Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور رفع مشکلات صنف سنگبری ها در زمینه مسائل ناشی از اخذ مالیات برارزش‌افزوده برای این صنف که منجر به بیکاری بخشی از شاغلان این صنعت می شود را خواستار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،عباس قائدرحمت نماینده مردم دورود و ازنا درمجلس شورای اسلامی به دلیل لزوم رسیدگی به مشکلات صنف سنگ بری ها در خصوص نحوه اخذ مالیات و مسائلی که به بیکاری شاغلان در این بخش منجر می شود نامه ای به دکترروحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران نوشت که متن آن به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

استاد ارجمند و سرور گرامی جناب آقای دکترروحانی (دامت عزته)

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت

احتراما ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای جنابعالی و دولت تدبیر و امید، به استحضار می رساند صنعت سنگ کشور با بیش از 5000 واحد سنگبری و 1200 واحد معدنی بعنوان یکی از صنایع بزرگ و پر اشتغال با بیش از 150 هزار نفر اشتغال مستقیم و حدود پانصد هزار نفر اشتغال غیر مستقیم در سال های اخیر به علت رکود بی سابقه با مشکلات جدی مواجه شده و تاکنون در طول دو سال حداقل 20 هزار نفر تعدیل نیرو داشته و در حال حاضر بیم آن می رود بیش از یکصد هزار نفر دیگر از نیروهای این مجموعه عظیم شغل خود را از دست بدهند.

یکی از مشکلات اساسی این صنعت که تاکنون جلسات متعددی با مجلس و دولت داشته اند و نتیجه مطلوب حاصل نشده است دریافت مالیات بر ارزش افزوده و جرایم سرسام آور آن می باشد که مراتب طی جلساتی با حضور رئیس محترم هیات مدیره و برخی اعضای محترم کانون انجمن های صنفی کارفرمایی سنگبری های ایران و برخی نمایندگان سنگبری ها و وزیر محترم اقتصاد و دارایی و سایر مسئولین ذیربط و برخی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس و یا وزارت اقتصاد و دارایی مورد بررسی قرار گرفته و متاسفانه تاکنون نتیجه نهایی حاصل نشده است.

لذا به منظور تعیین تکلیف و کمک در حل مشکلات این صنعت مهم، مستدعی است بذل عنایت فرموده دستور فرمایند مراتب در هیات محترم وزیران با حضور اینجانب و روسای محترم مجمع نمایندگان و استانداران محترم استان های مربوطه و رئیس محترم کانون سنگ کشور بصورت ویژه و خارج از دستور مطرح و تصمیمات لازم برای برون رفت از این چالش مهم و پیشگیری از تعطیلی سایر واحدها و بیکاری چند ده هزار نفری فوق الاشاره اتخاذ گردد.

پیشاپیش از الطاف حضرتعالی صمیمانه قدردانی می گردد.

عباس قائدرحمت –رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان

براساس این گزارش؛کانون انجمن های صنفی کارفرمایی سنگ‌بری‌های ایران نیز درنامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار رفع مشکلات صنف سنگبری‌ها از بابت موضوع اخذ مالیات ارزش‌افزوده و جرائم آن نوشته بود که متن ان به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس جهانگیری

معاون اول محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم :

احتراماً، بدینوسیله به استحضار می‌رساند صنعت سنگ کشور با بیش از 5 هزار واحد سنگبری و 1200 واحد معدنی یکی از بزرگترین صنایع کشور با بیش از 150 هزار نفر اشتغال مستقیم می باشد که در چند سال اخیر با توجه به رکود بی‌سابقه که 20هزار نفر تعدیل نیرو داشته و بیش از 100هزار نفر به واسطه تعطیلی واحدهای سنگبری در حال بیکار شدن می باشند.

گرچه مشکلات متعدد و فراوانی همچون سایر صنایع و بنگاه‌های کشور مبتلا به این صنعت می‌باشد و جناب‌عالی نیز کاملاً بر آن واقف هستید ولی موضوع دریافت مالیات بر ارزش افزوده و جرائم سرسام آور آن به یکی از اساسی ترین مشکلات واحدهای سنگبری تبدیل شده است این مشکل از چند سال پیش در جلسات مکرر با مجلس و دولت و سازمانهای مربوطه پیگیری ولی متأسفانه تابحال موفق به رفع آن نشده‌ایم که همچنان این قانون که قرار بود مصرف را هدف بگیرد تولید را هدف گرفته است که این روند نهایتاً منجر به تعطیلی سنگبری‌های کشور در چند استان بزرگ از جمله اصفهان گردیده و از آن‌جا که امکان فعالیت با شرایط موجود برای واحدهای سنگبری امکانپذیر نمی‌باشد اخراج کارگران در روزهای آتی بسیار محتمل است.

خواهشمند است دستور فرمائید تا جلسه‌ای با حضور هیئت مدیره و نمایندگان تشکلهای مربوطه به همراه استانداران محترم استانهای صاحب صنعت سنگ و روسای مجامع نمایندگان مجلس استانهای مربوطه با جنابعالی تنظیم و تشریک مساعی در خصوص جلوگیری از تعطیلی بیش از پیش واحدهای مذکور صورت پذیرد.

در ادامه برخی از دلایل عدم توانایی پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را به شرح زیر تقدیم می‌دارد:

1- با توجه به اینکه بستر لازم به لحاظ فرهنگی و سیستمی (در قالب طرح جامع مالیاتی) فرآهم نشده است لذا اخذ مالیات از خریدار با شرایط فعلی امکانپذیر نمی‌باشد و بدیهی است مالیاتی که اخذ نشده قابل پرداخت نیست.

2- با توجه به شرایط بی سابقه رکود در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شرایط فروش و برگشت نقدینگی حداقل 6 ماهه می‌باشد که در این صورت وجهی دریافت نشده است، لذا قابلیت کسر مالیات را نیز ندارد .

3- رقابت شدید بیش از 5000 واحد سنگبری و رکود بی‌سابقه بازار مسکن حاشیه سود این صنعت را به حداقل و گاهاً زیان رسانده است حال در این وضعیت آیا می شود 9% مالیات بر ارزش افزوده از مشتری اخذ نمود.

4- بیش از 70% چک‌های صادره از سوی مشتریان پس از سررسید نقد نمی‌شوند و این درصورتی است که مالیات برارزش افزوده و جرائم سرسام‌آور آن از واحدهای سنگبری مطالبه می‌شود.

5- علی‌رغم اینکه درهیچ یک از فاکتورهای فروش واحدهای سنگبری مالیات برارزش افزوده اخذ نگردیده است،ولی متأسفانه از یک سو تمام فروش واحدهای سنگبری را محاسبه و از سویی فاکتورهای خرید (اعتبار خرید) را به راحتی رد می‌کنند.

6- برخورد آمرانه و گاهاً خارج از متانت برخی ازمسئولان مالیاتی کشوری و استانی موجبات نارضایتی بیش از پیش را برای مدیران و سرمایه گذاران این صنعت فراهم کرده است که شایسته نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید نمی باشد. درپایان ضمن سپاس از عنایت آن مقام محترم، خواهشمند است دستور فرمائید اقدام لازم و عاجل صورت پذیرد.

با تقدیم احترام خداداد غیاثوند رئیس هیئت مدیره کانون

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24