغاز فعالیت صندوق پس‌انداز مسکن یکم در سه روز کاری اخیر خبر داد. در این مدت در مجموع 28 میلیارد تومان در بانک مسکن برای دریافت تسهیلات خرید خانه سپرده‌گذاری شده است.

ž در گروه مخابرات که امروز با حجم مناسب تری نسبت به روز کذشته همراه شد سرپرست شرکت مخابرات درباره طرح افزایش ۱۳۳ درصدی نرخ مکالمه تلفن ثابت درسال جاری که توسط کمیته تخصصی رگولاتوری تعیین شده، شفاف سازی کرد. در اعلام افزایش 133 درصدی تعرفه‌های جدید تلفن ثابت در سال جاری که در کمیته تخصصی رگولاتوری تعیین شده و برای نهایی شدن به تصویب کمیسیون تنظیم مخابرات نیاز دارد، سرپرست شرکت مخابرات دست به شفاف سازی زد. سید اسدالله دهناد اعلام کرد: بر مبنای سناریوهای پیشنهادی این شرکت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درخواست بازنگری در تعرفه ها مطرح ولی تاکنون از سوی مبادی رسمی نتیجه ابلاغ نشده است. لذا در صورت اعلام ، بررسی اثرات مالی و تاثیر بر آن در پیش بینی سود هر سهم سال 94 شرکت اصلی و شرکت های گروه اقدام لازم انجام و پیش بینی اصلاحی سال جاری از طریق کدال منتشر خواهد شد.

ž در فلزات اساسی که امروز همگام با بازار در اکثر نمادها شاهد رشد قیمتی بود بهرام سبحانی مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان روزگذشته اظهار کرد: با وجود افزایش تعرفه واردات فولاد از سوی دولت از ابتدای سال جاری، به علت افت قیمت های جهانی، این کاهش تعرفه هنوز نتوانسته چتر حمایتی مناسب را روی صنعت فولاد کشور ایجاد کند. سبحانی گفت: تعرفه واردات فقط 15 درصد است و با این تعرفه نمی توان جلوی افت قیمت 40 درصدی را گرفت یا جبران کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24