Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264

دنیای اقتصاد / توافق هسته‌ای ایران با جامعه جهانی در حالی منجر به اعلام آمادگی برخی خودروسازان اروپایی برای همکاری مشترک با خودروسازان ایرانی شده است که به‌نظر می‌رسد این امر نحوه همکاری برخی از خودروسازان خارجی حاضر در ایران را با چالش مواجه کرده است.در این زمینه می‌توان به نوع همکاری شرکت رنو با دو خودروساز بزرگ کشور اشاره کرد.

درحالی‌که در روزهای اخیر بحث خرید بخشی از سهام یکی از شرکت‌های سایپا توسط رنو خبرساز شد، روز گذشته مدیرعامل ایران خودرو از داخلی سازی 3 خودرو شرکت رنو خبر داد. موضوعی که این سوال را مطرح می‌کند که برنامه شرکت رنو برای فعالیت در ایران و نوع همکاری این شرکت با ایران خودرو و سایپا در نهایت چگونه خواهد بود؟در این زمینه در حالی‌هاشم یکه زارع از توافق برای تولید کپچر، کلیو 4، فیس لیفت تندر و دیگر محصول جدید رنو به نام «آ- آانتری» خبر داد که مهدی جمالی، مدیرعامل شرکت سایپا چندی پیش از مذاکره برای سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت رنو خبر داد و شرط آن را همکاری انحصاری عنوان کرده بود. یک کارشناس صنعت خودرو در این زمینه معتقد است که این شرکت فرانسوی یکی از شرکای سابق تجاری خودروسازان ایرانی بوده است، اما ظاهرا، استراتژی مشخصی برای فعالیت در ایران ندارد.
به عقیده این کارشناس تمایل رنو به همکاری با دو شرکت خودروساز داخلی شاید سیاست درستی نباشد؛ زیرا این موضوع در گذشته نیز مشکلات بسیاری را پیش آورد و همین موضوع سرنوشت ناخوشایندی را برای یکی از خودروهای پرطرفدارش در ایران یعنی «ال 90» رقم زد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 270

پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24