Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 215

امروز اگر چه بازار با روندی مثبت آغاز به کار کرد اما در ادامه نتوانست با توجه به بی‌میلی و سردرگمی خریداران و فروشندگان سهام خود را برای برجای گذاشتن اثری مثبت در بازار امروز آماده کند.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،بازار سهام در حالی که یک روز معاملاتی دیگر را برای این هفته در روز آینده تجربه خواهد کرد این روزها نظاره‌گر فعالیت معامله‌گرانی است که پس از بررسی آثار نوسان ناشی از اخبار مثبت در حدود چهار هفته گذشته به دنبال اصلاح و بهینه‌سازی پرتفوی هستند.

ارزیابی برخی تحلیل‌گران از روند کنونی بازار سهام حول این محور می‌چرخد که با توجه به عدم پایداری و چرخش قابل قبول نقدینگی به ویژه از سوی دولت در بازار سهام نمی‌تواند دورنمای روشنی را حداقل در بلندمدت و میان مدت ترسیم کند. در این میان زمزمه دوباره برخی تهدیدها که پیش‌تر از آن به عنوان خود تحریمی‌های داخلی عنوان می شد باعث شده تا صاحبان صنایع و سهامداران آنها نتوانند استراتژی مشخصی را برای سرمایه‌گذاری خود دست کم تا پایان امسال داشته باشند.

موضوع افزایش ذخایر مطالبات مشکوک‌الوصول و نیز صرف نظر از تقسیم سود نقدی بالا در مجامع عادی سالیانه از سوی بانک‌ها؛ برخورد چکشی با معدنی‌ها به بهانه حمایت از فولادساز داخلی آن هم در شرایط رکودی بازارها و یا سردرگمی متولیان تصمیم‌ساز کشور برای تعیین فرمول قیمت‌گذاری خوراک مجتمع‌های پتروشیمی با وجود گذشت 4 ماه از سال در کنار دیدگاه کج‌دار مریض حقوقی‌ها به بازار سرمایه باعث شده تا تنها گزینه قابل اعتماد و اطمینان سرمایه‌گذاری در کشور همچنان در وضعیت سکون و ابهام قرار گرفته و نماگرهای آن در مرز رکود و رونق درجا زنند.

شایان ذکر است طی امروز و فردا یکی از شلوغ‌ترین روزهای کاری بازار سهام در زمینه برگزاری مجامع عادی سالیانه سهامداران خواهد بود. شرکت‌های بزرگ بورسی طی روزهای آینده تلاش می‌کنند تا مجامع خود را برگزار کنند، این در حالی است که به نظر می‌رسد از ابتدای هفته آینده جریان حرکتی بازار سهام همزمان با برگشت سهامداران از مجامع بتواند برای معامله‌گران مشهود‌تر باشد.

در معاملات امروز همسو با انتشار خبرهای مختلف در حوزه سیاسی و رفت و آمد نمایندگان برخی کشورهای اروپایی به کشور، صنعت خودروسازی با تکاپوی معامله‌گران اغلب حقیقی برای جمع‌آوری سهام روبرو بود. هرچند که در پاسخ به تقاضا، عرضه کافی وجود داشت.

همچنین در نماد معاملاتی گروه پتروشیمی‌ها سایه سنگین ابهام از نرخ خوراک گاز مجتمع‌های پتروشیمی باعث شد تا معامله‌گران این گروه بیشتر ترجیح دهند تا نظاره‌گر رخدادهای روزهای آینده باشند. هر چند که فروشندگان حقیقی در برخی نمادها به چشم می‌خورد.

به گزارش فارس این ادعا از سوی برخی کارشناسان نیز وجود دارد که بورس تهران اگر چه با عملیات بازار گردانی سهام این روزها در روندی متعادل گاهی در بی وزنی مطلق گام برمی‌دارد اما نحوه نوسان قیمت‌ سهام در این بازار و عدم امکان بازده انتظاری در معاملات صورت گرفته میان حقیقی‌ها و حقوقی‌ها باعث شده تا نوعی از دامپینگ در تابلوی معاملات بورس تهران شکل گیرد.

بازار امروز:

گروه بانک و مؤسسات اعتباری:

بانک دی یکی از نمادهای بانکی بود که امروز مجمعش برگزار شد. در این مجمع 10 تومان سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید و اعلام شد افزایش سرمایه 100درصدی از محل سود انباشته خواهد بود. شایان ذکر است مشاور رییس جمهور اشاره ای به کمبود منابه بانکها داشته و گفته است 50درصد منابع بانکها به دلیل سیاست های غلط پرداخت تسهیلات در گذشته مسدود شده است.

گروه خودرو و ساخت قطعات:

نمایندگان 2خودروساز آلمانی فولکس واگن و دایملر برای مذاکره و زمینه سازی برای حضور در ایران عازم تهران شده اند. در این گروه امروز خاهن، خرینگ، خبهمن و ختراک معاملات مثبتی داشتند.

گروه سرمایه گذاری ها:

در این گروه امروز در مجمع وبانک 100درصد سود هر سهم برای تقسیم بین سهامداران به تصویب رسید. بانک اعلام کرده است قصد دارد در سال جاری شفادارو را وارد بازار سرمایه نماید. وبیمه در این گروه امروز از شرایط بهتری برخوردار بود.

گروه سیمانی:

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از عدم هماهنگی با این سازمان در خصوص افزایش قیمت سیمان سخن گفت. در این گروه امروز نمادهای سخاش، سکرما و سهرمز قیمتهای مثبت 4 را تجربه کردند.

گروه انبوه سازی:

در این گروه مجمع شرکت توریستی رفاهی آبادگران ایران در مشهد برگزار شد که طی این مجمع 23 تومان سود نقدی به تصویب رسید و اعلام شد پروژه گلوگاه امسال تکمیل می شود. در این گروه امروز اکثر نمادها با قیمت منفی به کار خود پایان دادند.

گروه محصولات غذایی: در این گره عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنب از عدم تغییر قیمت خرید شیر از دامداران سخن گفت و اعلام کرد پیشنهاد میشود علی رغم مصوبه افزایش 6درصدی قیمت، صنایع لبنی نرخ محصولات را در سال جاری افزایش ندهند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24