اختلاف آموزش خلبان هواپیماهای مسافربری تا هواپیماهای نظامی زمین تا آسمان است.
به گزارش عصر خبر، یک کارشناس حمل و نقل هوایی با انتقاد از این که بخش هواپیمایی کشوری متولی ندارد، گفت: هم اکنون ۲۰۰۰ خلبان جوان کشور به عنوان سرمایه های آینده این مملکت یا خانه نشین شده اند یا در آژانس ها کار می کنند.
هوشنگ شهبازی در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: هم اکنون 2000 جوان خلبان با سن 20 تا 25 سال در کشور داریم که یا خانه نشین شدهاند یا راننده آژانس.
وی تصریح کرد: هر کدام از این خلبانان 100 میلیون تومان هزینه کرده اند تا در مدت 5 سال توانسته اند گواهینامه خلبانی بگیرند.
وی با تاکید بر این که این خلبانان سرمایه های ملی هستند، بیان کرد: خلبانان هواپیمای مسافری پس از 5 سال آموزش باید 15 سال کمک خلبان باشند و بعد از 20 سال خلبان می شوند.
این کارشناس حمل و نقل هوایی با بیان این که آموزش خلبانی هواپیماهای سیویل با نظامی متفاوت است، اظهار کرد: اختلاف آموزش خلبان هواپیماهای مسافربری تا هواپیماهای نظامی زمین تا آسمان است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.