Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در آستانه یکصدمین سال تولد اینگرید برگمن نشریه لایف تعدادی عکس از پشت صحنه جنجالی ترین فیلم او که یکی از بزرگترین رسوایی‌ های اخلاقی آن زمان را در پی داشت، منتشر کرد.

این عکس ها را "گردون پارک" عکاس و فیلمساز امریکایی نشریه لایف از ساخت فیلم "استرومبولی" عکاسی کرده است.

به گزارش فرادید، اینگرید برگمن بازیگر سوئدی الاصل و یکی از ستاره های قدیم سینمای هالیوود گرچه به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند "کازابلانکا"، "طلسم شده"، "قطار سریع السیر شرق" و "سونات پائیری" و به دست آوردن سه جایزه اسکار در تاریخ سینما شناخته می‌شود اما دهه پنجاه میلادی نام او با یکی از بزرگترین رسوایی‌های اخلاقی سینما گره خورد.

برگمن که در همان اولین سال‌های ورودش به هالیوود برنده جایزه اسکار شد پس از  ازدواج با یک دندان‌پزشک، صاحب یک دختر به نام "پیا" شد. او در اوج محبوبیت و شهرت بود تا این که در بهار سال 1948 و به طور اتفاقی در یکی از سینماهای آمریکا به تماشای فیلمی از روبرتو روسلینی کارگردان مشهور ایتالیایی به نام "رم شهر بی دفاع" رفت.

فیلم روسلینی چنان تاثیری روی برگمن گذاشت که در تماسی با روسلینی خواستار بازی در فیلمی به کارگردانی او شد. اینگرید که سخت شیفته شخصیت روسلینی شده بود پیشنهاد او را برای بازی در فیلم "استرومبولی" در ایتالیا پذیرفت و علیرغم مخالفت همسرش راهی ایتالیا شد. 

فیلمبرداری فیلم روسلینی با بازی برگمن در جزیره "استرومبولی" در شمال شرقی سیسیل کلید خورد و از همان ابتدا رسانه‌ها شایعات درباره رابطه برگمن و روسلینی را منعکس می‌کردند. این شایعات اما با باردار شدن ستاره سوئی به یک رسوایی اخلاقی بین المللی تبدیل شد. این رسوایی اخلاقی آنقدر ابعاد گسترده ای پیدا کرد که در مجلس سنای ایالات متحده برگمن را تهدید کردند که حق بازگشت به امریکا را ندارد.

جدا از شکست تجاری فیلم "استرومبولی" جنجال‌های پیرامون آن، ستاره هالیوود را کاملا منزوی کرد. برگمن پس از جدایی رسمی از همسر سابقش با روسلینی ازدواج کرد و گرچه این ازدواج نیز تا سال 1957 بیشتر دوام نیاورد اما او نتوانست تا 8 سال در انظار عمومی ظاهر شود. او در این مدت با همسرش پروژه‌های فیلمسازی هنری را دنبال کرد.

عکس هایی که آن زمان "گردون پارک" عکاس و فیلمساز امریکایی از مراحل ساخت "استرومبولی" با بازی برگمن و کارگردانی روسلینی در این جزیره عکاسی کرد پس از رسوایی ابعاد وسیعی یافت و در بسیاری رسانه‌ها منتشر شد. "تایم" در آستانه یکصدمین سال تولد ستاره سوئدی این عکس ها را بازنشر کرده است. 
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24