Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در یک موضع گیری غیرمنتظره، کلیه معاونین خود و هیأت وزرا را به حالت تعلیق درآورد تا دولت جدید تشکیل دهد!

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در یک موضع گیری غیرمنتظره، کلیه معاونین خود و هیأت وزرا را به حالت تعلیق درآورد تا دولت جدید تشکیل دهد! این در حالی است که همزمان جنوب عراق شاهد تظاهرات شیعیان و غرب عراق شاهد نبرد شدید با داعش و شمال عراق در ناآرامی حضور داعش، ترکیه و ناآرامی کردستان است!
 
 
پایگاه خبری «سومریه نیوز» ساعتی قبل، این خبر را اعلام کرد و مشابه بمبی در فضای رسانه ای جهان عرب منتشر شد. با این حال، پایگاه خبری تحلیلی فردا مشابه بسیاری از ابررسانه های عربی و جهانی، تا تأیید رسمی آن صبر کرد؛ اما حدود ساعت ۱۱ به وقت تهران، دفتر نخست وزیری عراق با صدور اطلاعیه ای ضمن تأیید این خبر اعلام کرد: «برای اجابت درخواست معترضان و به خصوص بنا به ضرورت مبارزه با فساد، نخست وزیر عراق، حیدر العبادی، ترمیم جدی کابینه را در دستور کار قرار داده و در اولین گام، مسئولیت معاونان و هیأت وزرا را به حالت تعلیق درآورد.»
 
البته در بیانیه دفتر نخست وزیری اعلام شده «وزراء مربوط به امور خدماتی و معیشت روزمره، به عنوان "سرپرست" به کلیه فعالیت های خود ادامه خواهند داد تا کوچک ترین خللی در فعالیت های خدمات رسانی به شهروندان ایجاد نشود.»

او همچنین در حکم دیگری، «دستور کاهش حقوق و مزایای قانونی» کلیه مسئولین رده بالا شامل اعضای هیأت دولت، رؤسای قوای سه گانه، نمایندگان پارلمان و رده اول افسران ارتش را ابلاغ کرد. هم چنین از همه نمایندگان وزارتخانه ها و حتی فراکسیون های پارلمان دعوت کرد تا با تشکیل یک کمیسیون مشترک، تمامی موارد متهم به فساد را در کنار یکدیگر بررسی و با متخلفان برخورد کنند.

در بیانیه ای که دفتر حیدر العبادی منتشر کرده، تعبیر «چرا این وضعیت پیش آمده؟» برای فساد به کار رفته است! در این بخش، از کمیسیون فوق خواسته شده بدون کم ترین اهمال یا اتلاف وقت، بحث مبارزه با فساد را در الویت همه فعالیت های خود قرار دهند.
 
به گفته پایگاه خبری «نون»، او همچنین از هیأت رئیسه پارلمان برای برگزاری جلسه هماهنگی فوری دعوت کرده است و می خواهد علاوه بر آن، یک جلسه اضطراری غیررسمی با پارلمان داشته باشد تا در مورد صرورت اجراء این کار توضیحاتی را ارائه دهد.
 
کفتنی است از ابتدای هفته قبل، تظاهرات گسترده و وسیعی علیه دولت حیدر العبادی در شهرهای مختلف عراق برگزار شد. اعتراضات این دور، ابتدا از بصره و دیوانیه در جنوب شرقی عراق و با فاصله اندکی از ایران کلید خورد! در این مناطق، درجه حرارت هوا بالای ۵۵ درجه سانتیگراد بود؛ اما هنوز برق برای بخش گسترده ای از شهروندان به صورت جیره بندی بود! 
 
این اعتراضات از مناطق شیعه نشین همجوار با خوزستان کلید خورد؛ اما به سرعت به تمام نقاط عراق عربی کشیده شد! پس از یک هفته اعتراض، روز جمعه مقرر شد همه طوایف عراقی به صورت همصدا اعتراض خود به فساد را بیان کنند و گستره وسیع انجام تظاهرات، حیدر العبادی را به واکنش واداشته است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24